Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det finns typ ingen forskning på att någon form av detox fungerar, om det inte är exempelvis för att bli av med ett drogberoende eller liknande.Jag har den senaste tiden besvärats av att jag börjar lukta svett snabbare än vanligt efter en dusch. Jag känner att jag egentligen skulle behöva duscha två gånger om dagen för att hålla mig fräsch, men det känns opraktiskt.
Det är lite besvärligt rent praktiskt också då lukten sätter sig i tröjan på nolltid. Jag har inte så många tröjor att jag kan byta en gång om dagen (men t-shirts har jag många av). Tröjan är ju dessutom egentligen inte smutsig. Det är bara lukten som motiverar tvätt.
Jag har inte bytt deo och den jag har, har ju funkat tidigare. Jag misstänker att det är mina nuvarande matvanor som skapar någon slags reaktion i kroppen så att svettlukten uppstår. Kanske jag behöver någon detox.
Finns det fler teorier/ förklaringar till detta?
Apropå att tvätta kläderna i 60 grader, jag tror inte att någon av mina kläder klarar det. Inte enligt tvättråden iaf. Jag tycker att alla kläder jag tittar på har 30 grader, max 40.
Såg något program om detta och visst, funktionkläder luktar värre men du svettas mindre i dom.Funktionskläder luktar illa väldigt lätt tycker jag.
Däremot ska inte tvättmedel och ättika blandas - blir liksom skit med båda då. Den ena bas och den andra syra. Ättika som sköljmedel borde funka.Nummer ett är att köra ett 90-graders program på tvättmaskinen med tvättmedel och ättika. Körs maskinen bara på låga temperaturer kan det komma bakterier. Ta sedan för vana att tvätta i 60-grader. Fortsätter lukten kan det vara biverkning av medicin, mat, hormonförändring, att du behöver byta deomärke etc.
Däremot ska inte tvättmedel och ättika blandas - blir liksom skit med båda då. Den ena bas och den andra syra. Ättika som sköljmedel borde funka.
Jag har provat båda och inte märkt skillnad men det stämmer säkert som du säger!Däremot ska inte tvättmedel och ättika blandas - blir liksom skit med båda då. Den ena bas och den andra syra. Ättika som sköljmedel borde funka.
Bara de inte blandas - blir liksom mindre vits då.Det går utmärkt köra ättika i förtvätt och tvättmedel i huvudtvätt. Blir inte skit.
Kläder klarar mer än man tror. Jag har något plagg jag inte vågat tvättat högre men annars tvättar jag konsekvent på 60 oavsett märkning och vita sängkläder och trosor tvättas i 90. Där vet jag att det sägs att det ska kunna ta kål på resåren men det har jag inte märkt av på mitt trosmärke i alla fall. Fungerar utmärkt! Och jag är medveten att miljöaspekten är sämre...Apropå att tvätta kläderna i 60 grader, jag tror inte att någon av mina kläder klarar det. Inte enligt tvättråden iaf. Jag tycker att alla kläder jag tittar på har 30 grader, max 40.
Ja, blodsockerfall verkar stressa kroppen så att svetten luktar ungefär likadant som vid ångest.Inte tillräckligt regelbundna matvanor med sockerfall som följd, upplever jag kan lukta illa en bra stund innan huvudet blir dumt och segt.
Prova att surgöra svettluktiga
Men för en gångs skull stavade jag ju rätt - eller?Hmmm, detta sätter jag nog in i tråden om att höra och läsa fel. Jag läste att man skulle prova "sugröra" kläderna.