syskon till kolikbarn

K

krume

hur har ni gjort för att skona era andra barn?

har en dotter på 2år 8mån och fåtten liten pojke nu på snart 1vecka, tyvärr har han kolik och ingen i huset får sova. inatt va hon dock helt slut efter dom andra nätterna och sov 15timmar!!!!!!! vad kan man göra för att inte rubba hennes sömn helt?

Sv: syskon till kolikbarn

Kan ni försöka att gå ut och gå med honom under några timmar på kvällen, så hon iallafall får sova lugnt under den stunden.
Eller om det är lättare att ta med henne. Åkpåse, och ev. filt så kan hon/han åka i pyamasen.

hon somnar på sitt rum och brukar oftast komma in till oss på natten om hon vaknar. öronproppar är hon nog lite liten för? hans kolik är mellan 22-04 ca vet inte om jag riktigt vill och vågar ut och promenera då.

Sover hon på rygg? Då kaske ni kan sätta på henne riktiga hörselskydd?

Det kan ni själva kanske behöva så att man slappnar av i kroppen själv och kan lugna på ett avslappnat vis....

Stackars er - ser du till att du får sova ngt?

Jag fick tvillingar när min älste var under 2 år varav lill tjejjen hade kolik. De andra barnen blev inte så störda av henne faktiskt. Hon höll sig skapligt med flygargreppet och ligga på mage dras i vagn över tröskel osv. Så länge hon skrek visste ju de andra två att det var liv i luckan...Fast vi bodde i hus med 2 våningar så man kunde gå ner i vardagsrumet med henne...

Däremot 3 månader senare när hon slutat började hennes tvillingbror pocka på uppmärksamhet. Jag tror det viktigaste är faktiskt att se till att föräldrarna får sova tillräckligt...

När vi fick tvåan var storebror 19 månader. Tvåan hade inte kolik, men han brukade skrika mellan 00-04 i stort sett varje natt de första fyra, fem veckorna. Ibland bara 1,5 timmar, ibland 4 timmar (med kortare avbrott).

Vi sover hela familjen i samma säng. Alla blev så klart störda, men ganska snabbt lärde vi oss (även storebror) att släppa ansvaret för bebisen till en person (pappan eller mig), och själva passa på att sova.

Det är som du skriver: Till slut blir man så trött att man sover i vilket oljud som helst.

Ibland gick jag iväg med bebisen, men eftersom han inte skrek mindre ifall jag gick runt med honom, så brukade vi oftast vara kvar i sängen och buffa, buffa, buffa... Skönt att den tiden är över!:grin:

hon somnar på sitt rum och brukar oftast komma in till oss på natten om hon vaknar.

Kanske kan den ena föräldern sova med storasyskonet i ett rum och den andra med bebisen i ett annat? Eventuellt får ni turas om, så att inte en förälder blir helt utsliten.

tack för svaren. vi har haft turen (håll tummarna) att han bara skriker fram tills ett ungefär, nu när vi skaffat semperdroppar till han och hon sover som djupast fram till två. så nu vaknar vi alla utsövda på morgonen. (så utsövd man blir med två små)

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 614
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 517
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok En sak som jag var rädd för innan jag skilde mig var att det skulle vara plågsamt att vara ensam och att jag skulle “längta ihjäl mig”...
Svar
18
· Visningar
2 113
Senast: cassiopeja
·
Övr. Barn Hej kloka medsystrar. Jag känner mig helt slut som förälder, maka och människa. Just nu går den mesta av min energi åt till att gå upp...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
18 200
Senast: Sar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar