Systemet strejkar...

S

Sara-Ida

Vad gör man när mensen tänker dyka upp, men sedan ångrar sig, håller sig borta och vägrar komma tillbaka? I stället har brösten ömmat ett par veckor till och från, men det känns som om systemet har hängt sig, ungefär som när man får badboll på datorn. Jag är inte gravid, enligt test, och är normalt rätt oregelbunden. Men nu börjar jag tröttna på detta.

Någon mer som upplevt samma sak?
 
Sv: Systemet strejkar...

man testar igen.... ;)

Det är inte sååå ovanligt att tester visar felaktigt negativt de första veckorna.
 
Sv: Systemet strejkar...

Gör ett nytt test - Själv gjorde jag ett test när mensen var två dagar sen och det visade negativt. Senare gjorde jag test hos BM och det vart positivt direkt hon stoppade stickan i urinen - Så nu är jag gravid i vecka 8! //Linda
 
Sv: Systemet strejkar...

man testar igen.... ;)

Det är inte sååå ovanligt att tester visar felaktigt negativt de första veckorna.

:eek: Det är ju sådant man bara läser om...

Jag hoppas att det händer något snart, i någon riktning. Annars får jag begära en omstart av kroppen hos gyn!
 
Sv: Systemet strejkar...

Gör ett nytt test - Själv gjorde jag ett test när mensen var två dagar sen och det visade negativt. Senare gjorde jag test hos BM och det vart positivt direkt hon stoppade stickan i urinen - Så nu är jag gravid i vecka 8! //Linda

Märkligt! De där testen ska ju vara bombsäkra. Jag antar att du ändå visste någonstans att du var gravid?
 
Sv: Systemet strejkar...

Jag hade testat igen.
Min kusin testade sig flera gånger, visade negativt varje gång. Till slut blev hon orolig för att hon bara gick upp i vikt fast än hon gjorde allt som vanligt (hon hade även mens precis som vanligt). Henns mage kändes konstigt svullen och till sist bokade hon läkartid för att göra utredning om hon hade problem med ämnesomsättningen eller cancer i magen.
När hon kom dit skrattade läkaren efter ett tag och sa att nej då, hon hade inte cancer, hon var bara jävligt gravid. Då i 5:e månaden. ;)

Nu är hon gravid med sitt andra barn och det var samma sak denna gången. Testen visar bara inte positivt på henne. Men den här gången kände hon igen symptomen. ;)
 
Sv: Systemet strejkar...

Jag hade testat igen.
Min kusin testade sig flera gånger, visade negativt varje gång. Till slut blev hon orolig för att hon bara gick upp i vikt fast än hon gjorde allt som vanligt (hon hade även mens precis som vanligt). Henns mage kändes konstigt svullen och till sist bokade hon läkartid för att göra utredning om hon hade problem med ämnesomsättningen eller cancer i magen.
När hon kom dit skrattade läkaren efter ett tag och sa att nej då, hon hade inte cancer, hon var bara jävligt gravid. Då i 5:e månaden. ;)

Nu är hon gravid med sitt andra barn och det var samma sak denna gången. Testen visar bara inte positivt på henne. Men den här gången kände hon igen symptomen. ;)

Jösses vilken chock! Jag menar, det smälter man inte i första taget...

Det där med svullen livmoder är ett aber. Det hade jag i natt och det gör inte ont alls, men man kan ju inte andas ordentligt! Bukandas, alltså. Till slut somnade jag sittande. Nu kan jag svullna även som PMS, så det kan mycket väl vara mensen som tänker dyka upp om några dagar. Inte en minut för tidigt.
 
Sv: Systemet strejkar...

Nej det var väldigt chockartat för henne. Dom hade inte alls planerat att skaffa barn men när det upptäcktes var hon så långt gången att det inte gick att göra nåt åt. Fast dom kan ju inte ha tyckt att det var så illa, eftersom att en planerad 2:a är på väg nu. :D
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 737
Senast: __sofia__
·
Ridning Min medryttarhäst är världens snällaste, tryggaste och lugnaste pojke, för någon vecka sedan red vi förbi ett garage där någon plötsligt...
Svar
6
· Visningar
2 143
Senast: SkorpSmulan
·
Kropp & Själ Hur pratar man med vårdcentralsläkare så att man faktiskt får hjälp? Jag har inte sökt vård på VC på många år nu eftersom de aldrig...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
9 908
Senast: Raderad medlem 68338
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 307
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp