verrdogan

Trådstartare
Inte säker på om de stavas så.
Hur som hellst. Fick en bengal över skriven på mej häromdagen. Har haft han på prov en månad men nu är han iaf min.
Fick idag papper å inbetalningskort från sverak.
Va är för å nackdelar med att va med i detta? Varför ska ja va med? Vet inte om ja ska ställa ut honom eller inte ännu. Har denna "klubb" nått med det att göra så ja behöver vara med där?

Glad för svar!!

Sv: Sverak???

Vill du ställa ut måste du vara medlem i SVERAK, IDP eller någon annan kattförening (CFA, TICA, CA, GCCF etc.) men tänk på att IDPare inte får ställa ut på SVERAKs utställningar. SVERAK (även IDP-klubbar) anordnar kurser i olika saker (hur man ställer ut en katt, om näringslära, avel och genetik, om olika sjukdomar etc.) och de anordnar studiebesök på olika ställen ibland.

Har du inget behov av att delta i sådana aktiviteter och inte vill ha tex. SVERAKs tidning Våra Katter så har de ingenting att erbjuda dig.

Men om ja har planer på att ställa ut honom så är de bra om jag är kvar alltså?

Ska du ha tillgång till det största utbudet av utställningar så måste du vara med. Annars får du inte ställa ut. Du kan gå med i IDP också, men då har du bara några få utställningar per år att välja på.

Dom andra förbunden kan jag inte nått om.

Ska du ha tillgång till det största utbudet av utställningar så måste du vara med. Annars får du inte ställa ut. Du kan gå med i IDP också, men då har du bara några få utställningar per år att välja på.

Dom andra förbunden kan jag inte nått om.

kanske dum fråga. men vad är IDP? noll kol på kattgrejer. är nybörjare =)

kanske dum fråga. men vad är IDP? noll kol på kattgrejer. är nybörjare =)

IDP står för Independent. Det är fristående klubbar som samarbetar när det gäller att anordna kattutställningar, men de har egna stadgar, egen stambokföring etc. Medlemmar från dessa klubbar får inte ställa ut på SVERAKs utställningar, men SVERAK-medlemmar kan ställa ut på IDP-utställningar.

Mn har alltså störst utställningsutbud om man är medlem i SVERAK eller något utländskt kattförbund som tex. CFA.

Lånar din tråd lite..

Jag har ju köpt en liten bengal hane och vill så gärna gå på en utställning med honom men hur gör man?
Vart ska man vända sig till?

Någon som ska på utställning i Sthlms området på hösten så kanske man kan få lite hjälp under utställningen då jag är nybörjare :)

Hehe vad bra :)

Hur går det för dig och din bengal?
Hur gammal e han?

Jo då det går väl bra.. Han är ca 16 veckor nu och skriker så mykcet ibland att man blir tokig., min andra katt kan ibland gå och gömma sig för att slippa honom men då blir det ännu värre :D

Han är inte direkt gosig av sig än.. får exempel inte hålla honom mer än 2 sekunder men att ligga på mig när jag ligger i sängen det funkar.. :)

så är min åxå. kelar gärna. så länge som ja inte håller i honom eller bär på honom =)

en katt som ja haft hemma i 1år nu. är fortfarande sån som man aldrig får bära på. Men hon är ju en hittekatt så ja vet ju inte vad hon vart med om. Men hon har blivit vääldigt kelig nu sen ja planerade att försöka hitta ett nytt hem till henn. Så hon vill nog va kvar hos mej =) skriker så fort hon ser mig å ligger gärna breve mej i soffan.
Men aldrig i knät. *livsfarligt*

Lånar din tråd lite..

Jag har ju köpt en liten bengal hane och vill så gärna gå på en utställning med honom men hur gör man?
Vart ska man vända sig till?

Någon som ska på utställning i Sthlms området på hösten så kanske man kan få lite hjälp under utställningen då jag är nybörjare :)

Har du blivit medlem i någon kattklubb? Om du är medlem i en kan du kontakta dem och fråga hur det går till, har du tur arrangerar de en "utställningskurs" innan dess.

Okej, jodå jag är medlem i SVERAK..
Ska ringa dom och höra efter.. Tack :)

Liknande trådar

Foder & Strö Tjo, ja även om det fortfarande är flera dm snö på backen så går ju tankarna mot sommaren 🙈 Lite nyfiken på era erfarenheter av olika...
2
Svar
30
· Visningar
2 389
Senast: Shixle
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 584
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Jag miste min häst akut för 2 mån sen. Världens snällaste, finaste och gulligaste kompis sedan 10 år tillbaka.Så älskad.Så saknad.❤️...
Svar
9
· Visningar
883
Senast: yamyam
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 284

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka