Status
Stängd för vidare inlägg.
Ny klänning!
IMG_20160812_183446_zpsgsdcmpwh.jpg

Provade den, men kunde inte knäppa hela vägen upp. Nådde inte :p

Ska göra en till i ett grönt prickigt tyg tänkte jag.

Tack :D Jag är jättesugen på att sy mer nu, men har inte så mycket material hemma än.
Kolla second hand. Det brukar finnas en del att hitta där :) jag har köpt mycket bomullstyger och gardiner som är nya/ser nya ut för småpengar. Gardiner är ju ofta stadigt tyg och går att använda till en massa saker. :)
Sen är ju olika secondhand olika bra på den delen. Har en butik som jag alltid handlar hur mycket som helst på, och flera där det nästan aldrig finns nått vettigt, så det varierar kraftigt.

Så var en klänning till färdig!

IMG_20160814_113646_zps6yincpj5.jpg

Det värsta är att jag har en bordsduk i nästan exakt samma tyg. jag matchar mitt köksbord :p

Ska sätta lite grön organza nertill tror jag, sen är den helt klar.

Klurar fortfarande på förvaring för mina mönster.
Hurdana lådor har ni? Försöker få ihop något bra system, men det vill sig inte riktigt.

Står still med sömnaden i övrigt, behöver inte fler klänningar :D Borde sy något annat men det är så kul med klänning!

@sthu jag har de flesta mönster i plastfickor i pärmar :) har ett fåtal köpta mönster och de står i en låda som är lagom hög när de står på långsidan istället för åt "rätt" håll. Burda tidningar i Tidningssamlare.

kl
Jag har sytt mellan 09-17 idag på sy-lan :) 6 stycken klänningar sydda (hade klippt ut dom i förväg), 5 pannband färdiga och typ 15 pannband ihopsydda men inte fållade. 1 klänning var till mamma, de andra till mig. @sthu man kan inte få för många klänningar ;) 5 nya idag för mig, 2 till på g, och har sen tidigare 11 klänningar jag sytt :p

@Trott Äsch man ska ju hinna använda alla klänningar med! Sydde en kjol igår, en snabb variant med veck.
Ska göra en till nu tänkte jag. Ska bara försöka få till vecken på den, hade behövt mer tyg men det är sista lilla biten jag jobbar med nu. Jag får nog till det till slut!

Vet inte om det hör hemma här - men är i desperat behov av ny mangelduk, 55 cm på metervara. Hittar färdiga till olika mangelmärken ,men min är gammal så stor risk att de inte passar. Någon som har ngt tips? Har googlat, fick fram 2 postorderställen, på det ena hade de 0,5 meter kvar och på det andra kräver de personnummer. Tycker att det känns sådär att vara tvungen att uppge personnummer för att få köpa mangelduk....

Idag gjorde jag en inte allt för enorm sak :p Sydde ihop ett hål i en ryggsäck, en söm som gått upp bara, men jag är fortfarande så fascinerad av att det går att göra saker med symaskin att "laga hål" känns underbart bra :angel:

Jag har dessutom kommit på vad jag ska göra med små tygbitar som blir över. Jag ska sy hårsnoddar av dem! Ska prova i alla fall. Små hårsnoddar av modell "tygrör med resårband inuti" borde gå snabbt, och så skulle jag slippa slänga tyg. Helst vill jag inte slänga minsta millimeter av något alls. Ska se om jag kan testa redan imorgon.

Är det några här som ska in till syfestivalen på svenska mässan i helgen?

Jag ska in för att se om jag hittar inspirationen till att börja sy ingen :)

Idag gjorde jag en inte allt för enorm sak :p Sydde ihop ett hål i en ryggsäck, en söm som gått upp bara, men jag är fortfarande så fascinerad av att det går att göra saker med symaskin att "laga hål" känns underbart bra :angel:

Jag har dessutom kommit på vad jag ska göra med små tygbitar som blir över. Jag ska sy hårsnoddar av dem! Ska prova i alla fall. Små hårsnoddar av modell "tygrör med resårband inuti" borde gå snabbt, och så skulle jag slippa slänga tyg. Helst vill jag inte slänga minsta millimeter av något alls. Ska se om jag kan testa redan imorgon.

Vilken bra ide, jag har en massa små spillbitar som inte räcker till nått men nu måste jag testa sy snoddar

@pudsey och @sthu.. Har gjort en hårsnodd, den blev usel :p Eller ja, största problemet var att den blev på tok för liten eftersom jag missbedömt hur stor den behövde vara... Får se när jag orkar göra ett nytt försök, idag har jag ägnat mig åt att laga gosedjur som valpen bitit sönder.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 799
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Äldre hund ändrat beteende
  • Akvarietråden V