SWR E-D tävling 18 september

Sv: SWR E-D tävling 18 september

Jag vet inte riktigt vart det ligger men kommer åka dit med arabvallacken.

Om inget annat kommer ivägen så blir de E-klassen med showmanship at halter. Synd att de inte har nån trail at hand klass. Jag skulle behöva en sån.

om du mailar och frågar så kanske dom lägger in en sådan klass.vem vet?

Jag jobbar men kanske kan lösa det ändå.
Hade suttit fint annars med en liten tävling :)

Jag och syrran kommer, tänkte rida massa klasser! Har ju gratischeckar sen förra året :D

Dom delade inte ut några pokaler förra året, utan 1-3an fick "checkar" som gällde ridklasser på detta KMet istället :)

Härligt!

Själv har jag ingen licens detta år och inte faktiskt medlem i någon klubb...
Så för mej blir det bara E klasser vilket passar oss bra för vi har inte tränat eller ridit på något speciellt. Det får bli lite trail så jag kan ladda inför nästa clinic för Erik. Börja gilla trail allt mer även om jag är rädd för bommar hur man nu kan vara det.

Blir ingen tävling för mej och Phigalle. Han var riktigt mysko i tisdags när medryttaren red så jag satt upp,då kämpade han för mej men jag kände direkt att något var konstigt. Vinglig,stel,ålig. Han stod igår. Idag när medryttaren red ut så hade han varit likadan men gått omkull i traven samt orkade inte hålla galoppen,hostat. Han får vara inne i natt. Som tur kommer veterinären i morgon ändå. Funderar om det kan vara fästingreleterat.

Oj, det lär inte roligt! Hoppas veterinären vet vad det är och vad man kan göra.

Jag och köttbullen kommer. Har också lite checkar jag behöver bli av med :p
När Guldis (häftigt smeknamn, attans att jag inte kom på det själv :mad:), har ont i foten så har jag nu fått kämpa och slitit för att få ordning på "värstingen" istället. Verkar dock som han har blivit lite mer valack i huvudet, för hans inställning till ridning har blivit mycket bättre. Nu ifågasätter han inte allt, utan "bara" 50% typ :eek:

Vi får se hur det går, har inte bestämt om vi ska satsa på D eller E nivå. Ska han med till Ulricehamn nästa vecka är det ju lika bra att ta D även denna helg.

Nu återstår bara klädproblemet - funkar ju inte riktigt att köra med Daimens grejor på svartingen......

Attans...jag borde kanske åka och kika fast jag inte tar med mej någon häst. Såå tråkigt jag ville ju vara med:cry:

Hej!

Förlåt för att jag är nyfiken, Ulricehamn? Westernträning/tävling?

Mvh Susanne. :o

*kl*

Tävlingen är nu avklarad. Lite tunnsått med ryttare och kanske inte det bästa vädret.

Själv blev jag ju etta i showmanship at halter. Men de var ju inte alltför svårt att vinna då jag var den enda i den klassen!;)

31654087.jpg

Ja vi åkte aldrig iväg och kikade pga regnet. Inte kul för barnen att åka 6 mil och sedan stå och kika i regn. Tråkigt att det inte var så mycket starter! Jag är grymt besviken att jag inte kunde åka.

Tråkigt att inte fler kommer.. Jag skällde lite på dem när de bytte datum, enda helgen jag inte kunde! Hade med glädje gett dej en match annars :D

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej alla hästgalningar ;) Tror mig hittat rätt ponny åt min 13-åriga dotter, 15-årig valack i mycket fin form, utan skadehistorik...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 415
Senast: Strandad
·
Western Några frågor gällande westernridning som tävlingsform (från en som har noll koll...): Är det indelning i klasser med olika...
Svar
1
· Visningar
1 432
Senast: Ramona
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
10 015
Senast: Bee
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 025
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar