Sy egna hästgrejer nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer nr 4

Passade det? Har du provat på kusen?
Bilder?:)

Nu skall vi se här... Skall försöka förklara ordentligt hur jag gör diamantflätning då:

Ta fyra band, helst olika färger för att lättare kunna hålla reda på dem till en början. Här har jag använt rött, blått, gult och vitt.
Nåla ihop dem två och två. Här kallar jag det röda [/B]bandet för nr 1, det blåa för nr 2, det vita för nr 3 och det gula nr 4.
Lägg de gula/blå banden från vänster över pannbandet, som på bilden och de röda/vita över de andra från höger. Så här!
003.jpg

Ta sedan nr 1, alltså det röda bandet och lägg det bakom pannbandet Så här:
004.jpg

Ta sedan nr 2, det blåa bandet och lägg fram, under det gula, så här:
005.jpg

Dags för band nr 3, det vita bandet. Lägg fram det under det blåa, så här:
007.jpg

Slutligen det fjärde bandet, alltså det gula i det här fallet. Lägg det bakåt under det röda bandet. Voíla!
008-1.jpg

Sedan är det bara att fortsätta på samma sätt, först med det blåa bandet, det röda, det gula och det vita.

Hoppas någon förstod! :)

väldigt bra förklarat till någon m är lite dum i huvudet (jag) :angel: nu ska här köpas band :) jag köpte lite band på panduro (syssla) i stan härrom dan, detta vad var jag köpte:
- 2 m satinband (rött)¨
- 2 m satinband (svart)
- 2 m satinband (vitt)
- 2 m silverband (mjukt)
- 1 dm plasthjärtan (silver)
- 1 dm tyghjärtan (5 st, silver)

det här lilla gick på 60 kr, jag höll på svimma :/ vart köper ni era band, och vart köper ni pannband?

skulle någon som gör pannbandet själv (krullisgirl som är bra på att förklara ex.) förklara för mig, gärna steg för steg som med diamantflätningen hur man gör ett eget pannband borde bli billigare i längden än att hjålla på köpa, om ni köper, vart köper ni billigast?
mkt frågor :P

Jag köper enkla pannband från hansbo, eftersom jag vill ha välvda.
Vill man ha ett platt så är det billigast att göra själv, väldigt enkelt också om man använder nitar (så som krullisgirl gör)

Nytt pannband igen.
CIMG1400.jpg

Det är tre olika band, rött, vitt och tunt guldband.
Stenarna kommer från ett slags "band" i metervara, som jag köpt på min sybehörsaffär.

Förstår att det är diamantflätning, men diamant gör man väl av 4 band, kan du förklara?

Ja, först flätar jag med 2 röda och 2 vita band, vanlig diamantflätning. Sedan tar jag en tunn guldtråd och virar på i efterhand. Inte svårare än så. :)

Ja, först flätar jag med 2 röda och 2 vita band, vanlig diamantflätning. Sedan tar jag en tunn guldtråd och virar på i efterhand. Inte svårare än så. :)

då var jag inte så långt ifrån xD haha, men jag börjar få kläm på det här, men du krullisgirl, när du har tid kan du väl lägga upp hur du gör när du gör ett pannband (grunden, när du nitar ihop och så) samt vart du köper :)

*kl*

Är i full gång och ska sy en flughuva! Jag tackar gud om det lyckas :angel: :p Jag har ritat en mall helt på fri hand, och ska rita över det på ett tyg som jag fick (läs tog). Har även ritat ut öronen i två delar x2, och man får hoppas att den blir bra med passformen(vilket jag inte tror...)! xD Har kollat på bilder och försökt klura ut mått och grejor.

Men Stella som ska få den är ju ganska liten, och jag vet ju inte hennes mått på huvudet direkt :p :angel: men jag gör den större än vad jag tror, för är den för liten för henne kan jag ju ge den till Prince! :idea: :D

Usch, vad har jag gett mig in på :crazy:
Önska mig lycka till :rofl:

lycka till ;)

skall bli spännande att se hur det ser ut sedan när det är klart :)

Hej.. nja hyffsat ny här men jag, har i alla fall med min mammas hjälp sytt ett täcke o lindor i ett beige/créme vitt tyg med gröna grodor o rosa kronor på... kommer bilder på det...lovar.. så fiint :bump:

Hej.. nja hyffsat ny här men jag, har i alla fall med min mammas hjälp sytt ett täcke o lindor i ett beige/créme vitt tyg med gröna grodor o rosa kronor på... kommer bilder på det...lovar.. så fiint :bump:

O det kostade: tyget 89 kr/m, kantband vita 14 kr/m, gjordbandet 10 kr/m. också vitt

upload.html

bilder på täcket kommer.

Senast ändrad av en moderator:

SNYGGT!!! du är verklingen jätteduktig på det där :laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Jaha, eftersom ingen annan tog initiativet gjorde väl jag det. Eftersom det var närmare 1500 inlägg i förra tycker jag att vi behöver en...
16 17 18
Svar
348
· Visningar
67 053
Senast: Plantan
·
S
  • Låst
Utrustning Ja här kommer då den femte uppföljaren! Det börjar bli många inlägg i den förra så kan vara svårt att hitta. Här lägger vi upp...
74 75 76
Svar
1 503
· Visningar
358 281
Senast: alehajo
·
S
  • Låst
Utrustning Eftersom det blir svårt att hitta i den förra sytråden startar jag en ny. Här lägger vi in sådant vi mer eller mindre skapat själva...
22 23 24
Svar
472
· Visningar
60 701
Senast: Sparf
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar