Sy egna hästgrejer nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer nr 4

Å vilken rolig tråd, hur har man kunnat missa den?!

*blir genast inspirerad av att använda nya symaskinen*

Hmm, beskrivning har jag inte. Men färg...jag älskar grönt :D, men en brun häst passar ju i nästan alla färger så välj den färg du tycker bäst om.

Limegrön :love:
fast jag tror inte han passar så bra i de ^^
Men på schabraken + fleecelindorna har jag marinblått m. guldig pp, beige m. mörkare pp, lite mörkare grön m. beige pp, men har ett till fleecetäcke i brun typ..
ingen som har någon beskrivning??

Ta ett täcke som du redan har som sitter bra. Rita av det och ändra så att du får ett ländtäcke. Alternativt - låna någons täcke och rita av :idea:

Nu är täcket färdigt...och det blev skitsnyggt! (tycker jag i alla fall)

Jag använde en gammal militärfilt (yllefilt), ett nystan limegrönt garn, gamla knappar skänkta av föräldrarna och ringar och band för fäste av svansrem från ett gammalt täcke jag skulle slänga. Detta är det billigaste täcket nånsin, kostade i princip bara 23 kr för garnet och lite blod när jag stack mig i fingret! :rofl:
Sydde med björntråd så det borde hålla ett tag också.

tcket.jpg

tcket2.jpg

tcket3.jpg

Knäppningen framför sadeln blev stora knappar istället för kardborre som jag tänkt från början. Knapparna passade bättre med stilen på täcket.

tcket4.jpg

Nästa projekt tror jag blir ett matchande schabrak ;):D

:love::love:

Jättefint :bow:

Speciellt med knapparna och så :D dock skulle stygnen i kanten varit lite större, samt med en tjockare tråd enligt min smak. Men som sagt, Jättefint :bow:

Längre stygn menar du? Nja, jag provade, men tyckte bättre om täta. Garnet var det tjockaste de hade i den färgen i affären :D

Dubbelt? ;)

Äh huvudsaken är ju att DU är nöjd, för det blev jättebra :bow:

Provade det också, med det var så himla jobbigt att sy med det garnet dubbelt.

har du inga bilder när det sitter på hästen ?

Ditt täcke blev UR-SNYGGT!!! :love::love:

Jag är nästan lite avis faktiskt nu! ((Knäpningen är genial!)
Det blev riktigt Odd-Molly-inspirerat!!

Du har all rätt i i världen att bara skina av stolthet!! :)

*kl*

Stallmössor!!
mssa001.jpg

Har sytt allt på den där bilden, förutom de två filtarna haha.

Jag kan bidra med mitt nya träns:

trensspik.jpg

Tanken är att det ska till käkrem med nitar och tyglar med nitar också med färgen tog slut. Handsydd som vanligt :laugh:

är det helt måttsytt eller har du någon anordning i nacken/andra sidan för att ändra storlek?

Nu är det måttat efter min häst men det sitter ett spänne i nacken för att kunna justera beroende på vilket bett som sitter på. Käkremmen spänns också i nacken.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Jaha, eftersom ingen annan tog initiativet gjorde väl jag det. Eftersom det var närmare 1500 inlägg i förra tycker jag att vi behöver en...
16 17 18
Svar
348
· Visningar
67 053
Senast: Plantan
·
S
  • Låst
Utrustning Ja här kommer då den femte uppföljaren! Det börjar bli många inlägg i den förra så kan vara svårt att hitta. Här lägger vi upp...
74 75 76
Svar
1 503
· Visningar
358 281
Senast: alehajo
·
S
  • Låst
Utrustning Eftersom det blir svårt att hitta i den förra sytråden startar jag en ny. Här lägger vi in sådant vi mer eller mindre skapat själva...
22 23 24
Svar
472
· Visningar
60 701
Senast: Sparf
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar