Svullna juver...

M

Move_Over

Mitt sto har svullna juver.....trodde först att det kunde va juverinflammation men hon hade ingen feber... Om man drar i spenarna (typ mjölkar) så kommer det en klar vätska...ser nästan ut som vatten...hon reagerar inte negativt på att man drar i spenarna utan tycker snarare att det är skönt...

Nån som vet vad det kan vara eller hur jag ska behandla det?

H. Malin

Sv: Svullna juver...

så blev de på min me en gång, man kunde som du skrev "mjölka" hästen (kom en klar vätska) men jag lät det vara två dar å sen var de som vanligt igen :smirk: vet inte varför de blir så :confused:

Hm....problemet är ju att det har varit i flera dagar o inte vill gå ner... Kan det kanske va broms eller är hon kanske skendräktig... :confused:

har hon haft föl nån gång?

Min hade föl för två somrar sen och hon mjölkar på våren och sen hela sommaren till och från. Jag brukar kolla nån gång i vekcan så det är en klar vätska och ingen inflammation eller så. låter det vara.

Finns sto som verkligen mjölkar grädde oxå :) Hade en sån i stallet ett tag, hon hade mjölkat så i flera år! Inget farligt.

/jenny

Hon har haft 2föl men det va för flera år sen...men jag ska bara låta det va då...`?

ha koll så det inte luktar något eller blir klumpigt. Jag har fått för mig att om man inte mjölkar så avstannar det. Men har inga vet. belägg :)

/jenny

Liknande trådar

Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 723
Senast: emma-vsm
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 776
Senast: Jamtland
·
Hästmänniskan Hej! Jag har flyttat till ett nytt stall. Stallet jag stod i fanns inga jourer mer än när stallägaren åkte iväg, då hjälptes vi alla...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 097
Senast: Skye
·
Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 752
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar