Tack! Vad smart! :-) det ska jag kolla upp!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det har jag också funderat på men kruxet med sovrummet är att där är tre dörrar. En till vår klädkammare, en ut till hallen och en till en liten gång som leder till badrummet. (som sagt, otroligt dålig planlösning), alla dörrar behöver vi ju. Har eventuellt tänkt offra klädkammaren men den är guldvärd för det är den enda förvaringsmöjligheten vi har i lägenheten. Så på alla väggar finns en dörr utom på en vägg för där är ett stort fönster. Det är också på grund av alla dörrars dumma placering det är svårt att hitta bra sätt att dela av sovrummet så jag får en sovhörna. Och inte nog med att hela sovrummet är fullt med dörrar så är dörrarna placerade ungefär i mitten på varje vägg.
Beroende på hur ditt kök ser ut, så kan du (kanske) dela av köket till ett sovrum som en Stockholmstvåa. Dvs. gör om matplatsdelen vid fönstret till sängplats. Sätt upp vägg med ljusinsläpp mot gången med diskbänk/spis för att dela av. Sen ha matplatsen i vardagsrummet istället.
Loftsäng i vardagsrummet med arbetsplats under, och dela av med draperi/skärmvägg el. liknande är kanske enklast annars.
Kolla programmet 1/2 rum och kök på SVT Play. Där förvandlar bygger de om trånga lägenheter så att de blir större på budget under 10000. I den ingår dock inte arbetet (som utförs av teamet) men som inspiration är programmet toppen.