Svenska kyrkan lyckas inte denna gång...

Sv: Svenska kyrkan lyckas inte denna gång...

Här får vi inga påprackningar från kyrkan, inga brev eller sådant.
Men vi ska döpa, för mig känns det självklart, men alla är ju olika. :D;)
 
Sv: Svenska kyrkan lyckas inte denna gång...

somsagt buke, tydligen hör inte min humor hemma här.
Kryper in i min garderob igen och slutar att yttra mig om vad jag tycker, bättre att tycka som alla andra.

Tack buke för er förståelse för andras åsikter...

Om du vill ha förståelse för dina åsikter så måste du respektera att andra har andra åsikter, du får yttra dig så mycket du vill inom gränserna för forumets regler men du måste även acceptera att andra har rätt att yttra sig och föra fram sina åsikter, det är det som gör det till ett diskussions forum.

Det har varit en hel del trådar om dopets vara eller icke vara så det kan ju inte ha kommit som en överaskning att det finns åsikter i frågan?
 
Sv: Svenska kyrkan lyckas inte denna gång...

jag tycker att svenska kyrkan är harmlös och den gör en hel del gott, jag har svårt att se hur man kan bli provocerad av den och kalla den för en sekt.

Det hade varit en annan sak om nåt politiskt parti försökte värva dottern som medlem...
 
Sv: Svenska kyrkan lyckas inte denna gång...

Men egentligen låter de ju bra att de berättar vad dopet är så folk vet vad de väljer att ställa upp på och att det inte är en namngivning eller bara en fin tradition. Det har ju en mening.

Det tycker jag också. Jag avstod från att döpa något av mina barn just för att jag inte kan ställa upp på de löften man avger i och med dopet.
Jag tycker ändå att religion är mycket intressant, men jag ger inga löften som jag vet att jag inte kan hålla.
 
Sv: Svenska kyrkan lyckas inte denna gång...

Jag tänker mer på dem i kris som sökt sig till kyrkan för att få stöd och tröst. Det finns de som funnit stor ro i livet när de blivit troende. De kanske har varit med om något traumatiskt, varit missbrukare etc. För de är det inte "roligt" med lite ironi. För de är det lisvviktigt.
 
Sv: Svenska kyrkan lyckas inte denna gång...

jag tycker att svenska kyrkan är harmlös och den gör en hel del gott, jag har svårt att se hur man kan bli provocerad av den och kalla den för en sekt.

Det hade varit en annan sak om nåt politiskt parti försökte värva dottern som medlem...

Om du läser mitt första inlägg så ser du att jag lagt en (:rofl:) efter ordet sekt, trodde de gick att skämta lite men som sagt tyvärr inte.
Men jag tänker inte försvara mig då jag bara blir ännu mer dumförklarad av alla.
 
Sv: Svenska kyrkan lyckas inte denna gång...

Jag tänker mer på dem i kris som sökt sig till kyrkan för att få stöd och tröst. Det finns de som funnit stor ro i livet när de blivit troende. De kanske har varit med om något traumatiskt, varit missbrukare etc. För de är det inte "roligt" med lite ironi. För de är det lisvviktigt.

Men alla har ju olika åsikter och har rätt att uttycka dom!
 
Sv: Svenska kyrkan lyckas inte denna gång...

Det är ett ganska viktigt och allvarligt ämne och frågan är om dina *BULLSHIT* och *host - harkel* är roligt :-)

I sak håller jag dock med dig helt. Ingen av mina barn är döpta. Av religiösa orsaker. För mig blir det helt fel med att blanda in kyrkan och gud för att det syndfulla lilla barnet skall frälsas ifrån ondo....nej, det funkar inte.

Däremot tycker jag att kyrkan gör väldigt mycket bra saker rent socialt, som krishantering och diakoniverksamhet. Så jag kan inte tänka mig att lämna kyrkan.
 
Sv: Svenska kyrkan lyckas inte denna gång...

somsagt buke, tydligen hör inte min humor hemma här.
Kryper in i min garderob igen och slutar att yttra mig om vad jag tycker, bättre att tycka som alla andra.

Tack buke för er förståelse för andras åsikter...

Vem hindrar dig från att uttala dig?

Du får lite mothugg i tråden bara.
 
Sv: Svenska kyrkan lyckas inte denna gång...

Om jag gått över gränsen så får väl du som moderator stänga tråden då.

Jag har inte någonstans skrivet att du har gått över gränsen, utan att du får skriva precis vad du vill inom forumets regler, men du måste ju förstå att andra kanske har andra åsikter. Jag ser ingen som helst andledning till att stänga tråden än så länge.
 
Sv: Svenska kyrkan lyckas inte denna gång...

Eller är jag den enda som kan skoja om något jag inte tycker om :p

Ett tips är att det aldrig är skoj när någon på ett respektlöst sätt trampar på någons tro. Det finns åtskilliga exempel genom historien på just detta. :grin:
 
Sv: Svenska kyrkan lyckas inte denna gång...

Till Alla!

Förlåt om ni tog illa upp, fortfarande så tycker jag som jag tycker, men lägg ner tråden nu.
 
Sv: Svenska kyrkan lyckas inte denna gång...

Får jag fråga lite försynt vad meningen med inlägget var? Bara att skriva av sig, eller för att starta debatt? Eller var det för att förlöjliga något som många tycker är en fin och viktig ceremoni? Jag är bara nyfiken...

Utan att mena någonting illa, varför tycker du att den är viktig?
 
Sv: Svenska kyrkan lyckas inte denna gång...

Men egentligen låter de ju bra att de berättar vad dopet är så folk vet vad de väljer att ställa upp på och att det inte är en namngivning eller bara en fin tradition. Det har ju en mening.

Det håller jag med om.
Det ger en bra grund att ta ställning.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hur mycket kyrkliga aktiviteter finns det i er skola? Vet inte om jag överreagerar, men jag tycker inte att kyrkan hör hemma i...
Svar
15
· Visningar
1 985
Senast: mian1
·
M
Övr. Barn Bakgrund: Vi har en tioårig flicka, ganska känslig sak som vi redan från början fått stötta och pusha i alla situationer. Hon blir lätt...
Svar
11
· Visningar
2 639
Senast: Sonic76
·
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 776
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp