Syrran har skaffat hund...

H

HaRLeKIn

Jag bara undrar om detta beteende var rätt....
Hon var hos mig o hälsade på m sin 9 v gamla dreverhane, jag har en blandis på 7 mån, stor som en bordecollie ngt högre kanske.... svart.
När de fick hälsa på varann skrek den lille i högan sky o lullade iväg, livrädd enligt min syster, skakade med. Hon sprang efter o lyfte upp den o pjåskade som f*n....
Jag tyckte inte att hon skulle göra så men det hade hon läst sa hon så jag undrar nu, vem har rätt??

sen hade hon valpen i knät i pricip hela tiden hon var hos mig.. ca 2 tim... :crazy:

Sv: Syrran har skaffat hund...

Man ska inte lyfta upp en liten hund när den träffar en annan (om den andra inte går till attack såklart).
Det skapar bara dåligt självförtroende hos den lilla hunden/valpen.
Det är vad jag har hört iallfall och det låter vettigt.

Min hund är jättevänlig o nosade bara på honom...
Jag har oxå hört att man förvärrar när man gör så som hon gjorde, men det gick ju inte förklara... :mad:
Syskonkärlek... :love:

Det finns nog hur många sätt som helst när det gäller uppfostran av hundar :crazy: Har själv hört att man inte ska göra så dvs lyfta upp men vem avgör vad som är rätt och fel? Det är ju olika från individ till individ.

Hade besök igår och dennes hund var lite rädd för min "Varulv" men vi gjorde helt enkelt så att vi hade min kopplad och gick en liten sväng i trädgården så den andras lilla valp fick komma fram när den kände för det och vips gick det fintfint!

Liknande trådar

Relationer Min syster har två små barn, äldsta är 2år. Pappan är väldigt passiv och nästintill ointresserad av barnen. (Och av syrran som det ser...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
10 035
Senast: ekra
·
Hundhälsa Jag har hand om en väninnas hund medan hon själv är utomlands. Hunden i fråga är en chihuahua, 5 år gammal. Har själv en ettårig...
2
Svar
23
· Visningar
4 031
Senast: Nirvana
·
Övr. Hund Jag undrar hur ni som har stora hundar hanterar situationer med möte hund/hund och hund/människa(Det finns ju dom som är rädda för stora...
Svar
15
· Visningar
1 258
Senast: kvandi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama