synlig hinna!

Zalkina

Trådstartare
Hej!
nu har jag försökt att hitta på google vad detta kan vara, men inte hittat nåt!
Så jag kollar om nån här har nån aning:)
Det är så att min häst har synliga ögonhinnor, jag själv har aldrig sett det förut och han har varit så sen jag köpte honom men tänkte mer på om det kanske påverkar hans syn eller nåt sådant:confused:
skulle vara kul om nån hade nån aning :)

En bild på prinsen:
blogger-image--390732133.jpg

Sv: synlig hinna!

Vad är det för ras? En del färger och/eller raser ska ju ha sådär.

Om han har sådär jämt kanske det bara är så han ser ut. Om min ser ut sådär så är det för att han är svullen och irriterad av flugorna.

Sv: synlig hinna!

Många hästar har det, i hingstlinjen som mitt sto kommer från är det väldigt vanligt så det är säkert ärftligt.

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 447
Senast: Stergo
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
502
Senast: cassiopeja
·
Anläggning Hej! Har under senaste veckan upptäckt stora hål i gödselstacken, som att någon grävt gångar. Har inte brytt mig nämnvärt utan bara...
Svar
12
· Visningar
1 592
Senast: Ajda
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte göra en dagboks tråd här. Inte för jag har nåt jätte viktigt att skriva om eller att jag tror att jätte många är så...
2
Svar
23
· Visningar
3 854
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka