Svenska kyrkan lyckas inte denna gång...

Cita

Trådstartare
Fick idag ett brev från svenska kyrkan :devil:

Vi gratulerar er till ert barn!
Ett under har skett...bla bla bla...dopet är en stor och viktig handling...*host* *BULLSHIT*...bla bla bla...Som förälder får du lämna ditt barn i guds händer :eek:...bla bla bla...Du får höra löftet att jesus är med alla dagar...bla bla bla...

Nej inte ska jag föra in min dotter i sekten :rofl:

(ni som är troende behöver inte ta åt er)
 
Sv: Svenska kyrkan lyckas inte denna gång...

Är inte troende för 5 öre.
Men att påstå att barnen blir medlemmar av en "sekt" för att dom döps är väl ändå att ta i:crazy:
 
Sv: Svenska kyrkan lyckas inte denna gång...

Blir du lika arg när pampers, semper och alla andra skickar ut reklam oxå?
 
Sv: Svenska kyrkan lyckas inte denna gång...

jehovas vittne knackade på min dörr igår och sa ungefär samma sak, men de är så söta (just det här paret som brukar komma hit) att jag alltid lyssnar på vad de säger och tar snällt emot Vakttornet... :D
 
Sv: Svenska kyrkan lyckas inte denna gång...

men herregud, lite ironi klarar ni väl av :D
Varför jag skrev detta är för att jag inte är troende, och vill inte föra in mitt barn i något jag/sambon inte tror på.
Yttranderätten trodde jag alla hade.

"Blir du lika arg när pampers, semper och alla andra skickar ut reklam oxå?"
Nej det blir jag inte, blöjor med mera tror jag på :rofl:
 
Sv: Svenska kyrkan lyckas inte denna gång...

Jag har inte pratat skit om enskild person så jag har inte hoppat på någon.
Det jag skrev kan ju isåfall jämföras med att jag inte gillar tex hoppning alla för sin egna åsikt. Det kan ingen ta ifrån en :idea:
 
Sv: Svenska kyrkan lyckas inte denna gång...

Får jag fråga lite försynt vad meningen med inlägget var? Bara att skriva av sig, eller för att starta debatt? Eller var det för att förlöjliga något som många tycker är en fin och viktig ceremoni? Jag är bara nyfiken...
 
Sv: Svenska kyrkan lyckas inte denna gång...

Jag säger bara vad jag tycker, sen får givetvis alla andra ha egna åsikter. :idea:
Kom på när jag skrivit inlägget att buke har svårt för humor/ironi. Allt uppfattas som påhopp nedtryckning mm.
Ville väl se vad som händer om jag för min egna åsikt. Vet att detta är ett forum och alla har rätt att disskutera.
Men om jag tycker att allt prat om gud och jesus bara är strunt så måste väl jag kunna få yttra mig.
Kanske finns fler som tycker som jag eller :confused:
Eller är jag den enda som kan skoja om något jag inte tycker om :p
 
Sv: Svenska kyrkan lyckas inte denna gång...

Men egentligen låter de ju bra att de berättar vad dopet är så folk vet vad de väljer att ställa upp på och att det inte är en namngivning eller bara en fin tradition. Det har ju en mening.
 
Sv: Svenska kyrkan lyckas inte denna gång...

ja det är jättebra att de är så tydliga.
Tack vare det så väljer jag att inte döpa ;)
 
Sv: Svenska kyrkan lyckas inte denna gång...

Jag fick något liknande från vår församling här i kommunen, när Alvin var tre månader. Fast kort, lite info om vem jag kunde vända mig till om jag valde att döpa mitt barn.

Tyvärr fick vi den en månad för sent, vi hade redan döpt honom men i en annan församling.

Säkerligen på fel grunder enligt dig och många fler, då min tro är väldigt begränsad. Men den finns där i alla fall, långt inne. Och jag tror på mitt sätt, med mina förutsättningar och med mina åsikter.

Och vi fick ett väldigt vacket dop. I en kyrka jag älskar, just för utseendet och för att den ger mig så härliga minnen över alla skolavslutningar. Så ytligt och väldigt okristet, men alldeles i vår smak.
 
Sv: Svenska kyrkan lyckas inte denna gång...

Är inte troende för 5 öre.
Men att påstå att barnen blir medlemmar av en "sekt" för att dom döps är väl ändå att ta i:crazy:

Ja, det var lite fult tycker jag. Så är det ju inte alls. Vi är inte heller religösa. Men det var på gränsen tycker jag.
 
Sv: Svenska kyrkan lyckas inte denna gång...

Jag säger bara vad jag tycker, sen får givetvis alla andra ha egna åsikter. :idea:
Kom på när jag skrivit inlägget att buke har svårt för humor/ironi. Allt uppfattas som påhopp nedtryckning mm.
Ville väl se vad som händer om jag för min egna åsikt. Vet att detta är ett forum och alla har rätt att disskutera.
Men om jag tycker att allt prat om gud och jesus bara är strunt så måste väl jag kunna få yttra mig.
Kanske finns fler som tycker som jag eller :confused:
Eller är jag den enda som kan skoja om något jag inte tycker om :p
Vart i ditt inlägg finnar man det skojiga då?
 
Sv: Svenska kyrkan lyckas inte denna gång...

Jag fick något liknande från vår församling här i kommunen, när Alvin var tre månader. Fast kort, lite info om vem jag kunde vända mig till om jag valde att döpa mitt barn.

Tyvärr fick vi den en månad för sent, vi hade redan döpt honom men i en annan församling.

Säkerligen på fel grunder enligt dig och många fler, då min tro är väldigt begränsad. Men den finns där i alla fall, långt inne. Och jag tror på mitt sätt, med mina förutsättningar och med mina åsikter.

Och vi fick ett väldigt vacket dop. I en kyrka jag älskar, just för utseendet och för att den ger mig så härliga minnen över alla skolavslutningar. Så ytligt och väldigt okristet, men alldeles i vår smak.
Våra barn är döpa med. Sonen var 6 månader och dottern var 3 veckor. Vi hade dopet hemma då jag inte gillar kyrkor. Men det var väldigt vackert ändå.
 
Sv: Svenska kyrkan lyckas inte denna gång...

som jag tidigare skrev så tycker jag att allt snack om gud mm är rätt skoj, då jag absolut ej är troende. Får man uttrycka sig och ha en egen åsikt?
 
Sv: Svenska kyrkan lyckas inte denna gång...

Våra barn är döpa med. Sonen var 6 månader och dottern var 3 veckor. Vi hade dopet hemma då jag inte gillar kyrkor. Men det var väldigt vackert ändå.

Ja det är vackert med dop, men jag tror ej på det de säjer vare sig i kyrkan eller om man är hemma.
 
Senast ändrad:
Sv: Svenska kyrkan lyckas inte denna gång...

Ja, det var lite fult tycker jag. Så är det ju inte alls. Vi är inte heller religösa. Men det var på gränsen tycker jag.

somsagt buke, tydligen hör inte min humor hemma här.
Kryper in i min garderob igen och slutar att yttra mig om vad jag tycker, bättre att tycka som alla andra.

Tack buke för er förståelse för andras åsikter...
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hur mycket kyrkliga aktiviteter finns det i er skola? Vet inte om jag överreagerar, men jag tycker inte att kyrkan hör hemma i...
Svar
15
· Visningar
1 985
Senast: mian1
·
M
Övr. Barn Bakgrund: Vi har en tioårig flicka, ganska känslig sak som vi redan från början fått stötta och pusha i alla situationer. Hon blir lätt...
Svar
11
· Visningar
2 639
Senast: Sonic76
·
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 776
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp