Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
I vävt tyg? Jag har inte vågat mig på det eftersom jag inte kan sy dragkjedjor med min maskin.Håller på med lite cirkelkjolar! Är livrädd för att sy in blixtlåsen så det lär jag göra för hand.![]()
I vävt tyg? Jag har inte vågat mig på det eftersom jag inte kan sy dragkjedjor med min maskin.
Det gör inte jagI ull, vävt och en i lite elastiskt tyg! Ska sy inför hand.återkommer med resultat. Men syr typ finare för hand än vad min maskin kan
![]()
Det gör inte jag.
Wow, snyggt jobbat!Gick jättebra att handsy in!Så stolt över mitt första blixtlås.
Wow, snyggt jobbat!
Jisses, så snyggt du syr!Gick jättebra att handsy in!Så stolt över mitt första blixtlås.
För elastiska vävda tyg syr jag som om det vore ett vanligt oelastiskt vävt tyg.Hjälp mig att välja stygn!
Ska lägga ner ett par byxor i "elastiskt jeanstyg". Har aldrig sytt liknande. Måste jag ha en trikånål? Vida nertill så väntar inte att sömmen ska bli påfrestad, men bör ändå inte sy vanlig stum söm. Ska nyttja tyget maximalt så ej dubbelvikt fåll.
Bernina 1001 från1994 med begränsade alternativ, ej tre-stegs-zickzack.
Manual (tyvärr med kass bild) Sömmarna finns på sid 21-29.
För råkanten kanske running stitch (7) eller vari-overlock (6)?
För "raksömmen" kanske smal, zickzack (2) eller smal universalsöm (4)?
Bättre förslag? Bara en synlig universal i kontrastfärg? Bandkanta istället?
Visa bifogad fil 56951
Man kan det alltså?För elastiska vävda tyg syr jag som om det vore ett vanligt oelastiskt vävt tyg.
Oftast stretchar de ju bara på ena ledden. Tex de stretch jeans jag har stretchar bara på bredden inte längden.Man kan det alltså?![]()
Nu har jag sytt med vanliga sömmar. Ser ok ut.Oftast stretchar de ju bara på ena ledden. Tex de stretch jeans jag har stretchar bara på bredden inte längden.
Den där kan du nog sälja för en bra slant, jag tycker att den är jättefin! Modellen ser bekväm ut ocksåDen här är jag inte nöjd med.
Visa bifogad fil 56981
Modellen passar mig inte alls. Dessutom, hur tänkte jag när jag köpte tyget? Jag gillar inte rosa..
Vilket fint tyg! Men om det inte är du förstår jag om du inte gillar den, för det är ju ganska mycket mönster och rosaDen här är jag inte nöjd med.
Visa bifogad fil 56981
Modellen passar mig inte alls. Dessutom, hur tänkte jag när jag köpte tyget? Jag gillar inte rosa..
Ja jag fattat inte hur jag tänkte! Älskar mönstret i tyget men färgen.. ja herregud, ibland tänker jag inteVilket fint tyg! Men om det inte är du förstår jag om du inte gillar den, för det är ju ganska mycket mönster och rosa![]()