Snurrfian
Moderator
Sitter och läser Petra Krantz Lindgrens blogg om just detta, mycket intressant och tycker hon alltid har så vettiga saker och säga.
Men blev nyfiken på hur ni gör när syskonen bråkar?
Låter ni de lösa det själva?
Går ni emellan och löser det åt dem?
Eller försöker ni agera medlare mellan syskonen?
Det är klart, klöser de halvt ögonen ur varandra måste man väl gå emellan, men vid lite mildare bråk
När de var mindre så medlade jag mer mellan dem, men det viktigaste tycker jag är att lyssna på båda parter och fråga om deras egna lösningar.
Nu är de rätt stora så nu får de allt mer hitta egna lösningar och jag lägger mig bara i när det går överstyr. Men jag håller fortfarande på att de ska lyssna på varandra och prata och det gör nog att de råkar in i mindre bråk eftersom de pratar med varandra från början.
Men överlag kommer mina två väldigt bra överens och har väldigt roligt tillsammans så det har verkligen underlättat deras relation. Sen har den yngsta rätt jobbigt med att vilja vara precis lika bra som storasyskonet i allt och blir väldigt ledsen och arg på sig själv när den inte riktigt är det. Så det har vi fått jobb rätt mycket med, att man gör sitt eget bästa och tävlar mot sig själv och inte jämföra sig med andra, speciellt inte de som är tre år äldre...