I går när jag tittade på Nannyprogrammet så sa Nannyn något som fick mig att fundera, hon hävdade att barnen mådde bäst av att ha ett varsitt sovrum. Och genast föll den "jag är en urusel mamma funderingen" funderingen över mig... För min plan när bebisen i magen har tittat ut och blivit någorlunda stadig i sin nattsömn att den och elin ska dela sovrum.
Vi har bara två sovrum på över våningen så det finns liksom inga alternativ för oss förrens elin är så pass stor att jag med gott samvete kan låta henne sova på nedervåningen själv... Och dit känns det långt.
Så hur gör ni andra med flera än ett barn? Delar de rum, från vilken ålder till vilken ålder. Fungerar det bra? Vad fungerar inte osv.
Vi har bara två sovrum på över våningen så det finns liksom inga alternativ för oss förrens elin är så pass stor att jag med gott samvete kan låta henne sova på nedervåningen själv... Och dit känns det långt.
Så hur gör ni andra med flera än ett barn? Delar de rum, från vilken ålder till vilken ålder. Fungerar det bra? Vad fungerar inte osv.