Jag hade ändå testat lägga ut mönstret lite. Lägger du till 7 mm på varje del (både vid gren och ben) så får du ju totalt 2.8 cm mer tyg fördelat i grenen. Det kan göra ganska stor skillnad
Ja och påverkar passformen rejält.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag hade ändå testat lägga ut mönstret lite. Lägger du till 7 mm på varje del (både vid gren och ben) så får du ju totalt 2.8 cm mer tyg fördelat i grenen. Det kan göra ganska stor skillnad
Alltså om inget av våra försök att hjälpa så får du ju helt enkelt byta mönster.Ja och påverkar passformen rejält.
Alltså om inget av våra försök att hjälpa så får du ju helt enkelt byta mönster.
Som det lät i ditt inlägg tidigare hade du ett särskilt mönster du använde för det var lätt att ändra, jag fick inte uppfattningen att du testat flera olika. Men om det är så på alla mönster så gör du antingen ett konstruktionsfel eller så behöver du helt enkelt lite mer plats än vad mönstret ger.Fast jag har ju det problemet med alla mönster jag testat. Och visst kan jag prova att lägga ut ännu mer, men påverkar det inte passformen?
Har du provat mäta höft och röv osv när du sitter ner? Jag måste göra en storlek större än jag ”borde” jämfört med måttet när jag står upp pga expanderar tydligen mycket Om det inte är stretch i tyget såklart.Fast jag har ju det problemet med alla mönster jag testat. Och visst kan jag prova att lägga ut ännu mer, men påverkar det inte passformen?
Har du provat mäta höft och röv osv när du sitter ner? Jag måste göra en storlek större än jag ”borde” jämfört med måttet när jag står upp pga expanderar tydligen mycket Om det inte är stretch i tyget såklart.
Gör du någon stickning på sömmen?Jag har ritat eget också, men det exakt samma problem där. Efter ett tag spricker sömmen i grenen.
Som på jeans menar du? Nej. Det här jag gjort på ett par till mannen, aldrig mer!Gör du någon stickning på sömmen?
Vanligen overlock ar man och syr sedan en söm innanför, och syr med mer sömsmån, men det kanske du har koll på.Som på jeans menar du? Nej. Det här jag gjort på ett par till mannen, aldrig mer!
Jag har gjort dubbla rader raksöm men det har inte hjälpt. Nu senast overlockade jag ihop sömsmånen och det har, peppar peppar, hållt. Har dock inte använt byxor på ett tag, alldeles för varmt..
Vanligen overlock ar man och syr sedan en söm innanför, och syr med mer sömsmån, men det kanske du har koll på.
vlieseline finns i olika tjocklekar och stryks påJag behöver er expertis. Ska klä om en pall med ett tyg som jag tycker är lite för tunt och sladdrigt. Kan jag göra tyget stadigare på något sätt? Stryka på något på baksidan kanske, vad?
Jag har haft samma problem med flera mönster men ett som heter Pio pants är helt annorlunda.Ja, men jag har provat att overlocka ihop sömsmånen just för att få extra sömmar att hålla ihop det hela med.
I vanliga fall overlockar jag först ska traskanter och syr ihop med hushållsmaskinen.
Tack för tipset, men det är inte riktigt min stilJag har haft samma problem med flera mönster men ett som heter Pio pants är helt annorlunda.