Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu skall vi se här... Skall försöka förklara ordentligt hur jag gör diamantflätning då:
Ta fyra band, helst olika färger för att lättare kunna hålla reda på dem till en början. Här har jag använt rött, blått, gult och vitt.
Nåla ihop dem två och två. Här kallar jag det röda [/B]bandet för nr 1, det blåa för nr 2, det vita för nr 3 och det gula nr 4.
Lägg de gula/blå banden från vänster över pannbandet, som på bilden och de röda/vita över de andra från höger. Så här!
Ta sedan nr 1, alltså det röda bandet och lägg det bakom pannbandet Så här:
Ta sedan nr 2, det blåa bandet och lägg fram, under det gula, så här:
Dags för band nr 3, det vita bandet. Lägg fram det under det blåa, så här:
Slutligen det fjärde bandet, alltså det gula i det här fallet. Lägg det bakåt under det röda bandet. Voíla!
Sedan är det bara att fortsätta på samma sätt, först med det blåa bandet, det röda, det gula och det vita.
Hoppas någon förstod!
dagens pannband:
hur har du gjort dessa, ser ut som du snurrat det röda efteråt kanske du kan förklara :P
Nytt pannband igen.
Det är tre olika band, rött, vitt och tunt guldband.
Stenarna kommer från ett slags "band" i metervara, som jag köpt på min sybehörsaffär.
Ja, först flätar jag med 2 röda och 2 vita band, vanlig diamantflätning. Sedan tar jag en tunn guldtråd och virar på i efterhand. Inte svårare än så.
Hej.. nja hyffsat ny här men jag, har i alla fall med min mammas hjälp sytt ett täcke o lindor i ett beige/créme vitt tyg med gröna grodor o rosa kronor på... kommer bilder på det...lovar.. så fiint
Jag fattar inte hur man gör på rosetten då man ska fixa så att det blir ett "v"
Man lägger ju banden i kors för att få till en ögla men hur gör man för att få till nästa sak
http://www.horsewyse.com.au/rosettes.html