Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, självklart. Det intressanta är att det ena gick på klockrent, provade på båda stigbyglarna, inte det andra, samma modell. Jättekonstigt och enormt störande. Det är säkerhetsstigbyglar till barn så utbudet är ju inte jättestort övervägde att förstora hålet någon millimeter men då ska det ju slipas och fixas med så det inte blir vassa kanter. Ska sova lite på saken.Du trär väl den övre änden genom stiglädret och inte t:et? Om inte det funkar behöver du stigbyglar med större skåror. Det ska inte vara svårt.
Så länge du använder rätt ände, den utan metall i så ska det nog gå med lite vilja. Se till att sätta det åt rätt håll bara så du inte måste göra om. Mitt bästa tips utöver olja är att trä ett snöre genom stigbygeln och knyta fast i stiglädret på ena sidan och i något stadigt, typ trappräcke, på andra sidan. Sedan drar du i stigbygeln.Ja, självklart. Det intressanta är att det ena gick på klockrent, provade på båda stigbyglarna, inte det andra, samma modell. Jättekonstigt och enormt störande. Det är säkerhetsstigbyglar till barn så utbudet är ju inte jättestort övervägde att förstora hålet någon millimeter men då ska det ju slipas och fixas med så det inte blir vassa kanter. Ska sova lite på saken.
Hm, kanske var för billiga då. 500-600:- någonstans kostade de. Kändes som att det ena, det tjockare, var fuktigare än det andra. La det under press nu över natten så får vi se vad som händer. Annars får jag väl klä på mig lite envishet.Mina billiga t-läder var ett aber att få på, och det ena märkbart tjockare än det andra.
Den lite dyrare uppsättningen hade jag inte samma problem med. Det kan vara kvalité eller produktionsproblem.
Tänkte den tanken. Har nog ett sånt där stek-snöre någonstans och jag har en rejäl spaljé vid trappan provar i morgon.Så länge du använder rätt ände, den utan metall i så ska det nog gå med lite vilja. Se till att sätta det åt rätt håll bara så du inte måste göra om. Mitt bästa tips utöver olja är att trä ett snöre genom stigbygeln och knyta fast i stiglädret på ena sidan och i något stadigt, typ trappräcke, på andra sidan. Sedan drar du i stigbygeln.
Som jag skrev funkade inte olja. Problemet var att den ena inte ville igenom alls medan den andra funkade. Skiljde 2 mm på tjocklekarna. Fick på den efter att ha bäddat in den i hushållspapper (några varv så jag inte skulle skada lädret) och bankat på den en bra stund med en gjutjärnspanna, fäste en stekspade i metall i spaljén vid trappan och i stiglädret och sen drog jag den höll, inga skador och blev plattare. Den stigbygeln kommer aldrig mer tas loss, om det inte är för att byta ut någon av delarna och nästa gång jag köper nåt sånt kommer jag be att få stigbyglar fästa på det så det är klart när det kommer hem till migProva med lite olja på både läder och stigbygel, och sen är det bara att dra Kan hjälpa lite att lägga stigbygeln en stund i varmt vatten också.