Sy egna hästgrejer nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer nr 4

*Kl*

Började med ett nos och nackludd i syslöjden idag :) I naturfärgad pilé, som ser ut som äkta fårskinn :D Blir väl klar nästa vecka, och lägger in en bild då ;)

Och flughuvan (som jag betecknade fel - menade öronskydds luva(?)) som jag skrev om tidigare, vågar jag inte visa :o Försök inte övertala mig, jag kommer inte visa den :devil: :p

Den var ju snygg ju! Ser nästan köpt ut ;)

Men h*n kanske inte gillar rosa? :angel::p

Haha du skulle bara se den på nära håll...
Har funderat på att fixa till sömmarna och sen se om den är värd nåt på tradera. Själv skulle jag bara tagit emot den om jag fick betalt :rofl:

Nu har jag skapat nytt igen

fdxsz007.jpg

En nosring med tygelfästen. Sätts i vanliga tränsets sidostycken och fungerar då som ett sidepull.
Som ni ser har jag även gjort ett nosludd med hål för tygelringarna eftersom jag tycker att det är smidigare att tvätta än att sitta i stallet och putsa med kallt vatten :angel:

Mjaa... min ponny ogillar katter starkt (i den bemärkelsen att om någon misse är i hagen så kommer hon i fullt ös med platt bakåtstrukna öron) :angel:

Idén med att göra hål i grejer har slagit mig också! Har funderat på att göra en sadelgjordstunnel med ett hål i mitten för martingalspännet. Fast felet med det är att ponnyn min blir svettig under sadelgjorden, så då blir förstås luddet svettigt, och eftersom att min mamma inte gillar att jag tar hem det för tvätt varje dag så brukar jag vända på det och rida med andra sidan nästa dag. Och det går ju inte om det är ett hål på ena sidan :cool:

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH att jag inte tänkte på det! :rofl: så smart är jag... :banana:

hjälp vilken kul tråd !
hamnade här av en ren slump ! och vips hade jag köpt boken :$

krullisgirl - sjuuukt snygga pannband, är i chock !

Nu har jag skapat nytt igen

fdxsz007.jpg

En nosring med tygelfästen. Sätts i vanliga tränsets sidostycken och fungerar då som ett sidepull.
Som ni ser har jag även gjort ett nosludd med hål för tygelringarna eftersom jag tycker att det är smidigare att tvätta än att sitta i stallet och putsa med kallt vatten :angel:

Precis ett sånt där är jag ute efter men med en tredje ring framtill också.....
:D

Nu bara måste jag också fläta pannband!

Ska snatta några oanvända från stallet och öva på...:d

Får nog ta neutrala färger på de, tror inte att travtränarn våran blir så glad om han får rosa, neongröna och bebisblå pannband :rofl:

*kl*
Jaha, här kommer lite mer pannband:
054.jpg

039.jpg

057.jpg

Det understa (samma som det översta f.ö) försökte jag få att matcha schabraket. Vet ej om jag lyckades riktigt.:confused:

Jodå det matchar! Supersnyggt :)

*kl*

Jag tror jag har visat bilder på det här pannbandet till häst förut men jag måste göra igen, är så jädra nöjd:angel: I made that!!! :D

23295705.jpg

Finns en gammal tråd på buke om detta med en mall! 40 cm köldridå funkar jätte bra går att köpa merter vis. Tror att jag kan få ut 3 på en meter. Kolla gammla tråden. har funkat super. Fäster med sporr remmar i grimman. :bump:

Tack förresten! Och ja, visst är det en kul tråd det här. Min favorit, såklart!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Jaha, eftersom ingen annan tog initiativet gjorde väl jag det. Eftersom det var närmare 1500 inlägg i förra tycker jag att vi behöver en...
16 17 18
Svar
348
· Visningar
67 053
Senast: Plantan
·
S
  • Låst
Utrustning Ja här kommer då den femte uppföljaren! Det börjar bli många inlägg i den förra så kan vara svårt att hitta. Här lägger vi upp...
74 75 76
Svar
1 503
· Visningar
358 281
Senast: alehajo
·
S
  • Låst
Utrustning Eftersom det blir svårt att hitta i den förra sytråden startar jag en ny. Här lägger vi in sådant vi mer eller mindre skapat själva...
22 23 24
Svar
472
· Visningar
60 701
Senast: Sparf
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar