svenska ridsportförbundet och reining!

Sv: svenska ridsportförbundet och reining!

Vi är nog rätt överens känns det som!

Sen måste jag säga att SvRF redan HAR monopolet, då endast EN ridsportorganisation kan lyda under Riksidrottsförbundet.
Frågan är alltså om vi i western vill vara med eller inte....

Rasförbunden är en sak, det finns ju även inom ridsporten med t ex araber och ponnyraserna.

Alternativet är att WRAS underordnar sig SvRF men det är såvitt jag vet inte aktuellt. Vet inte hur man praktiskt löser det hela, vem sköter kontakten och förhandlingen med SvRF??? Vilka bör få säga sin mening?

Sen är ju ett problem att SvRF inte tillåter att man tävlar inom andra organisationer, tänker på t ex Chappen....Iaf var det så tidigare...

Men som sagt, saker kan ju förhandlas och diskuteras, intressant tycker jag iaf!!!

Antagligen skulle det bli SvRF:s licenser som gällde, och det blir ju klart dyrare. Men man får nog väga det mot att det skulle kunna göras fler elitsatsningar och kanske även vara möjligt med klubbdrivna ridskolor även inom western...

Är ju dock lite svårt att se HUR vi skulle komma dit.....VEM ska föra westernfolkets talan? WRAS? Westernsverige?

VIll westernfolket ens in i SvRF?????

Är ju dock lite svårt att se HUR vi skulle komma dit.....VEM ska föra westernfolkets talan? WRAS? Westernsverige?

VIll westernfolket ens in i SvRF?????

jag tror ju de blir WRAS i sånna fall.. frågan är om SRHA och likande klubbar skulle ha ett intresse av de alls???
Rasklubbarna har ju inte heller samma intresse av det. är de några resklubbar med i SvRF över huvetaget?

Men jag skulle nog kunna vara för att WRAS går med. Om det inte påverkar mig som ryttare allt för mycket dvs mycket högre kostnader på tex medlemskap, licenser, grönt kort eller konstiga regler...

Nja WRAS lär inte driva frågan mer....DEt har ju gjorts en utredning sen är det bara sagt att det INTE ska jobbas mot att komma med....
OM western kommer in så försvinner väl WRAS??? Då går vi in som en egen gren bara och lyder UNDER SvRF, så vi blir ju en minoritet i förbundet vilket kan vara negativt.
Jag tror dock att det på det stora hela skulle vara gynnsamt för SPORTEN western att finnas med där.

Och nej, rasföreningar finns det inga i SvRF, utan de kan fortsätta som förut, där blir det ingen skillnad.

De kanske stått i tråden mwn jag missat det, men varför vill inte WRAS var med? kan inte WRAS var en underförening under SvRF?
Jag håller med dig att det skulle vara gynsamt för sporten + att de skulle vara lättare att komma in på ridskolor och däörigenom få större försåtelse för westernridningen och kanske få bort VI och DOM känslan mellan western och engelskt.
På vilket sätt skulle man kunna på in western i SvRF då om inte WRAS vill? för de måste väl nästan vara nån typ av förening för SvRF vill inte starta upp nått från scratch?

Sååvitt jag vet så finns det inga underföreningar inom SvRF, bara olika grenar. Så att vi skulle kunna ha en egen organisation inom SvRF är nog bara att glömma.
Kommer inte ihåg vad det stupade på vid senaste utredningen, ska ta och leta reda på underlaget och se.
Ett sätt är kanske då att starta upp nya grenar hos redan befintliga klubbar...
I vår ridklubb löste vi det som så att vi startade en westernsektion som sedan anslöt sig till WRAS, våra medlemmar är således medlemmar i både WRAS och SvRF. Dyrt dock, då i princip hela medlemsavgiften går åt till att täcka avgifter till förbunden....

Fördel?? Tja, vi kan ta del av moderföreningens alla fördelar, utbildningar, licenspengar, milersättningar vid tävling etc..... Kan även få funktionärshjälp vid våra tävlingar av t ex hoppryttare samtidigt som vi kan vara funktionär på deras tävlingar, vi hjälps åt helt enkelt och har även haft en del mixade tävlingar...

Det är så jag skulle vilja att det fungerade överlag, att vi blir del av övriga föreningar!!!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Bukefalos i dess olika former har snart funnits i 25 år, men andra hästrelaterade sidor har faktiskt existerat längre än så. Om jag...
Svar
1
· Visningar
1 083
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (SvRF) Under Strömsholmstävlingen hade Svenska Ridsportförbundet en tävling i sin monter. Frågor om hästkunskap och biljetter till...
Svar
0
· Visningar
619
Senast: Gunnar
·
C
Distans Nedanstående från Svenska Ridsportsförbundets hemsida, http://www3.ridsport.se/templates/Pages/CalendarEvent____8413.aspx "2009-05-01...
Svar
7
· Visningar
1 314
Senast: Desert_Wind
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (SvRF) Irländska toppryttaren, Jessica Kürten, kommer till Ericsson Globe och Stockholm International Horse Show i november. Läs mer...
Svar
0
· Visningar
605
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka