Sy egna hästgrejer nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer nr 4

knapplån

jag gillar verkligen att brodera hästprylar, en del saker syr jag själv men jag har oxå dille på att piffa till nyinköpta saker, bästa stöldmärkningen oxå....
tyvärr verkar mina bilder inte gå in idag.
men tex grimman, benlindorna. tom tömkörnings gjorden åker in i brodyrmaskinen. det är hemskt kul att exprimentera..
Hehe min häst har nog sitt namn på allt även handdukarna.

hmmm måste man ha en webbplats där man lägger upp sina bilder eller??? dum eller bara korkad???

http://www.pixbox.se/pic_show_id20681496.html grimma med namn.
http://www.pixbox.se/pic_show_id20681497.html

så kunde man ju göra
Hur mycket kostar en brodyr maskin vill ha en!!!!:love::love:

japp om du går till en riktig skomakare så finns det äkta läderfärg som går in i lädret o inte flagnar

finns det någon färg som man kan måla på läder?

Det finns lite olika sorter men om du ska dekormåla i klara färger som t ex rött har jag blivit tipsad om skofärg som används av skomakare för att bättra på skav på skor och liknande. Även hobbyfärg till t ex tennsoldaterpåståss kunna fungera men jag har inte haft så bra resultat med den än.

va snyggt de skulle va att pimpa utt träns och tyglar med dekor i färg! Nu vart jag testsugen:)

Hade jag tänkt till tidigare skulle jag ju ha beställt en visningsgrimma till Chili av dig. Vi har ju fölvisning på lördag.
Jag får komma på ngt annat till framtiden ;)

Jo brodyrmaskin ligger ju helt klart på önskelistan, efter tvåhästarslastbil och skrittmaskin...

Ni som flätar pannband: Hur gör ni? Kan ju fläta det vanliga hajtandsmönstret me sen då? Kan ni inte lägga ut bildar på olika mönster och gärna en förklaring också :)

Nä nu ska jag äta ut å fixa stallet och sen fortsätta på schabraket, bara kantband och kardborrband kvar nu :banana:

:confused:
*kl*

Nu har jag gjort ett nytt pannband, men klantigt nog glömde jag att mäta det först och nu har jag konstaterat att det förmodligen är någon cm för litet för min ponny :mad:

pannband2004.jpg

pannband2010.jpg

http://i4.photobucket.com/albums/y106/level2/pixiprodukt/pannband2011.jpg

Alltså ursäkta men hur gör man när man änvänder 3 band, Cili, Krulli... eller vad du nu heter :o:d kan ni förklara, eller någon annan som flätat med 3 band eller flera, jag fattar liksom ingenting. Sedan på rosetten hur man viker, hur man gör det, förklaring? Aja, bild visning och text funkar best på mig :P

Att fläta så som jag gjort på det pannbandet är inte svårt.
Vanlig hajtandsflätning, där jag bytt ett brett band mot två smala.

Ska sätta mig och filma hur jag gör en rosett så ska du få se :D

dagens pannband:

diverse113.jpg

diverse114.jpg

diverse110.jpg

diverse112.jpg

och så piffade jag till rosetten, på ett som jag redan visat här, med en strassten:
diverse099.jpg

sen har jag blingat sporrar också:

diverse108.jpg

På den blå/vita har du väl gjort haj-tandsflätning med blå och vit och sedan lindat det röda va?

Flätdille här då :angel:
Fler pannband:

CIMG1429.jpg

CIMG1411.jpg

CIMG1424.jpg

Asså allas pannband är sjukt fina, men dina har nåt som inte jag fattar :d det är det där med att banden inte ser helt vanliga ut, utan som "rutade" eller så på det röd vita, och sen innuti varandras band på det gröna, förklaring? :laugh:

Usch och FY!!! Det borde vara olagligt att ha sånna här trådar! :mad:..:D

Nu blev jag jätte inspererad att börja sy saker igen!
Men det tillåter inte min plånbok. :( Jag har redan sytt ett shabrak och ett mystäcke, nu blev jag sugen på att sy en ridtjol. Jag har även planer på att sy benskydd med refex på, och kanske ett till shabrak.

Huua huua hur ska det här gå? :p

Till alla som äger shettis:
Kan ni vara snälla och mäta vad de har för längd från bettring till bettring (nackstycke och sidostycke ihop)
Tänkte sätta mig och sy lite shettis westernträns :D
Mät också längden på käkrem +pannband

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Jaha, eftersom ingen annan tog initiativet gjorde väl jag det. Eftersom det var närmare 1500 inlägg i förra tycker jag att vi behöver en...
16 17 18
Svar
348
· Visningar
67 054
Senast: Plantan
·
S
  • Låst
Utrustning Ja här kommer då den femte uppföljaren! Det börjar bli många inlägg i den förra så kan vara svårt att hitta. Här lägger vi upp...
74 75 76
Svar
1 503
· Visningar
358 281
Senast: alehajo
·
S
  • Låst
Utrustning Eftersom det blir svårt att hitta i den förra sytråden startar jag en ny. Här lägger vi in sådant vi mer eller mindre skapat själva...
22 23 24
Svar
472
· Visningar
60 701
Senast: Sparf
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar