Sveriges billigaste stallhyra har ni den?

nexxa

Trådstartare
Okej, en konstig tråd, efter att ha läst alla Sthlm:ares beksrivningar av dyra stallhyror vill jag höra hur billigt ni har det !
Nu vill vi vet vad ni betalar i kallhyra d v s det ingår inget mer än box och hage i priset.
Ta med i vilket län också ;)

Jag börjar :
Halland: 500:-/box

Sv: Sveriges billigaste stallhyra har ni den?

Ni får inte svar om ni inte kan slå det :p

Nu är det ett gäng år sedan men jag hade kallhyra på 300 kr i ett stall när jag bodde hemma på Gotland. Men det var som sagt ett tag sedan (96 tror jag) och jag har aldrig någonsin stött på ett så lågt pris senare.

Småland: 150:- i kallhyra ;)

500:- Ångermanland ( ingår fullservice till det priset oxå :angel:

ett stall jag stog i innan jag flytta till varmare städer!
betala jag 750 kr månden och då ingick allt, spån,hö,ensilage,havre,korn,betfor,halm,mineraler,morötter utsläpp och fodringar om dagen!! så billigt kommer jag aldrig undan igen, någonsin! :cry:

400/månad. Sämsta stall jag nånsin stått i, som tur är behöver jag bara stå där 2 månader till.

Hade 400 kr i ett av stallen jag hade min häst i ett tag. Då ingick precis allt. Förutom att man fick ta hand om hästen själv då.

Närke var de i förövrigt

I rena pengar (under 500:-) kan jag inte slå det.
Men med tanke på den enormt höga service jag får i mitt stall, så slår jag ändå dig med hästlängder! :D ;)

Drar man bort foderkostnaden så är min stallhyra ungefär 600:-.
I det ingår då fodring, in och utsläpp 7 dagar/veckan.
Täckesbyte, avtagning av lindor om man vill det.
Box och hagar är i toppskick. Bara att säga till om ngt är paj.
Mockning om man ber om det.
Tvättmaskin inkl tvättmedel att använda när man vill.
Totala torkmöjligheter för blöta saker.
Personal tar in hästen till hovis, veterinär osv, och gör dessutom rent hästen då om det behövs!
Personal släpper hästen i skrittmaskinen om man ber om det.
Osv, osv, osv i service.
Kunnigt folk att be om hjälp i allt från sjukvård till tillridning.

Och det enda futtiga krav vi har, är att göra lite helgstall! Men vi slipper givetvis organisera den, det gör stallägaren!

Slå det den som kan! ;) :bow:

Jag får ha min häst i "mitt" stall gratis.. :D
Men då ingå det inte någo eller ja..Jag och stallägaren delar på alla fodringar, in och utsläpp... Sen mockar vi åt varandra om någon åker bort.. Dom brukar oftast sköta hämtningar av spån men resten fixar jag själv. Dessutom bjöd dom mig på spånet för hela våren..Dom tyckte jag behövde det.. ;)

Men annars har jag fått hö av dem också men det skulle inte räckt hela vinten så då köpte jag eget..

Men detta är ett stall med fina ridvägar, paddock närheten men svinkallt och fuktigt på vintern, inga möjligheter att torka täcken och ganska slöa ägare så går något sönder får man laga det själv.. Men men til det priset så! :d

Har förresten fyra boxplatser lediga!! :angel:

:eek: Var står du uppstallad någonstans? Finns det plats? Jag flyttar dit på stubinen :D .

Eskilstuna, ganska centralt: 300:-/box.

Kollektivstall med fina hagar, halm och havre kunde köpas på plats för 4:-/bal resp. 1:-/kg.

Då betalade man inte mycket varje månad. :D Nackdelen var att det blev ganska många fodringspass i veckan, då det bara var 6 boxar i stallet.

Tyvärr är det långt från Trollhättan!
Jag bor i Örebro län.

Många vill ha stallplatser där, likaså så är det kö för tillridning/utbildning/inridning gjord av stallägaren med personal.

Jag betalar 2100:- i stallhyra. INKLUSIVE moms.
Då ingår förutom den skötseln jag nämnt 9 kg hö (fast pållen i själva verket får minst 7 kg hö och 6 kg hösilage/dag...), 2 kg Krafft Groov, mineraler och fri mängd strö.
Det känns som om jag rånar stallägaren varje månad! :crazy:

Jag betalade 100kr/månad i ett stall ,jag hade då tre hästar där. När jag flyttade fick jag betala typ 264kr för jag flyttade innan månaden var slut :D . Jag hade inte prutat på 300.

Jag tar 500 :- månad. Då ingår in och utsläpp fodring 4 g per dag.
Nytt stall med fina ekboxar stor sadelkammare med egen garderob kök med spis kylskåp micro mm varmvatten givetvis. Kaklad bred spolspilta. Sep. foderkammare med vatten och värme. 500 m till bra skog. (ridbana kommer till sommaren). Bete i kuperad hage. Tja vad kan jag mer tillägga...Foderbutik öppnas längre fram i vår så att man kan köpa sitt kraftfoder direkt av mig även spån och dyl.

Jag får ha hästen i "mitt" stall gratis.
In/utsläpp, täckesbyten och 4 fodringar/dag fixar dom. Jag tar insläpp och kvällsfodring 2 dagar och utsläpp och morgonfodring en dag och mockningen turas vi om med. "Köper" halm, hö och havre av stallägaren (= billigt :D).
Dom har jättefina hagar så jag pållen får gratisbete på sommaren också. :banana:
Betalade 200kr/månad i kallhyra när jag flyttade in men då tog jag inga utsläpp/insläpp.

Glömde skriva att det ligger i Uppland.

Senast ändrad:

0:- och det är inte eget stall. Inget arbetsbyte el dylikt. Hö och halm ingår, men det är det väl slut med nu iom att kodelen är nedlagd. Men ist får jag tillgång till ca 15 ha mark mer.

0kr! inklusive allt! ex. hö, halm, kraftfoder, tillsyn med vatten och annat.

snälla grannar, vad ska man annars ha dem till :angel:

Liknande trådar

Anläggning Hej. Tänkte höra lite med er vad ni skulle kunna tänka er att betala i stall hyra? Jag hyr ut idag men det är en evig diskution om pris...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
10 021
Senast: Sorgsen
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 093
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 349
Senast: Juli0a
·
Anläggning Hej! Kollar bara av ren nyfikenhet om ni skulle stalla upp i ett stall som tar som mitt i pris. Om ni skulle vilja att något mer ingick...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 224
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar