Ja kanske. Har inte kollat det faktiskt. Får göra det sen.Du kanske har fått ett hack i stygnplåten, det har hänt för mig när det har blivit så.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja kanske. Har inte kollat det faktiskt. Får göra det sen.Du kanske har fått ett hack i stygnplåten, det har hänt för mig när det har blivit så.
Kan vara fel trådspänning kanske? Eller fel nål. Eller har du råkat dra i tyget?Varför gör tyget så här:
Visa bifogad fil 165568
Jag har varit jätteförsiktig att inte dra i tyget så jag gissar på trådspänningen ska testa att ändra lite på den. Tack!Kan vara fel trådspänning kanske? Eller fel nål. Eller har du råkat dra i tyget?
Jag är inte så bra på felsökning..
Söt!En påsk tshirt
Visa bifogad fil 165620
Funderar på det här med att fästa overlocktrådarna. Hur gör ni?
Jag brukar bara sy över dem längsmed ca 1 cm. Men jag har en sån där nål eller krok eller vad man ska kalla det, som man kan trä sömmen genom sig själv med. Litar inte på att det håller så ofta blir det båda teknikerna![]()
Nej precis, de som sys över på annat håll i plagget gör man ju inget med. Jag tänkte just på "avsluten".Söt!
Jag fäster inga ol-sömmar om jag syr över dom på annat håll. Typ sidsömmar så hamnar ju fållen ovanpå och man syr övernär jag syr på muddar gör jag bara en knut på tråden så nära sömmen som möjligt och klipper av. Syr jag dockkläder där jag syr på mudden innan jag syr ihop byxbenet så drar jag in ol-tråd kedjan med sån krok du menar och sen gör knut
![]()
Jag har inte märkt att det går upp iafNej precis, de som sys över på annat håll i plagget gör man ju inget med. Jag tänkte just på "avsluten".
Håller knut? Jag tycker det känns så klent på något sätt så jag syr över sömmen med hushållsmaskinen ändå till slut![]()
Det är nog bara jag som är nojigJag har inte märkt att det går upp iaf![]()