Symptom för Kissing Spine?

Beppo

Trådstartare
sitter ähr och känner mig helt förtvivlad. min häst beter sig så ,märkligt och jag vet inte vad som händer eller vad jag ska göra.

Min häst är jättetrevlig att hantera och att köra men vid ridning brister det. Han bockar i tid och otid och nu idag drog han från skritt vilket aldrig någonsin hänt förr under de två år jag haft honom...Detta resulterade i att min medryttare åkte av och nu aldrig mer vill rida honom. Jag känner mig väldigt ledsen och nere och vet inte vad jag ska göra...

En vän till mig som är hästkunnig trodde att symptomen likande Kissing Spine men jag är itne alls insatt i den "sjukdomen"

Så snälla ni som kan... upplys mig! Om ni har andra teorier så skriv dem med... behöver verkligen råd!

Sv: Symptom för Kissing Spine?

Sadeln kanske inte passar, tänker jag helt spontant? Kanske pållen har andra, mindre allvarliga, ryggproblem?

rider barbacka... så sadeln har ingen betydelse.

Han har inte visat någon ömhet i ryggen tidigare så jag vet inte... Bockningarna har pågått sedan ajg köpte honom men då bara i galoppen... aldrig i trav eller skritt som det är nu och han har aldrig någonsin dragit med mig förr...

Gör en utredning på hästen och se om han har ont någonstans.
Det behöver inte vara ryggen utan kan sitta någon annan stans i kroppen. Hur är han i munnen? verkar som om han försöker komma undan nåt obehag iaf...

han har alltid fungerat bra med bett o rids nu på hackamre utan problem...kan bli tung i handen ibland men aldrig så att jag irriterat mig mkt på det.

Liknande trådar

Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
11 006
Senast: QueenLilith
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 666
Senast: AlmostEasy
·
Hästvård Som rubriken lyder så undrar jag över symtomen för Kissing Spines. Har en korsning kille på 11år som jag befarar ha ont i ryggen och är...
Svar
4
· Visningar
5 322
Senast: karmandi
·
Kropp & Själ Hej allihop, Jag hittade detta forum när jag googlade om håranalys. Jag är inte så insatt i hästar, jag är dock djuraktivist så jag...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
21 296
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka