Alltså, det finns ju INGET jobb som funkar för alla och inget jobb måste vara för evigt, men för att få in en fot på arbetsmarknaden finns det ändå en del att välja på. Det är liksom inte bara telefonförsäljare och andra gräsligheter som gäller, men jag får ofta uppfattningen att det som finns inte duger.
En måste ju börja någonstans, det innebär inte att det måste bli ens hela liv och karriär, bara att det mesta är bättre både i praktik och teori än att sitta hemma och sedan inte ha någonting att presentera när det blir dags att söka det där jobbet en Verkligen vill ha.
Utan att ha provat något, hur ska en kunna veta hur livet liksom funkar?
Vad har en för krav på arbetet om det inte får vara stressigt någonsin, inte får vara enformigt, inte får vara fysiskt, inte får vara tråkigt, inte får vara för högt tempo, inte får vara för tidigt, inte får vara för sent, inte.... jag menar, någonstans får en ju inse att det finns väldigt få skräddarsydda job för den som för första gången beger sig ut på marknaden för att försörja sig.
Inom lantbruket finns djurskötare av olika slag, äggprodution, yadayada, jag säger som sagt inte att en behöver göra det till sitt livsmål, men Jobben finns där. Även om det skulle vara säsong har en ju i alla fall jobbat den säsongen och kan söka annat under tiden.
Tillägg: jag har verkligen inte fått intrycket av att jobb bakom kassa i butik är någonting en ungdom med val gärna tar. Det anses väl också vara ett "skitjobb"?