Svenska Hollywoodfruarna (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
och scenariot med IA som fårulven gör att det stämmer rätt väl med att ulvarna inte kunde styra röstningen i DL1.
Det tycker jag var en mycket intressant reflektion !
Som sagt nån av cruella eller IsabelAdrian kan mycket väl ha lurat mig lite genom deras vilja att hålla mig som troligt god igår. Jag känner väl att cruella känns spontant mer god än IA, men det känns som sagt inte som att båda skulle vara onda- utan nån av dem måste vara ärlig med sina funderingar kring mig.....

Jag tänker att det borde ha skickats något paket, om det skickats en sia är det ju bara att hoppas att den hamnat hos en god!

Nu är det ju vanskligare att luras iom att det är en lösmynt spion som kanske inte alls ser det som ulvarna vill att den ska se. Tänker att om isan hamnar hos en ulv kan den ju sia en annan ulv och sedan hålla den som god i leken = spionen kan luras att tro att den siade är god. Men om nu inte spionen får just den raden är det ju rätt meningslöst...

Cruella är den som rent spont känns som om hon lite flyter med och inte riktigt vill komma med några egna tankar, en aning orättvisst när Mirati och Hedinn inte har bidragit mycket alls överhuvudtaget men det känns inte heller rätt att rösta på dem. Och jag undrar fortfarande lite över kopplingen Q och Isabel...
snurrfian röstar på Cruella eftersom jag tror att hon kan vara ulv som följer med och inte riktigt kommer med några egna tankar.
Håller inte med om att jag flyter med. Tycker jag kommer med massor.

IsabelAdrian röstar på Snurrfian
eftersom jag tror att hon är ulv. Jag tror att rösten på Hemlig var en alibiröst och sedan gick det fel när bumpo röstade där. Hon la också första rösten på Maria som var god.

Nåja, det är helt okej om det står mellan mig och eh..mig, men du är abselut inte rätt ute när du tror att jag skulle vara fårulven. Gissar att spionen inte heller tror att jag är fårulv, för jag var den enda som missade att rösta då så fårulvens röst borde funnits med i spioninfon, och var den med är jag inte fårulven :p
det där är något jag tycker borde stämma- och den enda som kan veta just det är den som fick infon första natten.......

Jag gör mitt bästa att plocka ur huvudet nu, då det blir ett helsikes jobb att försöka hitta citaten jag syftar på. Men:

Q4 röstade på hemlig och hemlig röstade på Q4 i DL1. Visst, helt uteslutet att man gör en sån grej som ulvkollegor är det väl inte, men i det här fallet känns det tveksamt. Speciellt i kombination med Q4s teoriinlägg.

Gunilla la ju uddaröst igår när alla röstade på Maria, även det känns som ett onödigt utstickande av en ulv, så jag har svårt att se att Gunilla skulle sitta i lyan. Hon fastnade en sväng på Q4 som ond, men släppte det för att vidga vyerna lite, något som också känns lite mer "typiskt god".

Cruella la ju andrarösten på Emma som visat sig vara ond, visserligen kanske inte så mycket att gå på (det är väl inte heller omöjligt att rösten var falsk?) men teoriinläggen känns äkta så det är inte min huvudmisstänkta för tillfället, även om jag inte är så säker där.

Agnes känns ju som att hon är inne på lite samma spår om jag nu inte snurrat ihop något (alla jävla namn!) men ska kika närmre när jag har tid.

Snurrfian la första rösten på hemlig, men det är väl inte omöjligt att hon inte förväntade sig att två till skulle haka på? Men jag vet inte.

Mirtai har jag inte fått grepp om, inte upplevt att hon kommit med så mycket, lite samma sak med Isabel.

Så frågan är om de två sistnämnda är mina huvudmisstänkta. Dock kan jag inte låta bli att fundera på om falskrösten bör ha hamnat på en ond i DL1 och då hamnar genast Cruella och Snurrfian i strålkastarljuset...

Jag har faktiskt inte hunnit läsa om leken igen som jag hade tänkt och min slöa PA säger att hon ska gå upp vid 5 imorgon så hon tänker minsann inte heller göra något grovjobb. :mad:

För mig står det ikväll mellan @IsabelAdrian och tja... IsabelAdrian. :o

@Mirtai har jag inget grepp om och @Cruella_DeVil känns godast av de tre i sina resonemang. Övriga börjar jag känna mig rätt säker på att de är goda, främst genom röstlistan dag 1 (för jag kan faktiskt inte tro att bumpo/@Hedinn skulle offrat sin kollega!) och scenariot med IA som fårulven gör att det stämmer rätt väl med att ulvarna inte kunde styra röstningen i DL1.

De övriga har jag pusslat in (tror jag) och där har jag inte ändrat uppfattning sen tidigare teorier.
Ah just ja, Isabel som fårulven är ju inte heller omöjligt! :idea:

Om jag vore ond.. Varför skulle jag då käka Emma om man tänker på min röstmotivering i första lynchen. Jag anade ju att hon var ond eftersom hon trodde Maria var tjuv som signalera till lyan.

IsabelAdrian röstar på Snurrfian
eftersom jag tror att hon är ulv. Jag tror att rösten på Hemlig var en alibiröst och sedan gick det fel när bumpo röstade där. Hon la också första rösten på Maria som var god.
Fast nu blev det enklare och Agnesnicolejävlalångtnamnwinter röstar på IsabelannatjävlalångtnamnAdrian
för att jag tror att fårulven döljer sig här iom den uteblivna rösten DL1.
När hon dessutom lägger sin röst på Snurris så tippar hon över tröskeln till ondsidan för mig.

Fast nu blev det enklare och Agnesnicolejävlalångtnamnwinter röstar på IsabelannatjävlalångtnamnAdrian
för att jag tror att fårulven döljer sig här iom den uteblivna rösten DL1.
När hon dessutom lägger sin röst på Snurris så tippar hon över tröskeln till ondsidan för mig.
Du kunde ju ha förkortat namnen istället för att göra dem längre :angel: Tips från coachen :p

DL 3 21:30

21:03 snurrfian röstar på Cruella_DeVil
21:08 Gunilla_Persson röstar på IsabelAdrian
21:10 Cruella_DeVil röstar på IsabelAdrian
21:15 IsabelAdrian röstar på Snurrfian
21:20 Agnesnicolewinter röstar på IsabelAdrian

Cruella: 1
Isabel: 3
snurrfian: 1

Hedinn röstar på IsabelAdrian

För att scenariot med Isabel som fårulv låter vettigt i och med att det blev som det blev i DL1.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Eftersom Robinson the Love Edition lades ner efter förra säsongen och de Svenska Hollywoodfruarna slåss mot vikande tittarsiffror så har...
75 76 77
Svar
1 531
· Visningar
44 316

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka