Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha, tack för all input hörrni! Jag hade inte planerat att ens börja så jag får väl skylla mig själv. Nu sitter jag hemma med matförgiftning så det blir inte mycket gjort ändå.. Kommer köpa mellanlägg till helgen och se till att göra rätt från början. Det ska bli en stallskjorta så huvudsaken är att den är bekväm.

Håller med om att det är roligare att göra än att bära :p

Haha, tack för all input hörrni! Jag hade inte planerat att ens börja så jag får väl skylla mig själv. Nu sitter jag hemma med matförgiftning så det blir inte mycket gjort ändå.. Kommer köpa mellanlägg till helgen och se till att göra rätt från början. Det ska bli en stallskjorta så huvudsaken är att den är bekväm.

Håller med om att det är roligare att göra än att bära :p
Krya på dig! Det kanske var ödet så du inte skulle göra någon genväg på skjortan ;)
------
Det är så mycket roligare att göra nått man vill bära! förut gjorde jag också mycket som inte blev använt, men nu har jag börjat använda mina klänningar osv och det är så roligt, speciellt när andra ger en komplimanger och jag bara "Tack jag har gjort den själv!":D:o:D:bow:

Kom fram till att jag hatar att sy knapphål så skjortan ligger på is ett tag till.

Gjorde klart en klänning
IMG_20160615_175318_zpskbr5dirr.jpg

och ett par trosor av en stuvbit jag köpte för en femma. Blev rätt fina om jag får säga det själv.
IMG_20160615_175434_zpsxue0b1zn.jpg

@sthu vad använder du för mönster till trosorna? (kan hända jag frågat förut? men minnet är som ett såll...) Har tänkt göra trosor jag med av allt spill som blir men inte tagit tag i det än :o

Typ direkt :o Får inte ihop hur det ska sys ihop, alla kortsidor mot varandra eller vad? Eller ska kortsidorna bli midjan? Fattar nada :D

Typ direkt :o Får inte ihop hur det ska sys ihop, alla kortsidor mot varandra eller vad? Eller ska kortsidorna bli midjan? Fattar nada :D
Du syr ihop alla kortsidorna, så fyra sömmar blir det. Då ska du sen ha ett helt stycke. Sen fållar du upp hela allt :)

@sthu Så om du har 4 bitar, så lägger du bit 1 och 2 räta mot räta och syr ihop en kortsida. Sen tar du bit 1/2 och bit 3 och lägger räta mot räta, och syr ihop en kortsida, sen bit 1/2/3 och lägger räta mot räta mot bit fyra och syr ihop en kortsida. Då har du ett långt stycke som det är en kortsida på varje ände. Nu tar du dom två ändarna och lägger räta mot räta och syr ihop. Då har du en jättestor "tub" utan kortsida :)

@sthu Så om du har 4 bitar, så lägger du bit 1 och 2 räta mot räta och syr ihop en kortsida. Sen tar du bit 1/2 och bit 3 och lägger räta mot räta, och syr ihop en kortsida, sen bit 1/2/3 och lägger räta mot räta mot bit fyra och syr ihop en kortsida. Då har du ett långt stycke som det är en kortsida på varje ände. Nu tar du dom två ändarna och lägger räta mot räta och syr ihop. Då har du en jättestor "tub" utan kortsida :)

Ahaa! Då är jag med! Det blir alltså ett jättelångt stycke av allt som man syr ihop. jag får testa!

Ahaa! Då är jag med! Det blir alltså ett jättelångt stycke av allt som man syr ihop. jag får testa!
Ja exakt! Först har du en jättelång bit, sen syr du ihop den så det blir hela kjolen. Sen kommer resåren du sätter i i midjan (efter du sytt kanal för det) att dra ihop hela kjolen :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 799
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar