Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har en häst som verkar omöjlig att sälja. Nu har jag kommit till den punkten att jag funderar på att ta bort honom. Han är ganska speciell så jag är livrädd att han ska hamna fel om jag skänker bort honom. Några tankar om detta?
Ja jag vet inte. Visst han är känslig och lite speciell men inte omöjlig på något sätt. Hoppar trevligt upp till 120-130 men är ej tävlad mer än 1 m pga tidsbrist. Jättesnäll att hålla på med. Har bara varit två och provar och den ena gick det bra med och de ville ha honom men jag backade för det kändes inte bra. Den andra hoppade av efter 5 min då hästen visade att den inte gillade henne.Vad är det som gör den omöjlig att sälja?
Nej det vill jag inte.Prova att lämna ut på foder?
Nej det vill jag inte.
Ja jag vet inte. Visst han är känslig och lite speciell men inte omöjlig på något sätt. Hoppar trevligt upp till 120-130 men är ej tävlad mer än 1 m pga tidsbrist. Jättesnäll att hålla på med. Har bara varit två och provar och den ena gick det bra med och de ville ha honom men jag backade för det kändes inte bra. Den andra hoppade av efter 5 min då hästen visade att den inte gillade henne.
Är en import. Tycker annonsen var bra. Ärlig. Men det kanske skrämmer bort folk. Fullt frisk (vad jag vet).Är det ett halvblod brukar ju priset vara för högt alt urkass annons.
Be någon duktig på hästförsäkjning läsa igenom annons och kolla filmer. Sen kan du få hjälp med prissättningen.
Är de friska brukar det gå att hitta bra hem åt dem.
45000:- men bra hem viktigare. Försökt sälja honom i ett år. Två har varit och provat...För högt pris, dålig annons, inte haft annonsen ute länge?
Luskade reda på lite fakta om familjen och nej de är absolut inget alternativ. Har sagt till alla som har svarat på annonsen att jag är villig att lämna ut honom på prov en kort tid innan ev köp.Foder för senare köp kan ju vara en variant, i t ex det fall du beskriver ovan med köpare som ville ha hästen men du var osäker. Det går ju alltid att ta bort hästen senare om det inte funkar.
Är en import. Tycker annonsen var bra. Ärlig. Men det kanske skrämmer bort folk. Fullt frisk (vad jag vet).
Ja jag vet inte. Visst han är känslig och lite speciell men inte omöjlig på något sätt. Hoppar trevligt upp till 120-130 men är ej tävlad mer än 1 m pga tidsbrist. Jättesnäll att hålla på med. Har bara varit två och provar och den ena gick det bra med och de ville ha honom men jag backade för det kändes inte bra. Den andra hoppade av efter 5 min då hästen visade att den inte gillade henne.
Annons med bilder/film är väldigt viktigt för att locka köpare. Likaså är priset en avgörande faktor. Det är bättre kanske att sätta ner priset 10 tusen och kunna välja köpare än att avliva för att det gått trögt hittills. Jag tror det finns all hopp att du ska kunna sälja utifrån den infon som man får här, men man får säkert se över annons och pris något.
Jag säger också sänk priset. Vi är ganska många som inte har råd att köpa hästar för mer än 25-30', men är ändå bra och ambitiösa hästägare. Tror även att den kategorin köpare är mer accepterande att hästen har lite egemheter och är speciell just för att den var billig .