Svenska Mästerskapen 2009

Sv: Svenska Mästerskapen 2009

Håller med dig, _sara_, Gummi o Sproti är också ett av mina favoritekipage, kul för dom med SM-guld ! :love:

*kl*

Grattis Anna o Snudda till en plats i A-finalen! :D

Stort Grattis Anna(Ullabeata här på buke) & Snudda till 2 A-final platser :D:D Håller tummar & tår!!!!

Nej vad kul för henne! Wow, grattis och även jag ska hålla tummar och tår! Jag tror de fastnade på en bild med på hemsidan, från dagens tävlingar...om jag inte ser helt fel...

Tack! :laugh:

Jag har gjort två riktigt dåliga uttagningar :angel: men är förstås jätteglad att vara i final i båda grenarna (man får väl säga att jag gled in i finalerna, men final är final).
Nu ska jag skärpa mig och rida bättre minsann ;)
Jag vill inte gärna åka från ett SM och känna att jag är jättemissnöjd med min ridning...

Så mycket mer än såhär hinner jag nog inte skriva (jag törs inte lita på den trådlösa nätanslutningen..), men jag uppdaterar mer utförligt efter tävlingen ;)

/Anna

Nu är jag och syrran vid strömsholm och vädret är bra just nu. Hoppas verkligen de blir bra imöra!

Ses imöra anna, ska sitta på banan under fyrgångs finalen imöra så se till att jag får privat fotografering efter du fått rosetter ;) *skratt*

Precis som Bangsi87 säger så va de A-finaler idag.
Slänger upp en bild på Anna och snudda från A-finalen.

1aj_1692_45280301.jpg

(några fler bilder finns på min blogg, fotade alla ekipage idag)
länk till min blogg finns på min hemsida, på sidan "om caroline.

Grattis Anna till 4:e platsen, det var inte dåligt! :banana:

Och kul att Louise Löfgren kom 2:a med Glói, det är ju min gamla lärare det :D

När jag inte har suttit och fotat, dreglat efter fina hästar eller shoppat så har Ebba (sputnick) roat mig;)
Vi sitter på läktaren vid passbanan, och en kompis (som också heter ebba) ska hoppa i vattenpölar med ebba(sputnick)
När dom är i full gång med att hoppa så bestämmer sig ebba att göra skänkelvikning, och gör det på ett väldigt konstigt sätt.
Hon dansar lixom den här Las-Ketchup-Asereje, dansen.
Ebba(sputnick) visar hur det ska gå till, och sen visar hon även upp ett ypperligt passlöp brevid passlöp banan!
Fick tyvärr inga bilder på skänkelvikningen eller passlöpet, men på andra fina ekipage :D

http://www.pixbox.se/alb_show_id1094446_page0.html
(bilder från igår och idag, kommer antagligen bilder från imorgon också)

Måste såklart gratta Anna och Snudda till den fina placeringen, finns lite bilder på Anna och Snudda på min pixbox;)
GRATTIS:D

*KL*

Att Alexandra Montan hade TRE hästar till final måste väl vara ganska unikt - eller??!! Har det hänt förut att någon haft resultat på den nivån med TRE hästar??

*kl*

Jag kan inte bestämma mig om jag ska åka och kolla på SM i morgon eller inte! Det känns dyrt och vädret är inget vidare, men o andra sidan så är det ju inte SM var dag. O andra sidan kan jag se fina hästar på hemmaplan ibland, men o andra sidan är det ju lite speciellt just med SM. Hmm, hur ska jag göra?

Klart du skall komma! :D

Jag skall dit imorgon och är superpeppad!
Är nog dags att hoppa i säng nu för skall upp och hjälpa till att kolla hästarna innan vi åker, tar ju en stund att köra med så...

Som sagt de som känner igen mig får gärna hälsa :D

den 12 juli 2009
Mer guld

Mer guld till Gneisti medlemmar, Jamila Berg har tagit hem guldmedaljen i V1 fyrgång för YR.
Upplagd av Maarit, kl. söndag, juli 12, 2009 0 kommentarer
Etiketter: Gneisti, SM, Strömsholm
den 11 juli 2009
Guld till Gneisti

Johanna Berg har lyckats bra och tagit hem en guldmedalj i V1 fyrgång för juniorer, med hingsten Svartur. Johanna är medlem i Gneisti. Stort grattis!
Upplagd av Maarit, kl. lördag, juli 11, 2009 0 kommentarer
Etiketter: hingst, SM, Strömsholm
Gummi leder

Nyfiken som jag är så måste jag kolla läget från Strömsholm, även om inte SM hemsidan rapporterar. Gummi leder passlöpet med 22,31 och har ett löp kvar imorgon. Håller tummarna!

Bilden är på Gummi och Sproti, NM 2008 i Norge. Fotograf är Peter Gustafsson. Bilden är lånad från Gummis hemsida.
Etiketter: SM, Strömsholm
SM på TV4

Missa inte TV4 sporten ikväll 19.45, det skall vara reportage från Islandshäst SM från Strömsholm.
Etiketter: allmänt, SM, Strömsholm, TV
Avels VM

Följande hästar är uttagna till avels VM i Schweiz för att representera Sverige:

7 år och äldre
Feykir från Knutshyttan, 8,56, e Mökkur frá Varmalæk
Snotra från Stenholmen, 8,43, e Blær från Stenholmen

6 år
Prins från Knutshyttan, 8,46, e Flipi från Österåker
Fiðla från Westerlund, 8,34, e Frami från Häringe

5 år
Mökkvi från Åleby, 8,35 e Hrafnfaxi Vestra-Geldingahólti
Rakel från Hyndevad, 8,21 e Hrafnfaxi V-G

Tilviljun från Knutshyttan skulle representerat 5-åriga ston(bed. 8.29 varav 8.49 för rideg.!) men hon är tyvärr skadad. Vilket är tråkigt då de skulle vart 3-Knutshyttan hästar till Vm! :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 141
Senast: Bison
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Min motivation, som jag tidigare jämförde med ett trilskande fuxsto, lyckades tillslut komma igång, gå in på banan, prestera och ta hem...
Svar
3
· Visningar
694
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 416
Ridning Jag hyr en ponny som jag rider och sköter 4-5 dagar i veckan. Har stor frihet och får lägga upp ganska fritt. Ponnyn är äldre men...
Svar
18
· Visningar
3 871
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka