haha! självklart får ju @sthu göra som hon vill, men risken är ju att det inte blir bra och man inte använder plagget senNöden är uppfinningarnas moder!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
haha! självklart får ju @sthu göra som hon vill, men risken är ju att det inte blir bra och man inte använder plagget senNöden är uppfinningarnas moder!
Krya på dig! Det kanske var ödet så du inte skulle göra någon genväg på skjortanHaha, tack för all input hörrni! Jag hade inte planerat att ens börja så jag får väl skylla mig själv. Nu sitter jag hemma med matförgiftning så det blir inte mycket gjort ändå.. Kommer köpa mellanlägg till helgen och se till att göra rätt från början. Det ska bli en stallskjorta så huvudsaken är att den är bekväm.
Håller med om att det är roligare att göra än att bära
Blir det inte billigare att köpa en sådan bur? Jag har 2st,tror dom kostade runt 100 lappen.(ligger ff oanvända i sin väska )Fint!
Men... är det inte lite rappligt för ett Monster?
Blir det inte billigare att köpa en sådan bur? Jag har 2st,tror dom kostade runt 100 lappen.(ligger ff oanvända i sin väska )
Äsch,tänkte inte på storleken,mina är 54 höga och 92 långa,köpta på NettoJag har inte sett någon i den prisklassen i Monsterstorlek!? Var har du hittat dessa?
Äsch,tänkte inte på storleken,mina är 54 höga och 92 långa,köpta på Netto
Du kanske kan sy ihop 4 såna som @dobbis har, två i botten å två uppepå, och sen klippa bort det i mitten så du får en stor *bara spånar*
Mja, då är det ju lättare...
Du kanske kan sy ihop 4 såna som @dobbis har, två i botten å två uppepå, och sen klippa bort det i mitten så du får en stor *bara spånar*
Äsch han behöver väl inte kunna stå eller vända sig Se det som en spiltaDet behövs nog fler än fyra också...
@sthu vad använder du för mönster till trosorna? (kan hända jag frågat förut? men minnet är som ett såll...) Har tänkt göra trosor jag med av allt spill som blir men inte tagit tag i det än
Vart i beskrivningen fastnar du? Kan se om jag kan förklara vad dom menarsew so easy så klart
Nu sitter jag och försöker få ihop en kjol, men fattar inte riktigt beskrivningen.. http://konstrueramonster.se/sewing/fyrsommarkjol/sitemapfyrsommarskjol.htm
Klippt ut fyra våder men sen tog det stopp..
Du syr ihop alla kortsidorna, så fyra sömmar blir det. Då ska du sen ha ett helt stycke. Sen fållar du upp hela alltTyp direkt Får inte ihop hur det ska sys ihop, alla kortsidor mot varandra eller vad? Eller ska kortsidorna bli midjan? Fattar nada
@sthu Så om du har 4 bitar, så lägger du bit 1 och 2 räta mot räta och syr ihop en kortsida. Sen tar du bit 1/2 och bit 3 och lägger räta mot räta, och syr ihop en kortsida, sen bit 1/2/3 och lägger räta mot räta mot bit fyra och syr ihop en kortsida. Då har du ett långt stycke som det är en kortsida på varje ände. Nu tar du dom två ändarna och lägger räta mot räta och syr ihop. Då har du en jättestor "tub" utan kortsida
Ja exakt! Först har du en jättelång bit, sen syr du ihop den så det blir hela kjolen. Sen kommer resåren du sätter i i midjan (efter du sytt kanal för det) att dra ihop hela kjolenAhaa! Då är jag med! Det blir alltså ett jättelångt stycke av allt som man syr ihop. jag får testa!