Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du kanske brukar göra det men säger det ändå, Mät mönstret innan du klipper! Såna mönster har en tendens att vara gigantiska ibland Även om man jämför sina mått med tabellen och hittar rätt storlek och sen ritar det, kan det bli en smärre chock om mönstret känns 3 storlekar för stort... Råkade själv ut för det med en tröja från ett McCall mönster...Nu har mina nya tyger kommit! Och självklart kan jag inte sy..
Eller rättare sagt, jag kan inte klippa tyg för ena katten tycker de är bland det roligaste som finns och ska tvunget vara med och i vägen. Jag sitter ju på golvet och jobbar, har ingen annan plats, och det passar kissen alldeles utmärkt.
Funderar på att stänga in henne nånstans medan jag klipper..
Har köpt ett nytt mönster:
Tänkte sy modell B i svart satin med grön organza. Eller ska jag göra den helgrön (grönt tyg med vita prickar och grön organza)?
Har ritat upp överdelen och ska snart börja klippa. Ska rita upp själva kjolen också sen så!
Haha infodringen ska det ju stå jaTog ett tag innan jag fattade vad du menade. Autocorrect är ganska kul...
@sthu : har inget tips förutom att klippa små jack och stryka noga och det antar jag att du gör redan. Jag topstitchar också.
Ställbar!Ska äntligen köpa en provdocka. Men vad ska man satsa på?
En fast billig eller lägga på en tusenlapp och köpa en ställbar?
Syr ju en hel del ändå så kanske kan vara värt är köpa en ställbar? Eller vad säger ni andra?
Ställbar!
Vad gulligt av honomHann knappt nämna att jag tänkte köpa en provdocka innan pojkvännen köpt den här till mig
Får nästan dåligt samvete för hur mycket pengar han lägger på mig ju!
Får sy något till honom helt enkelt