Sytråden del 4

Glömde tydligen bilden 🤦🏼‍♀️dom ska fålla baktill sen.
IMG_20240809_160140.jpg
 
Sytt färdigt tunikan i världens finaste tyg och är dessutom nästan klar med den enfärgade jag påbörjade efter.
Med det här tempot kommer jag ha en helt ny garderob till hösten!
Dessutom minskar tyglagret. :banana:
Problemet är bara att det redan är fullt i garderoben :banghead:så nu måste jag rensa den asap.
 
Sytt färdigt tunikan i världens finaste tyg och är dessutom nästan klar med den enfärgade jag påbörjade efter.
Med det här tempot kommer jag ha en helt ny garderob till hösten!
Dessutom minskar tyglagret. :banana:
Problemet är bara att det redan är fullt i garderoben :banghead:så nu måste jag rensa den asap.
Köpa större garderob?
 
Hmm. Inser att jag behöver en limpenna. Vill ha en NU men hittar ingen butik i närheten som har. Frågan är, ska jag ta Vlisofix istället (eller fållband saab något annat märke) eller ska jag ha tålamod? Är till applikationerna på filten.
Tror limpenna blir bäst va?
 
Hmm. Inser att jag behöver en limpenna. Vill ha en NU men hittar ingen butik i närheten som har. Frågan är, ska jag ta Vlisofix istället (eller fållband saab något annat märke) eller ska jag ha tålamod? Är till applikationerna på filten.
Tror limpenna blir bäst va?
Du har ingen dubbelhäftande tejp annars?
 
Är det någon som ska till Symässan i Partille? :) jag ska dit för första gången, ska hjälpa moster Bibis Tyger på fredagen och lördagen 😊
Minns inte vilken helg den går, men tanken är att åka dit! Blir det fredag eller lördag så ska jag försöka heja! :)
Jag har fått en symaskin 😁
Oklart om jag kommer orka lära mig sy, haha.
Kul! Jag kan ha privatlektioner med dig 😁😉
 
Tänkte börja på overall till bebis till vintern. Försöker räkna ut vilken storlek som blir lämpligast. Hellre för stort än för litet är mitt motto.
Men hur är Ottobre i storlekarna? Och hur sjutton ska jag kunna räkna ut vilken storlek han kommer ha om fyra månader? :rofl:
 
Tänkte börja på overall till bebis till vintern. Försöker räkna ut vilken storlek som blir lämpligast. Hellre för stort än för litet är mitt motto.
Men hur är Ottobre i storlekarna? Och hur sjutton ska jag kunna räkna ut vilken storlek han kommer ha om fyra månader? :rofl:
En riktlinje är att 4-6 mån = 68, 7-9 mån strl 74, 10-12 mån strl 80, 12-18 mån 86 :)
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
16 799
Senast: Barbabelle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 538
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
74 220
Senast: Jeps
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 423
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp