Svenska Mästerskapen 2009

Sv: Svenska Mästerskapen 2009

kl

Nu är jag hemma från SM och tycker att det känns lite tomt. Vi hade det riktigt trevligt hos Anna (IrpaSnirpa) och det var roligt att träffa så goa människor!

Trots skitväder och lera så var det riktigt roligt att se alla fina hästar! Jag trodde att jag skulle gå sönder när Filippa och Rökkvi dundrade fram i den ökade tölten i fyrgångsfinalen, herregud vilken häst! För att inte tala om töltfinalen med alla fina hästar (synd med Disa, hon är så grymt flott) och femgångsfinalen med vackra Hrannar! Det är verkligen häftigt att det finns så mycket flotta hästar!

//Julia

Gud vilken rolig helg!! Det gick alldeles för fort dock? Helgen bara flög förbi tillsammans med alla fina hästar! Favoriten för min del blev Hraunar fra Efri Raudalaek (stavning?) -han har jag bara sett på bild innan... Vilka ögon!

Jag såg Freyja_bus och UllaBeata -men vågade inte hälsa... Fegis man är va?

Undrar om det finns någon möjlighet i världen att man nån gång skulle kunna få rida en häst med den kapaciteten som finalhästarna i seniorklass har... Det måste ju va en adrenalinkick som heter duga!

Men, varför hälsade du inte?! Hade ju varit kul, jag bits inte, lovar :D

Hraunar är superflott! Han var dock lite spänd i finalerna, han var flottast i uttagningarna tycker jag. Han har utvecklats mycket sen förra året!

//Julia

Jag såg dig jag med, men vågade inte heller.. :angel:

Träffade IrpaSnirpa, Carla, Freyr, Sputnick ;), Kiickan, Michis såg jag när jag hade lämnat av Arvid ;) och.. jaa.. Någon mer var det säkert, men jag har inget minne nu i all huvudvärk.

Sen såg jag några på håll.. Men vågar som sagt inte hälsa - jag är blyg.. :angel:

Jag såg också Freyja_Bus flera gånger men vågade inte heller mig hela vägen fram:o

Jag hade hälsat på dig om jag sett dig :)

Jag såg inte ngn annan än emmiz79 men henne känner jag ju :p
Och Ullabeata då, såg ju dig rida och hejade på.
Men jag hade nog allmänt dålig koll tror jag.

Irrade runt länge och letade efter Karin Åbergs stånd men hittade det inte?!
Jag som skulle kikat in utbudet på hennes beg. sadlar men nepp, jag tycke jag letade överallt...

Mormor brukar kalla mig virrhöna, hon kanske har en poäng där... :angel:

Min favorit vart Tóti och Kraftur, orginellt värre :p
Kanske mest för att Tóti är min idol, han var ju vår handledare när vi praktiserade på Hólar i trean och jag har lärt mig så mkt av Tóti på den korta tiden.
Glömmer aldrig när han sa till mig att inte sitta som en kärring :o fick även lära mig att rida en spänd häst på ett bra sätt tillsammans med Tóti på en uteritt. Så ja, jag är nog partisk :)
Men Kraftur var en fröjd att se, han har kanske sett bättre ut, men kan tänka mig att han och Tóti inte kunnat träna så mycket under säsongen.

Sen kan man rabbla upp favoriter i all oändlighet, var himla inspirerande att se alla fina hästar och ryttare.

Men jisses, alla verkar lite rädda för dig :p
Jag lovar att jag hade hälsat om jag sett dig :D

Ja, ha ha! Vad lustigt =) Jag är inte så farlig som jag ser ut :D

_moa_ : Hur tusan lyckades du hälsa på Irpa och Carla men inte på mig? Vi satt ju bredvid varandra! :laugh:

Ha ha, alla fegisar får bli modigare till nästa år tycker jag ;)

Bangsi87: Karin Å:s tält var på samma sida som Idunns tält =)

//Julia

Jag träffade dom när dom gick från läktaren, Irpasnirpa pekade till och med ut vem du var men jag kom aldrig så långt som fram till dig:o Sen hälsade jag på Irpasnirpa vid läktaren också men då satt hon en liten bit ifrån dig :D

Tycker det är pinsamt att bara gå fram till någon på läktaren och liksom hejsvejs det är jag som är _moa_ på bukefalos:o Haha!

*knapp*

nyheter

nyheter

nyheter

nyheter

nyheter

kl

Grattis förresten Anna, till fina placeringar! Måste kännas hur bra som helst....och måste vara hur kul som helst att får chansen att uppleva ett SM som ryttare? Beskriv:D En dag ska jag också.....tur att man kan rida långt upp i åldern:angel:

Jag måste bara säga att jag är otroligt imponerad av Filippa Montan och Rökkvis prestation :love:!!! Det var så rätt av Filippa att välja honom :)! Och hans ökade tölt var verkligen otroligt flott :love:!

Verkligen! :love: Jag hoppades också på att hon skulle välja honom!

_sara_: Tack!
Jadu, det var.. nervöst, väldigt nervöst! Det är ju liksom första riktigt stora tävlingen för mig, så det är klart att man blir nervös. Men alla var väldigt trevliga på SM tycker jag. Man kunde prata med i princip vem som helst om vad som helst, och funktionärerna var också trevliga.
Framridningsmöjligheterna var toppen, men det var lite trångt i ridhuset inför finalerna. Vissa unga ryttare vet ju inte att man ska hålla till höger, och ge plats åt de som springer på fyrkantspåret... :angel:
Finalerna var jättehäftiga! Det började ju komma lite folk då, och det var jättekul att ha några som hejade i publiken :)

Det är väl ungefär så jag kan beskriva det. Roligt, nervöst och häftigt! :laugh:

/Anna

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 139
Senast: Bison
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Min motivation, som jag tidigare jämförde med ett trilskande fuxsto, lyckades tillslut komma igång, gå in på banan, prestera och ta hem...
Svar
3
· Visningar
694
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 416
Ridning Jag hyr en ponny som jag rider och sköter 4-5 dagar i veckan. Har stor frihet och får lägga upp ganska fritt. Ponnyn är äldre men...
Svar
18
· Visningar
3 871
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka