Paris_Hilton
Trådstartare
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag håller på att gå igenom leken ordentligt med papper och penna framför mig (när man mobilleker får man ta till 1800-tals prylar ) Har nått fram till diskussionerna kring fårulven igår.Jag håller helt med om det du skriver, att spionen torde bara vara helt säker på just ängeln, för jag tror nog att den skyddade sig själv första natten.
Däremot tror jag att spionen kan ha fått det lite lättare att hitta andra goda att skicka till efter senaste natten, ffa om den rad spionen själv fått kan hjälpa till där. ( för den fick ju inte skicka vidare infon till samma två dagar på raken, utan var tvungen att vänta minst en dag emellan)
Jag grunnar faktiskt lite på bumpo trots dennas tredje röst på hemlig, jag hittar liksom ingen god roll att få in henne på, helt enkelt? Eller läser jag som en kratta?
i övrigt har jag börjat få struktur över en trolig karta vad det gäller roller och om jag fått rätt på den så är det dessutom inte mer än troligen 2 ulvar kvar, för mer än en bybo till i leken tror jag inte att det är.
Emma röstade på Maria tror jag. Hade jag varit ulv så hade jag inte käkat Emma med tanke på att jag misstänkte att hon kunde vara ond.Cruella_DeVil - röstade på Emma_Andersson med motiveringen att Emma signalerade till lyan med sin röst i första dl (har glömt att anteckna vem Emma röstade på...) Då Emma var ond utanför lyan visar det sig ju att CDV hade rätt. En ond som får korn på en ev ond utanför borde väl ändå inte rösta där? Speciellt inte en andraröst. Om motiveringen är ärlig alltså.
Röstar sedan på MM utan tidigare misstankar..
Du är kanske en aning enkelspårig skulle jag säga, det kan ju vara flera som fattas, varken BW eller Brevis måste ha använt sina förmågor, varken första eller andra natten. Ficktjuven skulle ha kunnat tjuva från någon av dem och på så sätt satt stopp för att det ska finnas med. Och nu är du där igen och försöker få fram vem som har vilken roll... Och jag undrar om det verkligen finns med om vem dem slampiga spionen skickar till? De enda som skulle ha nytta av den raden är ulvarna och med tanke på att den slampiga spionen är en god roll så känns det lite märkligt... BW hade bara tre möjligheter att fråga och Brevis fick bara skicka fyra paket, vad säger att någon av dem känner sig säker på vart de ska rikta sig första natten?ok
har läst igenom det som skrivits sedan jag senast var inne.
Jag fick en fundering ang fårulven- tänk om det är så att det är IsabelAdrian som har den rollen? tänker här på att hon missade att rösta i första DL och kanske inte hann in för att rösta dolt ens?
Iofs borde ju lösmynta spionen ha en aning om det kan stämma . För vem fårulven röstar på ingår i spioninfon och fattas det en sådan rad där efter första natten så kan det ju indikera att jag har rätt i den funderingen. Å andra sidan om raden vem fårulven röstade på finns med så skulle det ju tvärtom indikera att hon INTE är fårulven och i så fall lutar jag mer och mer åt att Mirtai kan vara fårulven.
Intressant reflektion av @Cruella_DeVil tidigare att Mirtai först tog upp det där om att jag tyckte det var ok att röstas på och sedan att hemlig hakade på. Men går att vända och vrida lite på det med
Jag får faktiskt inga direkta ondvibbar av cruella , och om jag har rätt i min aning om vem som har det nicket så indikerar sättet hon skriver på att hon är god denna gången. Men det där är bara ren känsla, jag kan lika gärna vara lurad av att hon verkade vilja ha mig som god igår
Som jag ser det så spionen borde ha lite koll om någon förväntad rad fattades i första infon- OM det saknas en rad så borde den indikera att Isabel kan ha den rollen. Finns alla förväntade rader med så borde inte Isabel ha någon av de rollerna som syns i spioninfon
upprepar det jag tycker borde funnits med i första infon:
*ängeln skyddar xxx
*brevis skickar paket till xxx
*BW påstår något om xxx
*fårulven röstar på xxx
*ficktjuven tjuvade från ( ? ) den rollen vet vi ju vem som hade dock
*ulvarna käkar Emma_Andersson
Tänkte att det kanske kan hjälpa till lite i pusslet om vem som har vilken roll för spionen efter DL1 iaf
Spioninfon efter inatt borde visa och lite samma resonemang här som ang IsabelAdrian fast nu om bumpo /hedinn som missade att rösta igår , saknas någon förväntad rad i infon kan det indikera att hon har den rollen- fast här är det lite svårare ang just fårulvens röst- den behvövde ju knappast lägga någon dold röst igår eftersom Maria fick så många röster-men iaf OM den raden finns med torde inte bumpo vara fårulven tycker jag
Ängeln skyddar xxx
Fårulven röstar på xxx
Brevis skickar paket till xxx
ulvarna käkar AnnaAnka
lösmynte spionen skickar spioninfo till xxx ( troligen ängeln)
BW påstår något om xxx ( verkar vara en god då inga teorier inommit som tyder på att någon blivit avslöjad som ulv iaf,- eller var det rentav AA som omfrågades?)
Jag tror inte att jag glömt några rader- annars får ni fylla på !
Tänkte att detta kanske kan reda ut något om de två som missade att rösta iaf.....
Du är kanske en aning enkelspårig skulle jag säga, det kan ju vara flera som fattas, varken BW eller Brevis måste ha använt sina förmågor, varken första eller andra natten. Ficktjuven skulle ha kunnat tjuva från någon av dem och på så sätt satt stopp för att det ska finnas med. Och nu är du där igen och försöker få fram vem som har vilken roll... Och jag undrar om det verkligen finns med om vem dem slampiga spionen skickar till? De enda som skulle ha nytta av den raden är ulvarna och med tanke på att den slampiga spionen är en god roll så känns det lite märkligt... BW hade bara tre möjligheter att fråga och Brevis fick bara skicka fyra paket, vad säger att någon av dem känner sig säker på vart de ska rikta sig första natten?
Jag förstår hur du tänker men samtidigt kan det göra att du leder in goda på fel spår vilket är onödigt och får mig att fundera på vad du har för baktankar med det...
nej jag fiskar INTE efter vem som har vilken roll- mer att jag tänkte att det skulle kunna ge något för de som får spioinfon- bara en tanke helt enkelt
Visst kan det vara så som du skriver med- att de som har rollerna du tar upp avvaktar med att använda sina förmågor Men OM de ÄR med så kan de ju också ge vissa svar ( med tanke på att två deltagare missat att rösta i två olika DL) Min tanke här var mest att ge en möjligt sätt för de som får infon att bena ut ett och annat- om inte annat för dem själva
Jag hade nog inte velat vänta med mina tre påståenden som BW ( men det kanske bara är jag det ?) risken är ju stor att man blir antingen lynchad eller käkad annars innan man kan använda dem allsBW hade bara tre möjligheter att fråga och Brevis fick bara skicka fyra paket, vad säger att någon av dem känner sig säker på vart de ska rikta sig första natten?