Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Blev för tajt över höfterna, så ska göra en ny. Syns inte på bilden men jag nådde inte att knäppa dragkedjan hela vägen upp så den sitter lite konstigt i ryggen.. Gillade modellen!
Vad konstigt att spolkapseln är trasig igen. Din maskin måste vara fel inställd eftersom de går sönder. Jag har aldrig vart med om det under alla mina år som jag sytt och då har min maskin plast spolar.Symaskinen kass igen.. Samma sak som sist, spolkapseln trasig. Mycket irriterande! Finns det spolkapslar till Singer i metall vill jag ha en sån.
Får köpa ny på onsdag.
Har en klänning som är nästan färdig, ska fållas och justera axelbanden bara sen är den klar. Får väl roa mig med att sprätta upp det som ska flyttas och nåla fast det igen så är det bara att tuta och köra på onsdag igen.
Vad konstigt att spolkapseln är trasig igen. Din maskin måste vara fel inställd eftersom de går sönder. Jag har aldrig vart med om det under alla mina år som jag sytt och då har min maskin plast spolar.
Ja verkligen konstigt. Hoppas dom hittar felet och att dom kan fixa det Själv saknar jag ett delbart blixtlås för att kunna göra klart en väska som är på beställning Jag har säkert 100 olika blixtlås men ingen som passar (vit, delbar och 30 cm)Spolkorg menar jag. Ja, verkar helmysko.. Två stycken på bara några veckor. Ska lämna in maskinen på onsdag när jag är i stan så får vi se vad de säger. Får väl lägga en slant på att laga den. Fram till dess är det sprätta som gäller!
låter som en god idé att få hjälp med passformen det är det sämsta med att vara själv och inte ha någon sy kunnig i närhetenJag var och köpte tyg till min klänning idag och har hunnit klippa ut och tråckla ihop. Men modellen blev jättekonstig. Midjan sitter alldeles för långt ner och vecken är inte snygga. Svår tantvarning på det hela. men jag ids inte göra om nu. Måste sätta upp midjan, och ta in hela överdelen och eventuellt göra om vecken. Svärmor kommer imorgon och hjälper mig och det är ju lättare att hon passar in på mig än att jag tar på klänningen, nålar medelst akrobatik, tar av, tråcklar, tar på osv osv i all oändlighet. Tyget är galet snyggt, så jag vill få till passformen riktigt bra.
Jag har hört att Emerald maskinen (både 116 och 118) ska vara bra men ingen erfarenhet självJag tassar in här... Har blivit sugen på att sy, men måste i så fall köpa en symaskin. Har ingen stor budget och vägrar köpa en begagnad från typ 80-talet, även om jag förstått såna oftast är bättre....
Tror ni Brother DS 120 eller Husqvarna Viking Emerald 116 är något att ha? Jag har sett att båda fått bra i var sitt test av symaskiner.
Jag kommer inte göra några avancerade grejer. Typ... En klänning till lillasyster och fålla upp gardiner osv.