Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har köpt ett jättesött tyg med rävar på :D
16_7260_01.jpg

Har tänkt kombinera med ett skogs/julgrönt tyg, ska bli en "project bag" för en sjal jag tänkte sticka. Och ljusblått bomullstyg med små hjärtan på, ska förhoppningsvis bli pyjamasbyxor.

Jag försökte beställa tyg igår kväll, men det verkar som om det inte gick.. Blev inget tyg för mig då. Lika bra kanske, har rätt mycket redan...

Jag har köpt mönster från PatternByOmgbananas, klänning plus underbyxor i unisex :) Som tydligen ska gå rysligt fort att göra. Kan vara bra att kunna bli av med lite spilltyg på det tänkte jag :p Ska försöka mig på att sy en klänning till mig nu, som jag kan ha på Pridetåget imorgon. Tyvärr inget regnbågsfärgat, men vill ha nått nytt och ärmlöst då alla mina klänningar har ärm nästan.

Tro det eller ej, men jag har faktiskt sytt klart min klänning!

kl%25C3%25A4nning2.jpg

Ska ta av kjolen vid tillfälle och fixa till lite där jag fuskade för att hinna klart. Upptäckte när den var i princip klar att jag ville ta in överdelen lite till. Tiden var knapp, så jg sydde bara en svängd linje och gled ut precis ovanför kjolen, men när jag har tid ska jag ta isär den och göra det ordentligt. Antagligen bara jag som se, men mig stör det!

I övrigt är jag jättenöjd! Dock tyckte jag inte att mönstret var särskilt bra, har gjort en hel del anpassningar för att få bra passform.

Jag har gjort klart lite kläder jag klippt ut för ett par veckor sedan. 2 tights, 1 klänning och 2 tshirt till lillasyster samt 2 tights och 1 klänning åt mig själv.
Tycker dock tröjorna blev korta och breda :confused: ska försöka ta kort på dom under veckan.

Jag klipper och klipper, dotterns rum är inte färdigt än så hon sover i sy/gästrummet så jag kan inte sy men när jag väl kommer åt mina maskiner igen då ska det sys massor, har så mycket nytt att sy och är så taggad! :bump:

Nu har mina nya tyger kommit! Och självklart kan jag inte sy..
Eller rättare sagt, jag kan inte klippa tyg för ena katten tycker de är bland det roligaste som finns och ska tvunget vara med och i vägen. Jag sitter ju på golvet och jobbar, har ingen annan plats, och det passar kissen alldeles utmärkt.
Funderar på att stänga in henne nånstans medan jag klipper..

Har köpt ett nytt mönster:
7054.jpg

Tänkte sy modell B i svart satin med grön organza. Eller ska jag göra den helgrön (grönt tyg med vita prickar och grön organza)?

Har ritat upp överdelen och ska snart börja klippa. Ska rita upp själva kjolen också sen så!

Nu har mina nya tyger kommit! Och självklart kan jag inte sy..
Eller rättare sagt, jag kan inte klippa tyg för ena katten tycker de är bland det roligaste som finns och ska tvunget vara med och i vägen. Jag sitter ju på golvet och jobbar, har ingen annan plats, och det passar kissen alldeles utmärkt.
Funderar på att stänga in henne nånstans medan jag klipper..

Har köpt ett nytt mönster:
7054.jpg

Tänkte sy modell B i svart satin med grön organza. Eller ska jag göra den helgrön (grönt tyg med vita prickar och grön organza)?

Har ritat upp överdelen och ska snart börja klippa. Ska rita upp själva kjolen också sen så!
Du kanske brukar göra det men säger det ändå, Mät mönstret innan du klipper! Såna mönster har en tendens att vara gigantiska ibland :) Även om man jämför sina mått med tabellen och hittar rätt storlek och sen ritar det, kan det bli en smärre chock om mönstret känns 3 storlekar för stort... Råkade själv ut för det med en tröja från ett McCall mönster...

Jo, jag brukar alltid kontrollmäta. Speciellt på mönster som är svåra att justera i efterhand.
Ibland blir det fel ändå förstås, men oftast blir det rätt. Burda brukar stämma rätt bra för mig.

Vågar inte lägga ut och sita klart mönstret, katten tyckte det prassliga pappret var bland det bästa som hänt henne. Är rädd att hon ska leka sönder hela mönstret :o
Har röjt köksbordet nu så jag kanske kan stå där och klippa.

En grej jag aldrig får till är infodringar i halsen. hur fasen får man dem att ligga plant och snyggt?
Har provat med under stitching (vad heter det på svenska?) men det blir inte heller bra..

Man kan sy fast Info drinken i axeln/axelsömmarna, det kan hjälpa. Vill det verkligen inte med det och under stitching (vet inte heller svenska ordet) så är det nog bara att sy en söm på utsidan så kallad top stitch.

Ska äntligen köpa en provdocka. Men vad ska man satsa på?
En fast billig eller lägga på en tusenlapp och köpa en ställbar?
Syr ju en hel del ändå så kanske kan vara värt är köpa en ställbar? Eller vad säger ni andra?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 799
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar