Swedish Reined Cowhorse Association

alazzi

Trådstartare
Ramlade över denna organisation när jag surfade runt? vad är detta? Har inte sett tidigare att det har funnits någon förening som heter så i Sverige?

Sv: Swedish Reined Cowhorse Association

Detta är en nybildad förening som är en underförening till RHA om jag inte fattat fel.
Det är till för dom som är nybörjare inom kogrenar och vill prova på koklasser.
De var bla. med på RHA Open nu i helgen med två klasser.
De får chans att tävla i koklasser utan att behöva tävla mot de meriterade och vana.....

Staffan Nielsen representerade SRCHA på Greva...det går nog att ta kontakt med honom om man är intresserad kan jag tänka.

lakrits skrev:
Detta är en nybildad förening som är en underförening till RHA om jag inte fattat fel.
Det är till för dom som är nybörjare inom kogrenar och vill prova på koklasser.
De var bla. med på RHA Open nu i helgen med två klasser.
De får chans att tävla i koklasser utan att behöva tävla mot de meriterade och vana.....

Staffan Nielsen representerade SRCHA på Greva...det går nog att ta kontakt med honom om man är intresserad kan jag tänka.

Staffan Nielsen var helt underbar att titta på, hans svarta häst är ju bara 4 år och var så duktig! Och hans hund var ju ursöt.:)

Jag har tränat för Staffan men King och han är lika bra på marken som han e på hästryggen. jag beundrar att det var så många i klassen som red på bosal, och hästarna var jätte duktiga för en del var rätt unga...

Jag undrar mest över varför man startar ännu en förening? Täcker inte RHA denna bit?
Vad är syftet?

Jag vet inte så mycket mer än det Staffan talade om på Greva.
Han sa att det var en förening som skulle hjälpa fram de "nya" koryttarna och att de skulle försöka ha klasser på tävlingar där nybörjarna fick chans att prova på ,,,,,,

jag tycker att det är kanon bra för tex mig som är nybörjare och inte rikitgt vågar ge mig in på de stora tävlingarna ..

Nja, det skulle jag väl inte vilja säga.
SRCHA är en förening som har som första mål att bli så pass många att man kan ansöka om att bli en affiliate till NRCHA i USA.:bow:
För att fånga upp nya medlemmar och utveckla grenen har man skapat klasser för just nybörjare men man vill definitivt satsa på att få fram fler duktiga ekipage på högsta nivå.:D

RHA är en WRAS klubb precis som alla andra WRAS klubbar i vårt avlånga land och lyder under WRAS givetvis. WRAS tar många av sina regler ifrån specialorganisationer där NRCHA är en sådan.

Du kan gå in på deras sida i USA www.nrcha.com där ser du deras aktiviteter och tävlingsformer, det är allt från lägsta nivå dvs. nybörjare till det bästa, dvs dom som väljer att helt satsa på Reined Cowhorse och dämed kan man se dom bästa ryttarna i de grenarna just i denna föreningen. Bla. utser man Worlds Greatest Horseman varje år.:banana:

Vitsen med dessa föreningar är att bättre kunna tillvara ta grenens behov och tillse att den utvecklas och blir bättre. Precis som det finns en specialförening för Pleasure/Hunter och en för Reining osv. WRAS är en förening med säte i Sverige som skall tillvara ta westernridningens intresse i sverige, resultat och medaljer osv som utdelas i WRAS kan aldrig användas som meriter på samma sätt som ex. Ett Quarter EM Guld eller APHA poäng eller vunna pengar i NRCHA eller NRHA.

Monke:)

Haha, och här skriver man och tror man ska kunna förklara när du redan kan allt :)

Det verkar ju nästan vara samma personer som startade den andra reiningföreningen som hette något i stil med NRHA fast de var i Sverige?

Eller så minns jag fel?

SRCHA hade sitt först årsmöte den 18 mars i år, innan dess är vi ett gäng som har arbetat i en interimstyrelse med att starta upp föreningen under c:a 8-10 månader. Vi har inget med den där Reining horse alliance att göra, inga personer som är med i vår styrelse var med där och vi har heller inget mer med RHA att göra än att vi "hyr" in oss på 2 av deras tävlingar i år.

Precis som monke säger är målet att bli en underförening till NRCHA på precis samma sätt som SRHA är till NRHA.

SRCHA är en förening för alla som är intresserade av Reined Cowhorse och det är inte en rasförening utan alla är lika välkomna! undrar ni mer kan ni ta kontakt med mig eller någon annan i styrelsen, ni hittar mailadresser på www.srcha.se

Malin

Tack för klargörandet:) Är själv intresserad av kossgrenarna så det är ju kul om ni får lite snurr på det hela:)

Jag kan en del men långt långt ifrån allt.....som tur är.;)
Vad skulle jag då göra resten av mitt usla liv.:confused:

Monke:)

Liknande trådar

Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 052
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Kom och tänka på detta nu när jag på kvällen hjälpte pappa att scanna in gamla dia-bilder. Jag känner normalt sett obehag inför riktigt...
Svar
15
· Visningar
3 313
Senast: iNHALE
·
Äldre http://www.dailymail.co.uk/news/article-3460144/16-year-old-girl-rescued-ISIS-special-forces-Iraq-misled-joining-terror-group.html...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
4 346
Senast: Sporthorse
·
Äldre SD är ett märkligt parti. Förutom att de historiskt (nåja, 1988 i alla fall) bildades ur organisationen Bevara Sverige Svenskt (som...
12 13 14
Svar
267
· Visningar
13 059
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Burkmat