Syntetstigläder?

P

Pita

Kan man ha det på lädersadel, eller förstör det lädret?
Ska köpa ny sadel nu och vill verkligen inte att den ska nötas/slitas i onödan. Måste jag byta ut mina syntetläder mot "läderläder"?

Det ska ju gå att ha syntetstigläder på lädersadlar. Personligen föredrar jag läder till läder och syntet till syntet men smaken är ju som baken.... :smirk:

Tack för svaret! Då får det gå med mina gamla läder ett tag. (Kan ju tillägga att det inte är en smakfråga, snarare en plånboksfråga...)

Liknande trådar

Utrustning Jag vill byta ut mina vanliga stövelsträckare i plast till någon variant som är mer luftiga eller andas. Jag blir ofta svettig på...
Svar
7
· Visningar
393
Senast: MiniLi
·
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
968
Senast: Tora
·
Utrustning Jag skulle så gärna vilja ha ett eget hästsläp. Problemet har varit att jag bara har B-kort och ingen bil som kan dra. Nu står jag dock...
2
Svar
20
· Visningar
984
Senast: tara
·
Gnägg Jag är inte en person som generellt konsumerar jättemycket; Köper kläder och skor till mig och mitt barn typ 2 gånger om året (inför ny...
Svar
15
· Visningar
1 133
Senast: Dyngpeter
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V