Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har hört att Emerald maskinen (både 116 och 118) ska vara bra men ingen erfarenhet själv :)
Jag kan köpa en ny i kartong, dock utan garanti, Emerald 116 för 2000 kr.

Jag är dock lite fjantig. Den är inte snygg att titta på :o

Går symaskiner lätt / ofta sönder? Tänkte om det bär sig att köpa en ny med garanti

Jag kan köpa en ny i kartong, dock utan garanti, Emerald 116 för 2000 kr.

Jag är dock lite fjantig. Den är inte snygg att titta på :o

Går symaskiner lätt / ofta sönder? Tänkte om det bär sig att köpa en ny med garanti
jag har haft min Husqvarna Platinum 730 i ca 10 år (köpte den ny från affär), den har vart på service 1 gång men annars inget. De ska ju hålla, men man vet ju aldrig säkert. Men för 2000 kr hade jag chansat och köpt den :) det är inte mycket pengar så går den sönder kan man kanske ta smällen och lämna in den ändå för lagning.

En bekant tipsade mig om Smarter by Pfaff 260c men den är dyr :nailbiting:

Ska fundera lite, slår kanske till på den från Husqvarna, men det tar emot att köpa något som är så fult. :laugh: Däremot tilltalar Pfaff Smarter 160s mig riktigt mycket, men det ärju ren och skär idioti att köpa en maskin bara för att den ser snygg ut.

Själv vill jag byta min mot en Pfaff Quilt ambition 2.0 :love: Men den kostar typ 7.500 kr och så mycket kan jag inte lägga på ny maskin just nu :(
58dcc0a4-ce74-4bd0-aac3-eae4e541d149.jpg

Min kära Singer är på service nu. Saknar den redan :arghh: Hur ska jag klara mig utan symaskin i okänt antal dagar?

Jag tassar in här... Har blivit sugen på att sy, men måste i så fall köpa en symaskin. Har ingen stor budget och vägrar köpa en begagnad från typ 80-talet, även om jag förstått såna oftast är bättre....

Tror ni Brother DS 120 eller Husqvarna Viking Emerald 116 är något att ha? Jag har sett att båda fått bra i var sitt test av symaskiner.

Jag kommer inte göra några avancerade grejer. Typ... En klänning till lillasyster :angel: och fålla upp gardiner osv.
Jag har en Emerald 116 och jag tycker absolut det är en vettig maskin till det du vill kunna göra. Och det finns ändå utrymme för att utveckla syendet mer om du skulle vilja. :up:

Jag har en Emerald 116 och jag tycker absolut det är en vettig maskin till det du vill kunna göra. Och det finns ändå utrymme för att utveckla syendet mer om du skulle vilja. :up:

Frågan är bara om jag kommer klara mig utan nålstopp upp och ner, och utan fartkontrollen. Brukar använda det nu när jag syr :o

Suck. Försöker hitta fyrkantiga, helgjutna ringar att ha till hundhalsband. Det går inte speciellt bra. Jag hittar en miljard varianter på D-ringar, men inga fyrkantiga. Vet inte om jag söker på fel sätt eller vad problemet är :(

Jag blir knäpp på Singer maskiner, min kan inte sy en vanlig raksöm och är allmänt kass så den har åkt på vinden och jag har fått svärmors, och nu har den börjat krångla. Ser mest negativt om singer tradition och vad det nu svärmors är och jag kan inte annat än hålla med. Maskinerna är rengjorda, nya nålar och allt som man ska göra. Nä jag vill ha en bättre maskin, och lite surt är det att jag har en husqvarna hemma hos mamma men det är omöjligt för mej att ta med den hem på flyg med en ettåring.

:arghh:

Rant over, jag får ta nya tag imorgon så min nya fina roliga klänning blir klar.

@Red_Chili det verkar finnas en butik i Stockholm (där du väl håller till?) som helt enkelt heter "Material", och som verkar helt underbar! :D
De har en massa pryttlar, däribland ringar och andra fästdetaljer, kolla där?

Oh, ska kolla! Behöver sådana som passar 30mm-band, tror jag att jag bestämt mig för iaf :p

Det ska de tydligen ha där, men de har inga bilder och ingen info mer än så på sin hemsida (:cautious:) så det enklaste är väl att kika in och se och känna på ringarna i verkligheten - det är ändå svårt att bedöma riktigt hur de är när man köper på nätet, de kan ha alla möjliga böjvinklar och godskvalitet när man beställer på nätet har jag lärt mig.

Och om du inte hittar där @Red_Chili , så finns det hos Sadelmakarna, Tjäderläder, Lycksele slöjd och Paracordshop - helgjutna är jag inte helt säker på nu när jag tänker efter dock, jag gillar inte gjutgods (skört) så jag har inte tänkt på det. :o

Jag har sytt klart en hel del plagg nu, har några till som väntar men tänkte bjuda på ett smakprov. Sytt i både vävtyg och jersey.
D8702E7E-39BB-44CD-8F36-ACC360E6CD7D_1.jpg

A2F42AF7-69EB-4048-AF98-221CD981157E.jpg

0BBB359D-3144-45B3-8810-AF9165CC6450.jpg
7BA424D3-5569-4CE4-B58D-E9A61D251B1C.jpg

Nu ska jag planera tyginköp, åker till Sverige nästa vecka och en tur till tygaffärn är ett måste så klart ;):D

Jag har en fråga som ni kunniga kanske kan hjälpa med med? :)

När jag syr så kan helt plötsligt nålen "stoppas", vrider jag på hjulet så hör/känner jag att nålen slår emot något på undersidan, vad kan orsaka detta tror ni? Att den liksom inte synkar med nål - "undersidan" ibland. :confused: Har en gammal Singer 368. Prövade att byta nål och det funkade väl i några minuter, sen samma visa igen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 799
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar