Sy egna hästgrejer nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer nr 4

Fota gärna den anordningen, har funderat på hur man kan lösa sånt smidigt men inte kommit på någon riktigt bra lösning än

*Ida är på idéstjälarhumör* ;)

*kl*

Stallmössor!!
mssa001.jpg

Har sytt allt på den där bilden, förutom de två filtarna haha.

Vad mysiga! Undrar om man skulle passa i en sån?:angel:
Hur gjorde du??

Jahapp, då är de min tur att visa något igen.. filtbootsen jag gjorde för ett tag sen blev så fula och dåliga att jag inte tänker visa dom, men den här paden jag sydde klart för en halvtimma sen är jag mer nöjd med:p Synd bara att mönstret hamnade åt sidan men tyget räckte inte till annars.

22780945.jpg

Undersida
Ovansida
Ficköppning och lite flugskit :mad:

Har inte provat den under sadel och med ilägg än, testade dessutom att ha öppningen bakåt istället för framåt denna gång. Som lite experiment... Får se om den blev bra. hoppas hoppas :)

Fota gärna den anordningen, har funderat på hur man kan lösa sånt smidigt men inte kommit på någon riktigt bra lösning än

*Ida är på idéstjälarhumör* ;)

Hehe det är inget konstigt alls egentligen. Bara ett spänne i ena sidostycket och hål i det andra. Käkremmen är s a s fristående dras igenom öglan på pannbandet och spänns i nacken den med.

Scorpan; Jättefint träns! Läckert:)

Tack! Jag är själv riktigt nöjd med det. Har provridit och det fungerade bra, sånt är alltid skönt att märka. Som sagt så ska det läggas till käkrem och tyglar i samma stil men materialet räckte inte (fel nyans på färgen - mycket nesligt)

Ha, det gjorde jag på kallblodsstoet jag hade ett tag o red in o som säljarna varnade för. hon var tydligen urstark o skengalen, men riden med en läderrem över nosen (mellan bettringarna som du sa) var hon som en lydig ridhäst, från skritttempo upp till flygande trav o galopp. bara att ta mjukt i tygeln så svarade hon.
Skulle kanske prova det på någon fler häst!

Suveränt, då borde min idé fungera :D
Ska träna min ponny med det, hon är ju inte van vid bett och ska nu börja tömköras. Hon vet ju att man ska stanna när någon tar i grimman, men inte vad det betyder när någon tar i bettet.
Ingen risk att man drar för mycket i munnen heller, eftersom nosremmen då håller emot

vill ha lite hjälp här med svar på några frågor.

Mamma köpte en sadelpadd tll min häst på tr*d*ra och på bilden så var det grönt med vitt ludd (oanvänd:cool:) vi fick hem en grå pad med rosa:eek: ludd och så satt det granbarr i luddet -visst oanvänt va:cool:

ungefär ett sånt här
http://www.hooks.se/butik/default.asp?sidvarde=SE&ScreenWidth=1680

den modellen iaf. och nu är det så att vi har mörk-grått "teddy" alltså såntdär ludd hemma kan man sy på det över det rosa luddet eller blir det för tjockt då?
Blir det tjockt att sy i sånt ludd?

man kanske kan sy dit grått ludd bara på ovansidan alltså där det syns? och ha det rosa luddet som redan är där, på undersidan?

sen rider jag med hackamore och det ä väldigt fult ;P tror ni det skule gå att göra ett slags "nosludd" att sätta på hackamoret av samma mörk-gråa ludd som jag snackade om ovan?

Man hamnar bara på hööks förstasida när man klickar på länken.

:p

Det går det säkert att göra med hackamoret, men det beror väl lite på hur tjock nosdel du har (antar att det är "ovansidan" av hackamoret du vill ha luddet på?)

Mitt hackamore är rätt tjockt så de skulle nog inte se så bra ut att ha ludd över. Är det typ ett hööks-hackamore du har? De ser inte lika tjocka ut så de skulle det säkert gå att pimpa till.

kl årkade inte gå till sidan 1

satt o pillade lite hemma, o kom på att göra roliga stall handdukar
så jag gjorde sådanna med en inbyggd hästigt handtag.

men så skulle jag vilja skriva nått kul. som typ det finns ju handdukar som " för gäster och hunden" eller "för svärmor och fötter"

kommer bara på " för kusen och XXXXX"
eller "för mulen och DXXXX"

nääe jag e för enkelspårig, har ni några roliga slogans eller tips att brodera längst ner på handduken...

stackars omgivningen nu e nya present ideen given, host om jag får ihop lite rumsrenare text..

nån som e påhittig
så här ser den första prototypen ut iallafall.
pic_show_id22802808.html

http://www.pixbox.se/pic_show_id22802808.html

Senast ändrad av en moderator:

gaaaaaaaaah! herreGUD människa att du kan :love: :love: :love:

vill ha en bomsadel så jag kan skicka beställningar till dig :angel:

finns det någon färg som man kan måla på läder?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Jaha, eftersom ingen annan tog initiativet gjorde väl jag det. Eftersom det var närmare 1500 inlägg i förra tycker jag att vi behöver en...
16 17 18
Svar
348
· Visningar
67 053
Senast: Plantan
·
S
  • Låst
Utrustning Ja här kommer då den femte uppföljaren! Det börjar bli många inlägg i den förra så kan vara svårt att hitta. Här lägger vi upp...
74 75 76
Svar
1 503
· Visningar
358 281
Senast: alehajo
·
S
  • Låst
Utrustning Eftersom det blir svårt att hitta i den förra sytråden startar jag en ny. Här lägger vi in sådant vi mer eller mindre skapat själva...
22 23 24
Svar
472
· Visningar
60 701
Senast: Sparf
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar