Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har googlat nättäcke men de har mindre hål och verkar mer användas för transport. Vet du något bra märke som har större hål och används som svetttäcke?Nättäcke?
Vad heter de svetttäcken vi använde på 90-talet som hade stora hål och var gjorda av kanske bomull? Man la det under ett annat täcke för att föra fukten utåt? Vet någon vad det heter och vart jag kan köpa det?
Den perioden på 00-talet då det var mode med nätbrynja utanpå kläderna
Den perioden på 00-talet då det var mode med nätbrynja utanpå kläderna
Har inte heller sett nättäckena på längelänge. Fick ett för 10 år sedan, undrar var jag lagt det... Vad var deras storhet? Tyvkte mest det hängde ut sig och var oformligt. Vad skulle man ha för täcke ovanpå?
Det var ju för att svetten skulle transporteras bort istället för rakt in i ett vanligt täckeDen perioden på 00-talet då det var mode med nätbrynja utanpå kläderna
Har inte heller sett nättäckena på längelänge. Fick ett för 10 år sedan, undrar var jag lagt det... Vad var deras storhet? Tyvkte mest det hängde ut sig och var oformligt. Vad skulle man ha för täcke ovanpå?
Men alltså, funkar det? Tänker att om nättäcket ska transportera fukten bort från hästen, transporterar det den vidare ut i nästa lager. annars ligger ju fukten i utkanten av pälsstråna och trycker.Det var ju för att svetten skulle transporteras bort istället för rakt in i ett vanligt täcke
Men alltså, funkar det? Tänker att om nättäcket ska transportera fukten bort från hästen, transporterar det den vidare ut i nästa lager. annars ligger ju fukten i utkanten av pälsstråna och trycker.
Vad heter de svetttäcken vi använde på 90-talet som hade stora hål och var gjorda av kanske bomull? Man la det under ett annat täcke för att föra fukten utåt? Vet någon vad det heter och vart jag kan köpa det?
Åh! Jag minns det så väl, det hette svettäcke om jag inte minns fel, någon har lagt in en bild här på ett vitt. Jag minns också hur man kunde virka egna. Börjes sålde dem, och det var rena drömmen att äga ett. Tror inte de finns att köpa mer. Men Min Häst har kanske kvar beskrivningen i deras arkiv? Hade varit kul att återuppliva denna klassiker! Vi använde det också med halm under! Älsk på gamla täcken!Vad heter de svetttäcken vi använde på 90-talet som hade stora hål och var gjorda av kanske bomull? Man la det under ett annat täcke för att föra fukten utåt? Vet någon vad det heter och vart jag kan köpa det?
Var bor du? Har ett liggandes som inte är använt de senaste 15 åren, helt om jag minns rätt och färgen är röd.Vad heter de svetttäcken vi använde på 90-talet som hade stora hål och var gjorda av kanske bomull? Man la det under ett annat täcke för att föra fukten utåt? Vet någon vad det heter och vart jag kan köpa det?