Ta alternativhindret- få 20 straff

Sv: Ta alternativhindret- få 20 straff

MEN egentligen är det alternativa vägar i 100 och 1* som jag ifrågasätter.
När alternativen gör att det inte finns någon svårighet kvar på banan anser jag att det inte är bra. :)Vi vet ju att deinte är höjden som gör det svårt..

Håller med.
Vissa tar alternativen i 100 & * och rider som attan för att hinna sedan.
Då ökar ju risken för olyckor.
Det är verkligen ett mynt som har 2 sidor...
Vill ju gärna ha kvar alternativen också...

Fast även i 3* klass har antalet alternativ minskat enl AH. Lite erfarenhet har hon.. På den nivån är det dock så pass många svårigheter ändå så där har det en hel annan betydelse.

MEN egentligen är det alternativa vägar i 100 och 1* som jag ifrågasätter.
När alternativen gör att det inte finns någon svårighet kvar på banan anser jag att det inte är bra. :)Vi vet ju att deinte är höjden som gör det svårt..

Dom *** internationellt jag har ridit 2005 fanns det inte så många alternativ, WC-kvalet hade inget överhuvudtaget och det var väl det som oxå avgjorde att hälften av klassen inte kom runt banan.

Jag pratade med min coach idag, som tidigare suttit i kommittén, och han sa att det var på detta sätt på VISSA internationella tävlingar. Han sa också att detta är till för att det faktiskt finns ekipage som kvalat upp i *** och **** klass genom att alltid rida alternativvägar. Och det är ju inte riktigt meningen, det är jag helt med på.

Men skulle man inte kunna införa istället då att man ska rida raka vägen om det ska räknas som kval? Eller blir det lika galet...?

Fast man kan inte rida hur många alternativa vägar som helst och klara sig under 90 sekunder i ** och *** klass iallafall

Nej det verkar dumt, det kommer öka risken för olyckor då ekipage som kanske inte är hundra procent säkra ändå kommer gå "rakt på" för att inte sumpa chansen till placering. Och inte minst nu, efter dödsfallet i Bollnäs, är väl alla väldigt måna om att minimera risken för olyckor?

Nej, man får ju "straffet naturligt" i och med att alternativet tar längre tid.

Tyvärr är det ju som många säger så att man kan ta alternativet och sen gasa på resten av banan. Det är ju tråkigt om (att?) ryttare sätter det i system för att placera sig i en högre klass och om man alltid rider alternativet så har ju ekipaget egentligen inte på den nivån att göra, oavsett anledning.

Nej det är klart...

Vi får helt enkelt hoppas att de inte tänker genomföra denna ändring här hemma.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 615
Senast: Hedinn
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 748
Senast: lilstar
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 641

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat