Sytråden del 4

• Fritid
  • Trådstartare Trådstartare Ceta
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 490
  • Visningar Visningar 80 951
En kompis dotter fyller ett år nu i veckan. Tänkte sy något fint till henne. Tips på gratis mönster på klänning till litet barn?
Eller något annat som kan vara kul.

Funderar på att sy en elefantdocka till, det kanske skulle vara uppskattat? Kan ju sy lite kläder till den också.

Slängde ihop en enkel tshirt
IMG20250412192412.webp

Trycket tog evigheter att rensa. Får se om det håller i tvätten..

Fållen blev wobbly deluxe. Måste fixa maskinen..

En påsk tshirt
IMG20250414184958.webp

Funderar på det här med att fästa overlocktrådarna. Hur gör ni?

Jag brukar bara sy över dem längsmed ca 1 cm. Men jag har en sån där nål eller krok eller vad man ska kalla det, som man kan trä sömmen genom sig själv med. Litar inte på att det håller så ofta blir det båda teknikerna :o

En påsk tshirt
Visa bifogad fil 165620

Funderar på det här med att fästa overlocktrådarna. Hur gör ni?

Jag brukar bara sy över dem längsmed ca 1 cm. Men jag har en sån där nål eller krok eller vad man ska kalla det, som man kan trä sömmen genom sig själv med. Litar inte på att det håller så ofta blir det båda teknikerna :o
Söt!
Jag fäster inga ol-sömmar om jag syr över dom på annat håll. Typ sidsömmar så hamnar ju fållen ovanpå och man syr över :) när jag syr på muddar gör jag bara en knut på tråden så nära sömmen som möjligt och klipper av. Syr jag dockkläder där jag syr på mudden innan jag syr ihop byxbenet så drar jag in ol-tråd kedjan med sån krok du menar och sen gör knut :)

Söt!
Jag fäster inga ol-sömmar om jag syr över dom på annat håll. Typ sidsömmar så hamnar ju fållen ovanpå och man syr över :) när jag syr på muddar gör jag bara en knut på tråden så nära sömmen som möjligt och klipper av. Syr jag dockkläder där jag syr på mudden innan jag syr ihop byxbenet så drar jag in ol-tråd kedjan med sån krok du menar och sen gör knut :)
Nej precis, de som sys över på annat håll i plagget gör man ju inget med. Jag tänkte just på "avsluten".
Håller knut? Jag tycker det känns så klent på något sätt så jag syr över sömmen med hushållsmaskinen ändå till slut :o

Nej precis, de som sys över på annat håll i plagget gör man ju inget med. Jag tänkte just på "avsluten".
Håller knut? Jag tycker det känns så klent på något sätt så jag syr över sömmen med hushållsmaskinen ändå till slut :o
Jag har inte märkt att det går upp iaf :)

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 7 8 9
Svar
160
· Visningar
5 395
Senast: Halcyon
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 190
Senast: Edla
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 681
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 094
Senast: Johanna1988
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ormbett
  • GHS - dagens dressyr.