Sveriges billigaste stallhyra har ni den?

Sv: Sveriges billigaste stallhyra har ni den?

Jag hade en stallhyra på 100kr/mån inkl morgon fodring/lunch och utsläpp ..

400:- för box samt halm.
800:- inkl allt...
Skåne

Gratis har eget stall

Skåne

Senast ändrad av en moderator:

innan tog vi 300kr/box, in- och utsläpp, täckesservice, utfodring 4 ggr/dygn, uppvärmd sadelkammare, stora hagar och stora boxar, paddock 300 m iväg, miltals med ridvägar.

Skåne

Fröken_Skåne skrev:
Okej, en konstig tråd, efter att ha läst alla Sthlm:ares beksrivningar av dyra stallhyror vill jag höra hur billigt ni har det !
Nu vill vi vet vad ni betalar i kallhyra d v s det ingår inget mer än box och hage i priset.
Ta med i vilket län också ;)

Jag börjar :
Halland: 500:-/box
Mitt måste ju vara billigare än det. För 600 spänn per månad har jag fodringar fyra ggr per dag (jag tar 4 i veckan själv), allt hö ingår i priset (ej kraftfoder) och jag har tillgång till egen box (men de går ute dygnet runt så jag nyttjar den inte). Vad kan det bli i kallhyra?? 300? Bor i Västmanland.

jag får ha min häst gratis uppstallad hos min farfar, då måste jag
även tillägga att foder, hösillage m.m ingår. även in och utsläpp!
resten sköter jag. :D

Eget stall, så gratis är svaret! Men de som hyr box betalar 800kr/mån i kallhyra.

I mitt förra stall kostade det 300 kr (kallhyra). Tyckte att det var billigt med tanke på att stallet var fräscht (förutom färgena :eek: ) med stora, luftiga boxar, duschspilta, relativt sadelkammare och trevligt kök. Hagarna var också stora! Detta var runt -99 tror jag.

Nu har jag eget stall.

500kr/månad är det minsta jag har kommit i kontakt med.

Jag slår nog rekordet :D

Tom i september (står inackorderad nu) "hyrde" jag och en till ett stall och jag betalade NOLL kr/mån!
Vi fick ju sköta allt själva, in/utsläpp/alla fodringar/inköp mm och det var väldígt skönt på sätt och vis att få bestämma allt själva hur vi ville ha det med våra hästar.
Men jobbigt i längden med alla pass på 2 personer, jag hade dessutom 1,5 mil dit, vilket var lite jobbigt med morningarna innan jobbet.

Men - billigt och bra :D

Vilket stall!!! :eek: *sitter och gapar*

Till trådskaparen:

Billigaste jag haft var 400:- i kallhyra, men då ingick ut och insläpp, och 3 fodringar per dag 7 dagar i veckan... Västmanland.

Senast ändrad av en moderator:

Stockholm-Huddinge Betalar 2000 kr i kallhyra för totalt 5 boxar (400kr/box)

Tja finns det billigare än gratis("avis")......Tyvärr är det inte jag som har det men en kompis. Det är för box, egen hage och stor del av fodringarna görs av ägaren.

Hej!
Och oj! Nu e jag riktigt avundsjuk...

Själv står jag på stall där kallhyran är 500(på sommaren), jag betalar 2200 och då ingår hösilage, havre, in och utsläpp, ett täcke på/av.. Det var väl allt, ingen servicegradm, ingen vettig kommunikation och massa skisnack hela tiden.. Men som sagt.. Billigast häromkring och jag har inte råd med mer.../ Lavinia

Jag har en inackordering i mitt stall som betalar:
Box-300
Spån-100
Kraftfoder-200
Hö-350
Mockning-25/dag om så önskas

Alla in och ut släpp ingår hela veckan.

Min box kostar 500:- i månaden, visserligen så är det utebox, men de som har box inne i stallet betalar bara 100:- mer dvs. 600:-/månaden för innebox i stallet. Då har vi uppvärmdsadelkammare, foderkammare med rejäla foderbord där man ställer allt tillskott osv. överst på bordet samt alla tunnor och säckar under. Vi har även en kross där man kan krossa havre och korn.

Torvströ kostar 150:-/månaden om man vill ha, annars får man köpa eget.
Det går även bra att sälja 3 bingolotter/vecka och då får man torvströet gratis!

Det ingår morgonfodring (vi fodrar kraftfoder inne, hö får de i hagen), lunch samt kvällsfodring på vardagarna. Man tar in sin häst själv pga. att det är så många olika viljor och synpunkter om när hästarna ska tas in, men jag får dock min häst insläppt av stallägaren (och syrran får också sin insläppt) för att vi har våra hästar i samma hage som hon.

Hagen är JÄTTESTOR och hästarna kan dricka vatten i ån ute nu när vädret tillåter.
Vi har även tillgång till spolspilta med varm/kallvatten i ena stallet, i övriga stall finns det endast kallvatten.

Vi har ett ridhus 20 x 40 m och en Stoor ridbana, gissningsvis ca 30 x 70 m samt äve en liten ridbana ca 20 x 40 m, samt en "ridplan" och mycket goda ridmöjligheter i skog och mark. Anläggningsavgiften kostar 100:-/månaden eller 600:-/termin man betalar
antingen för hela halvåret på en gång eller så betalar man per månad.

Hösilage kan man köpa för 175:-/månaden och då får man ta precis hur mycket man själv vill. Vill man fodra med hö får man köpa eget, detta förvaras på höskullen.

Havre kan man köpa för 125:-/månaden och då får man ta så många kilon man behagar (men man betalar per häst) men jag har valt att köpa eget kraftfoder.

Vi har även köpt en tvättmaskin för hästtäcken samt att vi kanske ska få skrittmaskin med (eventuellt) :).

Jag har dessutom gångavstånd till denna anläggningen, tar mig ca 3 min att gå dit.

Gratis!! :angel:
Har hästarna hos mamma och pappa...dessutom ingår in- & utsläpp, mockning 5 dgr/vecka, hö, kraftfoder, spån....ja, rubbet... Snälla föräldrar??...ja... ;)

När jag hade inhyrt tidigare betalade vi 350:-/månad i stallhyra. Men då fick vi göra en hel del själva också, som målning av stall, fixa med hagarna och hålla iordning på stallplanen (skottning och påfyllnad med grus å så...)

Har inte stallplats än, men ska titta på en denna veckan.

Skåne: 500:- inkl in-/utsläpp, fodringar, strö, foder.

tycker inte det är billigt där jag står nu (då vi gör mkt arbete själva)
betalar dock 950 kr kallhyra. Trivs dock bra.

i ett annat stall betalade jag 700 kr INKL hö och spån!!!
vad det blir i kallhyra vte jag inte, men ruskigt billigt o bra.
modernt nybyggt stall.

Liknande trådar

Anläggning Hej. Tänkte höra lite med er vad ni skulle kunna tänka er att betala i stall hyra? Jag hyr ut idag men det är en evig diskution om pris...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
10 021
Senast: Sorgsen
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 093
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 349
Senast: Juli0a
·
Anläggning Hej! Kollar bara av ren nyfikenhet om ni skulle stalla upp i ett stall som tar som mitt i pris. Om ni skulle vilja att något mer ingick...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 224
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar