Ta av gräsreducerare nu?!

P

pion

Min ponny hade fång för första gången i maj (ganska lindrigt och utan förändringar i hovarna). Hon stod i sjukhage i drygt två månader och vandes sen sakta in vid att gå i vanlig hage med gräsreducerare på. Den har hon haft fram tills nu men jag funderar på om man törs tro att det är "säkert" att plocka av den nu... Hur gör ni andra som har det på era hästar?

Sv: Ta av gräsreducerare nu?!

Min fick fång i juni och har gått med gräsreducerare ända fram tills för ett par veckor sedan. Han är inne och äter hö på nätterna skall tilläggas. Inga problem än så länge

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 513
Senast: Freazer
·
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 652
Senast: super
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 161
Senast: Juli0a
·
Hästvård Hämtade hem en häst i början på hösten (2022), då gick han på bete och var ganska rund om magen. Första gången han skoddes om hos mig...
2
Svar
34
· Visningar
3 615
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar