SWF & moderföreningen?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Inloggningsnamn
  • Startdatum Startdatum
I

Inloggningsnamn

SWF & moderföreningen?

Följer SWF moderföreningens regelverk angående hingstgodkännande och har SJV godkänt detta? Undrar för jag har hört det ryktesvägen men har inte kunnat läsa om det på deras hemsida!

Loggan

Re: SWF & moderföreningen?

Kommer det något beslut snart, tror du? Vad kommer det att innebära om reglerna ändras?

Loggan

Vad jag har hört så händer det nog inget förrän 2005. Allt ligger på SJV bord. :smirk:

Ja, inte är de snabba direkt men de gör väl sitt bästa! :bump:

Hoppas att SWF får följa moderföreningens regler så man kan välja vilken hingst man vill, om jag har tolkat det rätt, utan att hamna utanför systemet! :D

Loggan

Det kommer att finnas en "kvalitetsbok" dit man säkert vill ha in sin hingst eller sto i. DVS diplomston/stambokförda ston samt hingstar som genomgått en kvalitetssäkran ( liknande nuvarande system)Jag är tvehågad till detta nya system .Fördelen är som du säjer att man kan välja en hingst (som är godkänd veterinärmässigt )men som kankse inte skulle gått igenom dagens krav men sen ser jag även fördelen med dagens krav att man vet lite mer om hingsten som har betäckningslicens. Jag ska själv visa hingst under 2005 och hoppas på att den ska uppnå en kvalitet som gör att den kommer in i kvalitetsboken, mindre än det vill jag inte ha på mina ston. :smirk:

Bara lite nyfiken.
Har själv en som kommer vara 2.5 år då. Det är lite intressant att veta hur man skall planera framtiden för den. Vad har du för någonting som du skall visa? :confused:

cobhingst e Broughton Replica-Kilgour Peredur
Om jag nu inte sålt honom innan dess. han passar färgmässigt dåligt in i min avel då han är gulbrun mina ston är; gulbrun, isabell och hans egen mamma. Dåliga odds för användning på hemmaplan eller hur. Alternativ är att jag säljer hans mamma (har gett 3 bra avkommor klass I samt guldbelönade) och köper in ett nytt sto men tyvärr är cobston inte så lätt sålda om de har gått som avelsston och inte är så utbildade :( du behöver inte låna ett till din hingst i sommar????

Varför tar det sådan tid för SJV, antingen tar man väl moderföreningens regelverk eller inte, men vad jag förstår så måste man följa EG-rätten! :bump:

Otåliga Loggan!

Hade jag haft full bestämmanderätt i familjen här så skulle stallet pösa över av vackra ston, men nu är det ju inte så...

nä skämt åsido, jag har bara ett sto och naturligtvis vill jag ha fler, ett lite äldre är det tänkt så jag inte får ett till man måste rida. men först måste jag tömma stallet litegrann, har en åring som skall bort samt en utböling (halvblod) som jag har svårt att skiljas ifrån, haft honom i tolv år...

men när dagen kommer då jag letar efter nytt, så är det bra att ha koll på vem som har vilka hästar... brukar ha koll på de flesta... ;)

Pm a mig om din åring så behöver vi inte ta upp hela tråden med vackra cobbar. :love:

Liknande trådar

Anläggning Hejsan svejsan. Jag har lite frågor angående underlag som är mer tillfälligt till en ungefär 4 m lång och 5 m bred spilta med slang...
Svar
2
· Visningar
350
Senast: tara
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
16 266
Senast: Shpongle
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 665
Senast: Anonymisten
·
Hundavel & Ras Hej! Vilka hundraser hade ni övervägt om ni haft följande önskemål: * hög sannolikhet att hunden ska ha vad som krävs för att kunna...
2
Svar
33
· Visningar
4 844
Senast: AnneB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar