Svenska Hollywoodfruarna (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Asså på grund av de karantänregler som svensk television satt upp för medverjande i sina program så ställer @bumpos medverkan i andra kanaler till det. Därför måste bumpo tacka för sig och vi får välkomna @Hedinn som gör en bejublad comeback i de här sammanhangen!

Välkommen Hedinn!

xoxoxo

Vad det gäller cruella så skiulle jag vilja ha henne på en god roll för att hon igår hade mig som en som troligen inte var ond - lite bräckligt men men. Kanske lika gärna kan vara en ond förstås?

IsabelAdrian har varit lite svår att få grepp om men lika där egentligen. Hon höll mig som ganska god igår och var undrande över GP s teori.
Lika bräckligt det men ändå. Jag tror inte att båda är ulvar
Mirtai känner jag mig fundersam över men hon mår ju inte bra så kanske är det pga det som man inte sett så mycket av henne?
Bumpo ( numera Hedinn )som sagt väldigt svårt att få grepp om men jag börjar hålla henne som en möjlig ond bara pga hon inte synts till. Men kanske klarnar det om hon väl börjar skriva något ?

Bumpo/Hedinn och Q4: Jag svårt att tänka mig att en ulv hade lagt en tredjeröst på hemlig. Jag tror inte Q och hemlig hade gett varandra varsin andra röst om de vore ulvar ihop.
Gunilla_Persson: När Gunilla röstade så hade Maria tre röster. Så jag tror inte en ond Gunilla hade lagt en udda röst i det läget utan hade hellre velat få ut goda Maria.
Agnesnicolewinter : Tycker hon resonerar vettigt. När hon tror att ingen ulv röstade på Hemlig och jag håller med henne om Gunilla och Q
Snurrfian : Jag känner mig tveksam om hon som ulv hade lagt första rösten på Hemlig. Sedan tror jag hon som ulv hade varit mer diskret i Maria lynchen.
Mirtai & IsabelAdrian: Har jag inte så jätte stor koll på. Jag skulle behöva läsa igenom deras inlägg igen.

Jag håller helt med om det du skriver, att spionen torde bara vara helt säker på just ängeln, för jag tror nog att den skyddade sig själv första natten.
Däremot tror jag att spionen kan ha fått det lite lättare att hitta andra goda att skicka till efter senaste natten, ffa om den rad spionen själv fått kan hjälpa till där. ( för den fick ju inte skicka vidare infon till samma två dagar på raken, utan var tvungen att vänta minst en dag emellan)
Jag grunnar faktiskt lite på bumpo trots dennas tredje röst på hemlig, jag hittar liksom ingen god roll att få in henne på, helt enkelt? Eller läser jag som en kratta?
i övrigt har jag börjat få struktur över en trolig karta vad det gäller roller och om jag fått rätt på den så är det dessutom inte mer än troligen 2 ulvar kvar, för mer än en bybo till i leken tror jag inte att det är.
Jag håller på att gå igenom leken ordentligt med papper och penna framför mig (när man mobilleker får man ta till 1800-tals prylar :D ) Har nått fram till diskussionerna kring fårulven igår.

Det jag tycker talar emot Bumpo i lyan är att fårulven inte borde lagt sin röst på hemlig i första dl. Då borde någon annan åkt.

Nu när jag skriver det här inser jag ju vart min tanke faller. Det finns ju mer än en ulv kvar, antaligen. Detta ger ju bara att bumpo (Hedinn) inte borde vara fårulven. Så glöm mitt inlägg. :o:laugh:

Det bästa med folk som inte skriver så mycket är att det är lätt att gå igenom personens inlägg :angel:

Hennes första teoriinlägg. Väldigt kortfattat. Det tycker jag talar till hennes fördel. Tycker många onda gärna fyller i sina teoriinlägg med mycket text som inte säger något/kanske inte stämmer eller som är vinklat.

Hon tar upp att Q tycker det är okej att man röstar på henne men väljer att inte rösta där. Frågan är om M och Hemlig hade pratat om det i lyan?

Mirtai röstar första dagen på Gunilla med motiveringen "För jag tycker hon påstår att Q sagt saker som hon inte sagt" (samt att hon inte gillar Gunilla persson). Idag förklarar hon att den rösten delvis var OT och inget hon håller fast vid. Frågan är om hon i början av leken hade velat sprida misstankarna mot Gunilla men ingen annan reagerade?

Jag vet faktiskt inte vad jag ska tycka om Mirtai. Jag tycker inte hon känns så skum.Det är små saker men hon kan lika gärna vara god. Men vart har vi ulvarna? Jag ska kolla igenom Isabels inlägg nu.

Hon missar tyvärr första röstningen. Men hon skriver några inlägg på natten. Hon svarar Q och skriver bara om Bumpo. De andra nämner hon inte. Visst det var sent men hon skrev att hon iallafall läst igenom leken. Någon teori/åsikt borde hon väl ha haft förurom om Bumpo?

Kan vara en ulv som flyter med och inte vill sticka ut eller en god med tidsbrist. Men jag tror nog mer på Isabell som ulv än Mirtai.

Om det inte är någon annan som lurat mig :crazy: Men jag har verkligen svårt att tänka mig att någon av ulvarna röstade på hemlig. Jag tror inte att en ond Gunilla skulle vågat sticka ut så igår och röstat på Q när ingen annan verkade misstänka Q. Agnes har jag väldigt svårt att se som ond då hon resonerar klokt.

Ok. Har med papper och penna gått igenom leken. Och tycker mig fått en lite bättre rätsida på saker och känsla för vilken sida jag tror att folk spelar för.

Mirtai - har inte bidragit med mycket i leken (krya på dig. Migrän är ett helvete!) Kastade igår in en röst på MariaMontezami utan att misstänka henne alls innan. Om Mirtai är ulv är det ju behändigt att gå in i lyan och kolla av läget och sedan kasta in en röst på MM. Har idag kommit med ett par korta inlägg utan någon egentlig substans.

Snurrfian - la första rösten på hemlig. Kommer också med de första konkreta misstankarna mot MM, vilket ju inte är lika smickrande med facit i hand. Men MM var mysko så jag håller det inte emot henne. Jag har positiva känslor av Snurrfian så här långt. Tycker inte att hon borde lagt den där första rösten på hemlig om hon var ond. Hade hon velat alibirösta på en kollega hade hon valt en som inte såg ut att dra på sig misstankar som hemlig gjorde med sin röst.

Cruella_DeVil - röstade på Emma_Andersson med motiveringen att Emma signalerade till lyan med sin röst i första dl (har glömt att anteckna vem Emma röstade på...) Då Emma var ond utanför lyan visar det sig ju att CDV hade rätt. En ond som får korn på en ev ond utanför borde väl ändå inte rösta där? Speciellt inte en andraröst. Om motiveringen är ärlig alltså.
Röstar sedan på MM utan tidigare misstankar.

Agnesnicolewinter - reagerade tidigt på hemligs röst på Q, som ANW också röstat på. Tycker att ANW har bra funderingar och kommer med kloka tankar. Hade vissa misstankar mot MM redan innan rösterna började rasa in.

Quarter4ever - Jag hade ju vissa misstankar mot Q igår, men väljer att släppa dom idag. Har andra som är högre upp på misstankelistan.

IsabelAdrian - Det enda bidrag hon egentligen gjort till leken är de diskussioner hon förde med q efter första dl. Men det är inte mycket egna tankar hon framför där utan mest upprepningar av sådant som framförts innan. Röstar på MM utan tidigare misstankar. Hade heller inte varit inne innan röstningen igår.

Bumpo/Hedinn - det som talar för att hon är god är spiken i kistan på hemlig. Men å andra sidan kom den rösten med tidsbrist. Kanske hade hon inte koll på ställningen i röstningen.

Således går mina misstankar mot de som varit minst aktiva i tråden. Främst Mirtai och IsabelAdrian. Jag tror att de onda jublade över chansen att gömma sina röster bland de på MariaMontezami igår. Mycket smidigt för onda med tidsbrist att bara följa drevet.

Dessa två finns också med bland de fyra som fortfarande är i livet och som inte röstade på hemlig i första dl (fem, om jag räknar med mig själv, men jag har koll på min roll). Dessa var Mirtai, Agnesnicolewinter, Cruella_DeVil och IsabelAdrian (som missade att rösta).

Jag tror ju inte att fårulven röstade på hemlig i alla fall. Så någon ond borde vi hitta i denna kvartett.

Cruella_DeVil - röstade på Emma_Andersson med motiveringen att Emma signalerade till lyan med sin röst i första dl (har glömt att anteckna vem Emma röstade på...) Då Emma var ond utanför lyan visar det sig ju att CDV hade rätt. En ond som får korn på en ev ond utanför borde väl ändå inte rösta där? Speciellt inte en andraröst. Om motiveringen är ärlig alltså.
Röstar sedan på MM utan tidigare misstankar..
Emma röstade på Maria tror jag. Hade jag varit ulv så hade jag inte käkat Emma med tanke på att jag misstänkte att hon kunde vara ond.

ok
har läst igenom det som skrivits sedan jag senast var inne.
Jag fick en fundering ang fårulven- tänk om det är så att det är IsabelAdrian som har den rollen? tänker här på att hon missade att rösta i första DL och kanske inte hann in för att rösta dolt ens?
Iofs borde ju lösmynta spionen ha en aning om det kan stämma . För vem fårulven röstar på ingår i spioninfon och fattas det en sådan rad där efter första natten så kan det ju indikera att jag har rätt i den funderingen. Å andra sidan om raden vem fårulven röstade på finns med så skulle det ju tvärtom indikera att hon INTE är fårulven och i så fall lutar jag mer och mer åt att Mirtai kan vara fårulven.
Intressant reflektion av @Cruella_DeVil tidigare att Mirtai först tog upp det där om att jag tyckte det var ok att röstas på och sedan att hemlig hakade på. Men går att vända och vrida lite på det med

Jag får faktiskt inga direkta ondvibbar av cruella , och om jag har rätt i min aning om vem som har det nicket så indikerar sättet hon skriver på att hon är god denna gången. Men det där är bara ren känsla, jag kan lika gärna vara lurad av att hon verkade vilja ha mig som god igår

Som jag ser det så spionen borde ha lite koll om någon förväntad rad fattades i första infon- OM det saknas en rad så borde den indikera att Isabel kan ha den rollen. Finns alla förväntade rader med så borde inte Isabel ha någon av de rollerna som syns i spioninfon
upprepar det jag tycker borde funnits med i första infon:
*ängeln skyddar xxx
*brevis skickar paket till xxx
*BW påstår något om xxx
*fårulven röstar på xxx
*ficktjuven tjuvade från ( ? ) den rollen vet vi ju vem som hade dock
*ulvarna käkar Emma_Andersson

Tänkte att det kanske kan hjälpa till lite i pusslet om vem som har vilken roll för spionen efter DL1 iaf :)

Spioninfon efter inatt borde visa och lite samma resonemang här som ang IsabelAdrian fast nu om bumpo /hedinn som missade att rösta igår , saknas någon förväntad rad i infon kan det indikera att hon har den rollen- fast här är det lite svårare ang just fårulvens röst- den behvövde ju knappast lägga någon dold röst igår eftersom Maria fick så många röster-men iaf OM den raden finns med torde inte bumpo vara fårulven tycker jag

Ängeln skyddar xxx
Fårulven röstar på xxx
Brevis skickar paket till xxx
ulvarna käkar AnnaAnka
lösmynte spionen skickar spioninfo till xxx ( troligen ängeln)
BW påstår något om xxx ( verkar vara en god då inga teorier inommit som tyder på att någon blivit avslöjad som ulv iaf,- eller var det rentav AA som omfrågades?)

Jag tror inte att jag glömt några rader- annars får ni fylla på !
Tänkte att detta kanske kan reda ut något om de två som missade att rösta iaf.....

Sedan funderar jag lite kring att AnnaAnka blev käk inatt.
Hon var inte särskilt hållen som god, så funderar på om något hon skrev fick ulvarna att tro att hon hade en annan roll än den hon visade sig ha?
tål att funderas på med...
Ska läsa om vad hon skrev egentligen

ok
har läst igenom det som skrivits sedan jag senast var inne.
Jag fick en fundering ang fårulven- tänk om det är så att det är IsabelAdrian som har den rollen? tänker här på att hon missade att rösta i första DL och kanske inte hann in för att rösta dolt ens?
Iofs borde ju lösmynta spionen ha en aning om det kan stämma . För vem fårulven röstar på ingår i spioninfon och fattas det en sådan rad där efter första natten så kan det ju indikera att jag har rätt i den funderingen. Å andra sidan om raden vem fårulven röstade på finns med så skulle det ju tvärtom indikera att hon INTE är fårulven och i så fall lutar jag mer och mer åt att Mirtai kan vara fårulven.
Intressant reflektion av @Cruella_DeVil tidigare att Mirtai först tog upp det där om att jag tyckte det var ok att röstas på och sedan att hemlig hakade på. Men går att vända och vrida lite på det med

Jag får faktiskt inga direkta ondvibbar av cruella , och om jag har rätt i min aning om vem som har det nicket så indikerar sättet hon skriver på att hon är god denna gången. Men det där är bara ren känsla, jag kan lika gärna vara lurad av att hon verkade vilja ha mig som god igår

Som jag ser det så spionen borde ha lite koll om någon förväntad rad fattades i första infon- OM det saknas en rad så borde den indikera att Isabel kan ha den rollen. Finns alla förväntade rader med så borde inte Isabel ha någon av de rollerna som syns i spioninfon
upprepar det jag tycker borde funnits med i första infon:
*ängeln skyddar xxx
*brevis skickar paket till xxx
*BW påstår något om xxx
*fårulven röstar på xxx
*ficktjuven tjuvade från ( ? ) den rollen vet vi ju vem som hade dock
*ulvarna käkar Emma_Andersson

Tänkte att det kanske kan hjälpa till lite i pusslet om vem som har vilken roll för spionen efter DL1 iaf :)

Spioninfon efter inatt borde visa och lite samma resonemang här som ang IsabelAdrian fast nu om bumpo /hedinn som missade att rösta igår , saknas någon förväntad rad i infon kan det indikera att hon har den rollen- fast här är det lite svårare ang just fårulvens röst- den behvövde ju knappast lägga någon dold röst igår eftersom Maria fick så många röster-men iaf OM den raden finns med torde inte bumpo vara fårulven tycker jag

Ängeln skyddar xxx
Fårulven röstar på xxx
Brevis skickar paket till xxx
ulvarna käkar AnnaAnka
lösmynte spionen skickar spioninfo till xxx ( troligen ängeln)
BW påstår något om xxx ( verkar vara en god då inga teorier inommit som tyder på att någon blivit avslöjad som ulv iaf,- eller var det rentav AA som omfrågades?)

Jag tror inte att jag glömt några rader- annars får ni fylla på !
Tänkte att detta kanske kan reda ut något om de två som missade att rösta iaf.....
Du är kanske en aning enkelspårig skulle jag säga, det kan ju vara flera som fattas, varken BW eller Brevis måste ha använt sina förmågor, varken första eller andra natten. Ficktjuven skulle ha kunnat tjuva från någon av dem och på så sätt satt stopp för att det ska finnas med. Och nu är du där igen och försöker få fram vem som har vilken roll... Och jag undrar om det verkligen finns med om vem dem slampiga spionen skickar till? De enda som skulle ha nytta av den raden är ulvarna och med tanke på att den slampiga spionen är en god roll så känns det lite märkligt... BW hade bara tre möjligheter att fråga och Brevis fick bara skicka fyra paket, vad säger att någon av dem känner sig säker på vart de ska rikta sig första natten?

Mirtai
Gunilla_Persson
Snurrfian
Agnesnicolewinter
IsabelAdrian
Cruella_DeVil
quarter4ever
(bumpo) Hedinn

roller kvar
goda:
ängel
lösmynt spion
Besserwisser
bybo 1 skulle jag tro, fler känns inte troligt balansmässigt
tvillling
brevbärare

onda roller
fårulven
ulv - jag tror att det är en ulv kvar skulle det inte finnas det så tycker jag inte att det stämmer balansmässigt

Gunillla_Persson känner jag mig övertygad om är god efter dennas förklarande inlägg i morse innan NattDL. och inget i hur hon resonerar får mig att tro något annat, en av de jag känner mig säkrast på är god -tror ffa inte att en ond stuckit ut så pass i gårdagens röstning med den rösten på mig.

agensnicolewinter har leken igenom resonerat klokt och jag finner inger skumt med henne så här långt. För spelet framåt med de tankar och funderingar hon har, troligen god , men mer osäker här

Snurrfian har inte haft några ondvibbar av snurrfian, men här vet jag egentligen inte utan bara utifrån det hon skriver och uttrycker har jag fått den känslan.

Cruella_DeVil ville jag ha som god för hennes sätt att verka vilja hålla mig som god igår, men risk finns för att jag blir lite lurad av det. Men inte överst på min misstänktalista iaf

IsabelAdrian hade jag en tanke på som god för att även hon verkade vilja hålla mig som god igår, och har jag rätt i den tanken så bör lösmynta spionen kunna veta det om en viss rad saknas i första spioninfon. Annars är alternativet att IA är ond som försöker hålla mig lite lagom nöjd sas:p

Mirtai
experten på att vara skum, och med den leken i åminne när jag blev omvandlad så KAN hon göra en del skumheter även som god:D ( eller vad säger du @Myrten ;) ) dock så hamnar hon lite i det facket att jag börjar få ont om roller att placera in henne i. Jag tror i vart fall inte att hon har någon roll som tex BW eller lösmynt spion för några sådana inlägg kommer inte från henne.
Jag känner mig osäker på Mirtai, så det är en av de jag kan komma att lägga min röst på- det är inte kul att ha migrän så har förståelse för att det inte orkas med att teoria eller komma med inlägg. Men om du är god Mirtai så skulle det underlätta om du hade möjligheten:)

(bumpo)/ hedinn efter den avgörande tredje rösten på hemlig så har det inte inkommit något därifrån vilket gör det mycket svårt att bilda sig en uppfattning om denna. Jag har några roller jag tycker jag kan utesluta här , precis som i fallet Mirtai och det även med tanke på vad mer som kan ha hänt igår då hon missade att rösta. Jag börjar få väldigt ont om goda roller att placera in henne på så jag får tillstå att hon kan vara en stark ulvkandidat för mig idag!

Du är kanske en aning enkelspårig skulle jag säga, det kan ju vara flera som fattas, varken BW eller Brevis måste ha använt sina förmågor, varken första eller andra natten. Ficktjuven skulle ha kunnat tjuva från någon av dem och på så sätt satt stopp för att det ska finnas med. Och nu är du där igen och försöker få fram vem som har vilken roll... Och jag undrar om det verkligen finns med om vem dem slampiga spionen skickar till? De enda som skulle ha nytta av den raden är ulvarna och med tanke på att den slampiga spionen är en god roll så känns det lite märkligt... BW hade bara tre möjligheter att fråga och Brevis fick bara skicka fyra paket, vad säger att någon av dem känner sig säker på vart de ska rikta sig första natten?
:banghead:
nej jag fiskar INTE efter vem som har vilken roll- mer att jag tänkte att det skulle kunna ge något för de som får spioinfon- bara en tanke helt enkelt:)
Visst kan det vara så som du skriver med- att de som har rollerna du tar upp avvaktar med att använda sina förmågor Men OM de ÄR med så kan de ju också ge vissa svar ( med tanke på att två deltagare missat att rösta i två olika DL) Min tanke här var mest att ge en möjligt sätt för de som får infon att bena ut ett och annat- om inte annat för dem själva

Sorry för min frånvaro återigen. Det funkade inte riktigt att vända på dygnet i helgen som jag hade tänkt, åsså måste man ju hinna med massa roligheter också :angel:
Har läst ikapp mig men skulle nog behöva gå igenom leken igen. Men jag är här iaf :p

:banghead:
nej jag fiskar INTE efter vem som har vilken roll- mer att jag tänkte att det skulle kunna ge något för de som får spioinfon- bara en tanke helt enkelt:)
Visst kan det vara så som du skriver med- att de som har rollerna du tar upp avvaktar med att använda sina förmågor Men OM de ÄR med så kan de ju också ge vissa svar ( med tanke på att två deltagare missat att rösta i två olika DL) Min tanke här var mest att ge en möjligt sätt för de som får infon att bena ut ett och annat- om inte annat för dem själva
Jag förstår hur du tänker men samtidigt kan det göra att du leder in goda på fel spår vilket är onödigt och får mig att fundera på vad du har för baktankar med det... ;)

BW hade bara tre möjligheter att fråga och Brevis fick bara skicka fyra paket, vad säger att någon av dem känner sig säker på vart de ska rikta sig första natten?
Jag hade nog inte velat vänta med mina tre påståenden som BW ( men det kanske bara är jag det ?) risken är ju stor att man blir antingen lynchad eller käkad annars innan man kan använda dem alls
Vad det gäller brevis så tror jag inte att den i vart fall inte vågat skicka en sia första natten, iom som jag skrev innan idag , att valet görs innan DagDL- dvs innan man får veta resultatet av den- Däremot tror jag att brevis kan ha skickat en sia andra natten OM den hittat nån den håller som troligt god.

bumpo/hedinn: svårt att säga något direkt om, iom att jag inte varit speciellt aktiv så är det ju de som synts mest som jag hunnit skapa mig en bild av. Dock känns ju den där rösten på hemlig som ett plus för b/hs del, kan inte riktigt se nyttan i att rösta ut en kollega i första DL.
Gunilla_Persson efter det hon skrivit imorse och igår om Q och sedan insett att hon kanske körde fast i en deltagare så känns hon faktiskt god. Varför sticka ut så som ulv, speciellt när hon kunnat få Q med blåslampa efter sig.
quarter4ever lite samma här, det här med "rösta ut mig" tycker inte jag kännetecknar något som en ond q skulle skriva. Sen brukar hon ju gräva och fundera oavsett roll men jag har inte läst något som pekar på att hon har behåring iaf.

De andra måste jag kolla igenom vad de skrivit..

Snurrfian la första rösten på hemlig och första rösten på Maria. Har haft lite smådispyter med Q som jag ser det, kanske uppfattar fel. Tycker att Snurrfian känns lite svår att få grepp om också men jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är som gör att jag känner så.
agnesnicolewinter tycker jag har resonerat bra så långt. Får en bra uppfattning av henne.
Cruella kommer också med vettiga resonemang.
Mirtai har migrän, krya på dig! Mirtai har jag inte fått något grepp om ännu heller. La tredje rösten på Maria igår och röstade på GP första DL. Säger att hon släppt GP sen dess.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Eftersom Robinson the Love Edition lades ner efter förra säsongen och de Svenska Hollywoodfruarna slåss mot vikande tittarsiffror så har...
75 76 77
Svar
1 531
· Visningar
44 316

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka