Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tycker de svarta eller att du hittar några som matchar fodret. Snygg jacka!
Jag tycker de svarta eller att du hittar några som matchar fodret. Snygg jacka!
Något med mycket volym. Typ Wildergown https://fridaypatterncompany.com/collections/all-patterns/products/the-wilder-gown-pdf-pattern. Eller bara en en kjol med mycket tyg så att chiffongen får många veck men underkjolen bör inte ha samma volym.Jag har ca tre meter rött chiffongtyg och foder i samma färg. Har ingen aning om vad jag ska göra med det! Har hundratals mönster på klänningar men tror inte jag har något som passar chiffong.. Vad sjutton gör man med just chiffong? Julrött dessutom..Visa bifogad fil 56423
Så här är ju fint med https://cremefraiche.se/shop/klnningar--kjolar/korta-klnningar/chiffongklnning-svart/c-257/p-36199/Jag har ca tre meter rött chiffongtyg och foder i samma färg. Har ingen aning om vad jag ska göra med det! Har hundratals mönster på klänningar men tror inte jag har något som passar chiffong.. Vad sjutton gör man med just chiffong? Julrött dessutom..Visa bifogad fil 56423
Annars går ju vilken klänning som helst för vävt tyg bra men blir trevlig om tex ärmarna inte är fodrade och sista biten av kjolen också får vara genomskinlig/bara chiffong.Jag har ca tre meter rött chiffongtyg och foder i samma färg. Har ingen aning om vad jag ska göra med det! Har hundratals mönster på klänningar men tror inte jag har något som passar chiffong.. Vad sjutton gör man med just chiffong? Julrött dessutom..Visa bifogad fil 56423
Har tittat på det mönstret men inte kommit till skott... hur var det att sy efter tycker du? Tydliga instruktioner eller förväntas man ha koll på vissa saker bara av sig själv? (Varit så i en del andra böcker tycker jag, men har inte sytt efter just den här än).Jag är lite stolt över mig själv. Total materialkostnad för senaste klänningen: 55 kr. Helt och hållet secondhand. Har dessutom många meter av fodertyget kvar
Visa bifogad fil 56872
Mönstret är Megan från boken Love at first Stitch.
Har tittat på det mönstret men inte kommit till skott... hur var det att sy efter tycker du? Tydliga instruktioner eller förväntas man ha koll på vissa saker bara av sig själv? (Varit så i en del andra böcker tycker jag, men har inte sytt efter just den här än).