Svenska Mästerskapen 2009

Sv: Svenska Mästerskapen 2009

Vad synd med Tilviljun.

Som kuriosa kan jag berätta att minst 3 veterinärer konstaterade att henne mamma Svala inte var dräktig med henne hösten innan hon föddes. Så Svala reds under vintern och skickades till Dökkvi i maj. Men hon brunstade inte under de första veckorna så det togs ut veterinär som roat konstaterade att "stoet ska ju föla inom en månad". Nu hade han ju lite fel eftersom det dröjde 2 månader innan Tilviljun tittade ut...

*kl*
Eftersom "mitt" ekipage blev klara redan på fredagen då de gick till b-final, så drog jag norrut för att ha lite semester med hästarna innan jag hämtar hem dem.
Vilken BLÖTA det var! Men fredagen bjöd ju på lite skön sol i alla fall :)
Jag skulle vilja veta om mannen som gick barfota i sandaler i lervällingen bland flytande dagmaskar stannade hela helgen, och om fötterna inte blev väldigt svampiga av att ligga i blöt hela dagar på det där viset ;)

Disa drog iväg i galopp och efter det så utgick de. Synd för de var superfina fram tills dess!

Det blev nog för mycket för henne när publiken applåderade mycket och de drog på musiken för fullt. Hon såg livrädd ut stackarn :cry:

Men var det inte ngt annat fel? Att hon trampade på sig sj eller ngt annat som gjorde att Denni valde att avsluta?
Jag har ingen aning men det är väl inte första gången Disa tävlar inför en högljudd publik och lite musik?
Jag trodde hon hade skadat sig på något sätt..?

Kan skriva lite mer och komma med bilder sen, kameran är proppfull :D

på mina bilder ser ena bakhuven lite konstig ut.

Nej, det är inte första gången men vad jag har hört så är väl Disa ganska så speciell... När de gjorde uttagningen fick ju ingen klappa!

Förresten hörde jag att det skulle vara ett reportage från SM på TV4 ikväll, kl 20.. Men när man går in och kollar så sänds det bara 19.15 eller 22. Så vi får se! Jag vet iaf att TV4 var där och filma bl.a. T1 finalen för vuxna.

:)

Jag har haft en fantastisk helg med Anna (Irpa) och Julia m. familj (freyja_bus). Jag har haft det jättebra med all regn och all OTROLIG lera.

Nej vad tråkigt. Ja, jag såg på poängen att hon gått bra innan. Tråkigt för dom!

Någon som vet varför Julia Lindmark och Svipur blev diskade?

Grattis Anna och Snudda! :banana:

Svipur hoppade av banan i V1, läskigt när han gled på staketet :crazy:

Anna (UllaBeata), jag hälsade på dig idag när du var ute och gick med Snudda, tror inte du fattade att det var jag :angel:

F.ö. så hade jag GLÖMT mina stövlar hemma så jag klafsade runt med gympadojjar och plastpåsar om fötterna på torsdagen :grin: sedan fixade vi fram ett par stövlar och det var gött!

Men att du inte sa något, jag har ju typ 5 par här hemma!!! ;)

Fö; Grattis Anna och Snudda!! Superfint ridet.

Jag och mitt sällskap tyckte att det såg ut som om hon haltade när Denni ledde bort henne sedan.
Men ja, hon såg verkligen skärrad ut också!

Och vad tråkigt för Eva-Karin och Kyndill, eller, i deras förhållanden så gick det ju väldigt bra ändå! Tycker ni inte? :)

Sedan måste jag ju nämna invigningen också! Visst var den väl roligt gjord?

När jag inte har suttit och fotat, dreglat efter fina hästar eller shoppat så har Ebba (sputnick) roat mig;)
Vi sitter på läktaren vid passbanan, och en kompis (som också heter ebba) ska hoppa i vattenpölar med ebba(sputnick)
När dom är i full gång med att hoppa så bestämmer sig ebba att göra skänkelvikning, och gör det på ett väldigt konstigt sätt.
Hon dansar lixom den här Las-Ketchup-Asereje, dansen.
Ebba(sputnick) visar hur det ska gå till, och sen visar hon även upp ett ypperligt passlöp brevid passlöp banan!
Fick tyvärr inga bilder på skänkelvikningen eller passlöpet, men på andra fina ekipage :D

http://www.pixbox.se/alb_show_id1094446_page0.html
(bilder från igår och idag, kommer antagligen bilder från imorgon också)

Hahaha!
Er stod jag och fotade.. Jag hoppades att någon skulle ramla..
:cool:
Jag väntade förgäves dock. Men hade uppdrag på att fota någon väldigt lerig.. Synd ;)

Det var du som grattade också? Jag tänkte att det kanske var någon bukefalist som jag inte kände igen :angel: men jag hann liksom inte reagera. Ursäkta mitt frånvarande beteende ;)

Tack allihopa för hejandet och stödet (både på banan och här på buke)! Det var jättekul att rida när ni var så duktiga på att peppa! :bow:

Personligen är jag inte så jättenöjd med prestationerna, jag red liksom inte som jag kan (och vill), men jag är nöjd ändå :) Snudda kämpade på och det var riktigt riktigt kul att vara med!
Nästa sommar blir det nog betäckning för lilla tösalinan :bump:

Jag vill också säga Grattis till Annie och Hraunar för medaljerna! Jag såg tvärr inte dina passlöp, men det såg superfint ut i femgången, så grattis! Jag tror säkert att ni fortsätter att klättra uppåt om ni fortsäter såhär, och så är det ju alltid lite kul med medaljer till bukefolket :D

Jag måste säga att det är lite skönt att vara hemma igen, och Snudda blev jätteglad över att få komma ut i gräset (nu kommer hon bli tjock på riktigt).

Borta bra men hemma bäst!

/Anna

Här kommer mina bilder från söndagen, ifall någon är duktig och vet vilka alla är får ni gärna kommentera på bilderna ;) Jag är värdelös på sånt, men bara älskar att fota hihi Mitt första SM dessutom!
Trevlig sommar allihopa, och Grattis Anna!

http://www.pixbox.se/alb1095056

jaha, nu blev det 2 album bara för det... http://www.pixbox.se/alb1095101

Senast ändrad av en moderator:

Det svenska VM-landslaget som åker för Sveriges räkning till VM för islandshästar i Schweiz 2009:

Eva-Karin Bengtsson på Kyndill frá Hellulandi

Jan Berntsson på Embla från Smedjegården

Gudmundur Einarsson på Sproti frá Sjávarborg

Hjalti Gudmundsson på Reynir frá Hólshúsum

Vignir Jónasson på Hrannar von Svada-Kol-Kir

Anna Skúlason på Lúta frá Dalbae

Magnús Skúlason på Hraunar frá Efri-Raudalaek

Reserv: Filippa Montan på Rökkvi frá Hárlaugsstödum

YR-ryttare till VM:

Linda Antonsson på Isak från Dirhuvud

Josefin Birkebro på Kjarni vom Wallberg

Sandra Jonsson på Ari från Stora Öllstorp

Svenska avelshästlandslaget:

Hingstar 5 år: Mökkvi från Åleby – Sigfús Sigfússon

Hingstar 6 år: Prins från Knutshyttan – Gardar Gislason

Hingstar 7 år +: Feykir från Knutshyttan – Vignir Jónasson

Ston 5 år: Rakel från Hyndevad – Sigfús Sigfússon

Ston 6 år: Fidla från Westerlund – Johan Häggberg

Ston 7 år +: Snotra från Stenholmen – Vignir Jónasson

Övriga YR-ryttare i landslaget: Linnea Vas, Jamila Berg, Jenny Högström Helena Kroghen Adalsteinsdóttir, Julia Lindmark.

Juniorlandslaget: Johanna Berg, Michaela Österman, Felicia Lindblom, Marcus Jonsson samt en öppen plats.

Övriga seniorer i landslaget: Helen Gustafsson, Anne Fornstedt, Madelene Johansson, Ylva Hagander, Hanna Eriksson, Johanna Elgholm och Johan Häggberg.

Jag mötte Ia och Denni när jag var på väg till bilen för hemfärd. Frågade dem då om Disa var skadad och det sa de att hon inte var. Ia sa att hon dragit för att hon var livrädd för applåderna.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 141
Senast: Bison
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Min motivation, som jag tidigare jämförde med ett trilskande fuxsto, lyckades tillslut komma igång, gå in på banan, prestera och ta hem...
Svar
3
· Visningar
694
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 416
Ridning Jag hyr en ponny som jag rider och sköter 4-5 dagar i veckan. Har stor frihet och får lägga upp ganska fritt. Ponnyn är äldre men...
Svar
18
· Visningar
3 871
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka