Svenska Mästerskapen 2009

Sv: Svenska Mästerskapen 2009

*knapp*

Det är väl rätt givet att Disa blev rädd för applåderna?
Samma sak hände förra året, men i år vart det nog för mycket för henne.
Denni gjorde helt rätt som avbröt! Disa är otroligt vacker när hon dansar fram, men hellre en trygg häst än en flott häst! För mig var det en fördel, för jag hann se på de andra hästarna när dom gick av, först var det bara Rökkvi, Reynir och Disa som mina ögon låg på. Sen insåg jag att det fanns fler hästar på banan :P

Här är några bilder på den svenska mästaren i fyrgång..

nyheter

nyheter

nyheter

Han fick även pryda min SM-annons under finaldagen
nyheter

Konstigt att Filippa bara fick en reservplats iom att hon vann en gren och placerade sig bra i den andra?
Men jag vet inte hur de gör när de tar ut folk heller...

Här kommer lite av mina bilder, blev juh ca 2000 bilder på söndagen och lite mer än de på lördagen :P Alla ekipage blev fotade!

f2s_5934_45410574.jpg

t1y_6810_45410795.jpg

fbs_2504_45281019.jpg

1ay_3603_45448808.jpg

t1s_7138_45448860.jpg

2bs_0117_45281141.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Tråkigt men det är ju sånt som händer, och det är ju bra att han avbröt då.
Hur gammal är Disa?

Vissa hästar är ju mer rädda för ljud och uppståndelse än andra, så är det ju.
Förhoppningsvis så lär hon sig med tiden för hon är en himla häftig häst att se på banan! Och det var väldigt fint ridet. :love:

Jaha det va du som fotade;)
Ja jag skrattade så jag grät, för det är så typiskt Ebba (sputnick) att hoppa i vattenpölar:laugh:

Jag tror att de vill se ännu mer av ekipagen de tar ut till VM-truppen. Hon har ju inte tävlat Rökkvi så länge (vad jag vet..?), men jag tror säkert att de får tävla på NM nästa år (då är väl hela landslaget med?) och/eller VM 2011 om de fortsätter såhär!

/Anna

Det höll på att sluta i en hemsk olycka för mig och Ylur men jag är väldigt lättad över att ingen av oss skadades. För när han fastnade i staketet så gick allt i slow motion och jag hann tänka myyyyycket innan sekunderna hade passerat.

Det kändes väldigt bra i alla andra gångarterna innan galoppen. Jag ställde ut honom ganska mycket för att vi såklart skulle få fel galopp på SM...

Då hamnade vi väldigt nära staketet och han halkade på den och Ylur fastnade med ena framhoven. Jag trodde att han hade gjort sig väldigt illa och saktade av till skritt efter att han glatt galopperade vidare på banan.

Jag hängde på hans sida och kollade ner om han haltade eller hade blivit skadad men det ända som hände var att ena bootsen hade åkt upp. Men jag skrittade hela långsidan men för både hans och främst min egen skull ( för han verkade inte alls berörd ) så fattade jag galopp och galopperade sista långsidan.

I tölten var han väldigt fin men blev lite förvirrad av allt regn och storm så han höjde huvudet och det var nog det vi föll på.

Men vi är lyckliga inför det som komma skall:laugh: betäckningar och tävlingar mm. :D

Jag är enormt glad över att få ha deltagit i mitt första SM, även Ylurs:love:

Grattis Anna, jag tyckte att du gjorde väldigt fina visningar:laugh: tror att du hörde mig och (Carla) när vi hejjade:laugh:

Kramar/ Jeanette

Fast.. Jamila har väl bara ridit Ljúfur sen i april tyckte jag speakern sa?? :confused: Och hon kommer väl med till VM?

Nej det gör hon väl inte?
Det är väl Linda Antonsson med Isak, Josefin Birkebro med Kjarni och Sandra Jonsson med Ari som åker till VM som YR?

Jo, båda systrarna Berg åker till VM.

Jag vet inte heller hur de tänker när de tar ut ryttare till VM, men personligen kan jag känna att jag har sett för lite av Filippa och mycket av Jamila.

*knapplån*

Om jag fattat det jag hört om uttagningen rätt så går de mycket efter uttagningspoängen också och hur stadiga ekipagen varit på sin poäng och inte bara efter vilken placering ekipagen får på SM.

Nu på SM så var ju Rökkvi "bara" på 6:e plats i fyrgången innan Filippa valde att ta honom till final och inte Kopar eller Ögri. Har hon sedan inte tävlat hästen så många gånger så kan det finnas andra som gjort fler jämnare resultat.

Senast ändrad:

nej jamila blev inte uttagen till vm men hon blev uttagen till landslaget.. så står det på sm hemsidan iaf.

Jo, båda systrarna Berg åker till VM.

Jag vet inte heller hur de tänker när de tar ut ryttare till VM, men personligen kan jag känna att jag har sett för lite av Filippa och mycket av Jamila.

Med tanke på att juniorer inte får tävla på VM så tror jag knappast att Johanna Berg kommer att tävla där. Och enligt den info jag fått från Åse Ericsons blogg så är Jamila inte med i VM-laget heller- Däremot är systrarna Berg båda med i landslaget och om det blir landskamp med Danmark till hösten så får båda åka dit.

Man kan vara med i landslaget, men får inte åka till VM?
:confused:

Vad gör man när man är med i landslaget?

Som sagt, landskamp om det är sånt, NM de åren är man väl med på?
Såna grejer. Det finns ju mer än VM :)

Nehej du, Jamila åker inte till VM. Jag antar att hon var lite besviken, men hon är säkert glad över en landslagsplats :)

nett : Jag skulle nog också ha gjort som du. Hästens bästa kommer alltid i första hand!
Tack så mycket! :laugh: Jättekul att ni hejade! Du fick mitt sms om grillfesten va? Jag hade lite dåligt samvete eftersom vi inte kunde komma, men vi hann inte och var rejält trötta. Men ni hade säkert jättekul ändå kan jag tänka mig? ;)

Förövrigt tror jag på att Annie och Hraunar kanske kan knipa den sista landslagsplatsen (junior). Jag håller tummarna! :)

/Anna

Nett: Jag såg dig fast jag såg aldrig att ni halkade på staketet och alla runt omkring mig såg lika frågande ut, varför du inte galopperade ett helt varv men nu fick jag förklaringen iaf :) Det va jag som var grindöppnare i regnet..

UllaBeata, vet inte om du kände igen mig men jag satte på banden på handlederna på er och gav er kuveren :) Snudda såg riktigt fin ut!

Sen träffade jag Kiickan osså :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 139
Senast: Bison
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Min motivation, som jag tidigare jämförde med ett trilskande fuxsto, lyckades tillslut komma igång, gå in på banan, prestera och ta hem...
Svar
3
· Visningar
694
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 416
Ridning Jag hyr en ponny som jag rider och sköter 4-5 dagar i veckan. Har stor frihet och får lägga upp ganska fritt. Ponnyn är äldre men...
Svar
18
· Visningar
3 871
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka