Svenska Hollywoodfruarna (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
För min del tycker jag ju också att G_Ps röst som inte följde strömmen gör henne en aning åt det godare hållet för mig. Liksom varför sticka ut så som ulv?
Övriga har jag inte direkt hunnit bilda mig en uppfattning om och det känns givetvis tråkigt att mariamedtofsen var god, men när jag sådär lagomt stressat skulle lägga en röst så tyckte jag att hon var skummast.

Egentligen tycker jag det vore jätte smart av en ulv att inte följa strömmen (jag vet ju att Lena gjorde så en gång när hon var god. Dvs la en udda röst när alla andra röstade på samma och blev godförklarad).

Men när Gunilla röstade så hade Maria bara 3 röster och det var 5 stycken kvar i det läget. I det läget tror jag dock att hon som ulv hellre hade velat ha ut en god än riskera att vända lynchen.

Men jag har dock svårt att se Q och hemlig som ulvar ihop.

Hon har tjatat sig blå om tidsbrist både i anmälningstråden och här.
Och i anmälningstråden visste jag ju inte vilken sida jag skulle komma att tillhöra i leken. Jag har haft tidsbrist så mycket är säkert, och varför jag skriver ut det är ju för att det är mer ovanligt att jag inte är aktiv som jag brukar- ffa eftersom det handlade om flera dagar, och jag anmälde mig mest för att leken skulle kunna komma igång:)

skriver ihop röstlistorna samt målar i litet
DL1
20:49 Gunilla_Persson röstar på Emma_Andersson
20:53 Emma Andersson röstar på Maria Montazami
21:03 Mirtai röstar på Gunilla_Persson
21:08 MariaMontazami röstar på AnnaAnka
21:08 Agnesnicolewinter röstar på quarter4ever
21:14 hemlig röstar på quarter4ever
21:14 Cruella_Devil röstar på Emma_Andersson
21:16 Snurrfian röstar på hemlig
21:27 quarter4ever röstar på hemlig
21:30 AnnaAnka röstar på MariaMontezami
21:30 Bumpo röstar på hemlig

IsabelAdrian missar att rösta

Röstlista DL 2
20.35 MariaMontezami röstar på agnesnicolewinter
21.14 Snurrfian röstar på MariaMontazami
21.18 quarter4ever röstar på MariaMontazami
21.19 Mirtai röstar på Maria Montazami
21.19 Gunilla_Persson röstar på Quarter4ever
21.20 Cruellla_DeVil röstar på MariaMontazami
21.21 IsabelAdrian röstar på MariaMontizami
21.25 Agnesnicolewinter röstar på MariaMontazami
21.30 AnnaAnka röstar på MariaMontazami

bumpo missar att rösta

Och i anmälningstråden visste jag ju inte vilken sida jag skulle komma att tillhöra i leken. Jag har haft tidsbrist så mycket är säkert, och varför jag skriver ut det är ju för att det är mer ovanligt att jag inte är aktiv som jag brukar- ffa eftersom det handlade om flera dagar, och jag anmälde mig mest för att leken skulle kunna komma igång:)
Och det är jag glad för eftersom jag ska resa bort på onsdag och om lekstart dröjt värst mycket längre hadekvat jag varit tvungen att hoppa av. Men det gör ju också att duninte har något emot att åka ut och kan det då ge alibi åt kumpanerna i lyan så...

Men som sagt. Jag vet inte. Men det är inte otroligt. Det som nog skaver mest är att jag lanserade teorin redan direkt efter första dl och du valde att helt ignorera den hela dagen igår fram tills jag la min röst på dig. Normalt nosar du ju upp allt och argumenterar hit och dit. Men detta stog helt oemotsagt när du kommenterade annat i samma inlägg. En känsla av att du försökte sopa det under mattan.

Men som sagt. Mycket känslor här.

Och det är jag glad för eftersom jag ska resa bort på onsdag och om lekstart dröjt värst mycket längre hadekvat jag varit tvungen att hoppa av. Men det gör ju också att duninte har något emot att åka ut och kan det då ge alibi åt kumpanerna i lyan så...

Men som sagt. Jag vet inte. Men det är inte otroligt. Det som nog skaver mest är att jag lanserade teorin redan direkt efter första dl och du valde att helt ignorera den hela dagen igår fram tills jag la min röst på dig. Normalt nosar du ju upp allt och argumenterar hit och dit. Men detta stog helt oemotsagt när du kommenterade annat i samma inlägg. En känsla av att du försökte sopa det under mattan.

Men som sagt. Mycket känslor här.
aha. Du tänker så?
Men det är mer av ett symtom på den dåliga tid jag haft att lägga på leken denna gången och inget annat.

Läst igenom leken ånyo och det finns en del som är intressant att försöka analysera

En hel del verkar handla om Q för stunden, och med tanke på att de flesta tankar kring det verkar ha sitt ursprung från hemligs röst på Q, så verkar det lite märkligt för mig ? Jag har nämligen svårt att se Q skriva ut det öppet i tråden att det är ok att rösta ut henne om det sedan sker så, om hon vore ond? Känns inte som en kommentar en ond Q skulle lägga .
Noterar att ANW först håller Q som en av de lägst misstänkta när hon kommer in i leken igår kväll, för att sedan verka vilja svänga över till Gunilla_Perssons syn på att hon kanske skulle kunna ha rätt

Medans Cruella_DeVil verkar ha svårt att se Q och hemlig som onda tillsammans.

MariaMontazami verkade ha hakat upp sig på ANW , som hon ju röstade på och även på den svartvita ( Cruella) fast å andra sidan verkade hon ha hakat upp sig allra mest på sin älskade saknade tofs:p
Nu var hon bara bybo. Så någon info kan hon ju inte haft , såtillvida hon inte fått ett paket av brevis förstås? Men känns kanske inte som den säkraste kandidaten att få ett paket , och jag är osäker på om hon dessutom skulle ha fått en sia, vilket väl är det paketet som kan ge info om någon. Så nä håller det inte för troligt att hon skulle fått ett paket. Dessutom är det ju vanskligt att ge ut en sia i första paket när man som i detta fallet ska välja innan DagDL. Dvs innan man ens vet resultatet av den första lynchen.
Brevbärare – får ett visst antal paket att dela ut under leken. Gör sitt val innan dagDL, delast ut nattDL samma natt. Paketen innehåller en sia, en extra röst, en förhäxning (man får förhäxa ngns röst att inte gälla kommande dag), ett beskydd.

nu ska jag se till att trimma kroppen lite och få lite manikyr och ansiktsmask på
Det kostar på att se så snygg ut som jag :D

Aldrig har någons comeback i den svenska TV-rutan fått så mycket skriverier som Anna Ankas återkomst till de Svenska Hollywoodfruarna. Folk på stan har förfasat sig, i fikarummen har folk haft åsikter om det mesta och Hollywoodfruarna själva... Tja, de verkar ju ha hållit god min utåt men under ytan verkar irritationen legat på lut. Hon får ju väldigt mycket uppmärksamhet för sina uttalandet, hur gör människan!?? Det är inte schysst helt enkelt...

Därför var det väl inte konstigt att Anna blev skuggad till skönhetssalongen och när hon som allra bäst stod och filosoferade i solduschen passade någon på att vrida upp reglaget till max!!

När Anna fick se sig själv kunde skriket ha krossat en spegel, hon marscherade skrikande ut därifrån - förbannande både salongen och att hon någonsin fått höra talas om svenska hollywoodfruarna och gormade om att hon minsann skulle stämma skiten ur allt och alla!!

Anna Anka var tvilling

Aldrig har någons comeback i den svenska TV-rutan fått så mycket skriverier som Anna Ankas återkomst till de Svenska Hollywoodfruarna. Folk på stan har förfasat sig, i fikarummen har folk haft åsikter om det mesta och Hollywoodfruarna själva... Tja, de verkar ju ha hållit god min utåt men under ytan verkar irritationen legat på lut. Hon får ju väldigt mycket uppmärksamhet för sina uttalandet, hur gör människan!?? Det är inte schysst helt enkelt...

Därför var det väl inte konstigt att Anna blev skuggad till skönhetssalongen och när hon som allra bäst stod och filosoferade i solduschen passade någon på att vrida upp reglaget till max!!

När Anna fick se sig själv kunde skriket ha krossat en spegel, hon marscherade skrikande ut därifrån - förbannande både salongen och att hon någonsin fått höra talas om svenska hollywoodfruarna och gormade om att hon minsann skulle stämma skiten ur allt och alla!!

Anna Anka var tvilling
:mad: just när det kändes som att AnnaAnka kunde vara en att lita på...

Även jag har suttit och funderat
på något sätt så känns Gunilla_Perssons fasthakande i mig kanske mer som något en god skulle kunna göra? Onda brukar inte vara så snabba att envisas med något på ett sådant iögonfallande sätt.
Jag kan själv fastna i vissa hjulspår ibland i lekarna , så vet att det är lätt gjort!
Jag känner mig säker på att Gunilla_Persson inte har en sådan roll att hon skulle kunna ha någon info om mig , helt enkelt för att hon då inte skulle haka fast i sina tankar om mig .
Det enda är om hon skulle vara ond, men den tanken har jag övergivit efter att ha läst vad hon skrev i morse, så just nu är jag benägen att hålla Gunilla_Persson åt det goda ( om än något fastkörda ) hållet

AnnaAnka var det synd att hon åkte , det kändes som hon var rätt ute i sina tankar, och jag håller med i mycket av vad hon kommer fram till.

Vart har vi ulvarna då?
Det borde väl iaf vara minst 2 kvar
Efter att hundarna blivit hämtade av sin ägare så ska jag ägna mig åt lite mer tänkande ( det blir i em det ) och det blir intressant att se vad som skrivs idag
Spioninfon har skickats vidare till någon, lösmynte spionen har fått en rad själv och så har även lyan
BW bör ha frågat om någon igen, kanske har den fått korn på en ond och det borde kunna märkas- och om inte så bör den som får spioninfon kunna sluta sig till att den omfrågade bör vara god, och BW kan hitta en god till. Jag tror att BW hittade en god första natten iom hur röstningen såg ut.
Brevis har skickat ett paket till någon och beroende på viket paket denna skickat så kanske den får med sig en pusselbit av det som skrivs
Lösmynte Spionen och dennes ombud bör kunna lägga pusslet lite mer nu, förhoppningsvis så har vi nu två goda som vet om vem som är ängel ( förutsatt att den skyddat sig själv i 2 nätter ) , och ännu mer förhoppningsvis så har inte just den raden nått lyan
vi är 8 kvar och det känns som att goda borde kunna börja hitta varandra nu, så borde inte vara omöjligt att få korn på en ond idag tycker jag ?

Asså vicken fest! :heart:heart:heart Men ja begriper inte va ni sysslat med medan ja vart borta? Dumpa både Tofs-bruden å den där roliga gamla tanten som försökte se ut som mig...

Jaja, ikväll ska jag vara lite mer social med er andra å försöka hålla ordning på rösterna. :angel:

Har bestämt mig för att lyfta blicken från q för ögonblicket. Just nu känns det inte konstruktivt. Och även om hon skulle vara ond då är hon nog inte ensam kvar. Jag tror det är i alla fall två onda kvar. Jag är också lite rädd att jag bara hakat fast mig i en känsla. Som sagt, jag ska försöka lyfta blicken.

Har gått igenom Ankas inlägg på jakt efter något matnyttigt med facit i hand. Hittar inget uppenbart, men ska bena lite till och se om hon var något på spåret. Hon hade ju i alla fall en god roll som hon visste om. Nu är det ju inte slås säkert att hon visat på något sätt vem som är hennes tvilling.

Anna Anka var tvilling
Tvi för den lede vilket slut :nailbiting:
Jag får anlita mina advokater, för efter detta ska ingen annan än jag ha ett korvöre på fickan
:mad:
PS @MariaMontazami jag hittade faktiskt din tofs idag:D
Den fanns på skönhetssalongen .Låg där i öppen dager i omklädningsrummet- antagligen en av uslingarna som sabbade min soldusch som haft den med sig:cautious:
Darling jag skickar den med sändebud till dig för jag hann och lägga beslag på den innan jag krossade glasspegeln....
Nu måste jag boka besök hos en bra plastikkirurg så jag blir mitt vanliga snygga jag igen , just nu kan jag ju inte visa mig bland folk:eek: och det är synd om mig för nu kommer ju ingen vilja ha en avsugning en gång :cry: Min största plikt här i livet är ju att stå till männens förfogande med min underbara kropp

Även jag har suttit och funderat
på något sätt så känns Gunilla_Perssons fasthakande i mig kanske mer som något en god skulle kunna göra? Onda brukar inte vara så snabba att envisas med något på ett sådant iögonfallande sätt.
Jag kan själv fastna i vissa hjulspår ibland i lekarna , så vet att det är lätt gjort!
Jag känner mig säker på att Gunilla_Persson inte har en sådan roll att hon skulle kunna ha någon info om mig , helt enkelt för att hon då inte skulle haka fast i sina tankar om mig .
Det enda är om hon skulle vara ond, men den tanken har jag övergivit efter att ha läst vad hon skrev i morse, så just nu är jag benägen att hålla Gunilla_Persson åt det goda ( om än något fastkörda ) hållet

AnnaAnka var det synd att hon åkte , det kändes som hon var rätt ute i sina tankar, och jag håller med i mycket av vad hon kommer fram till.

Vart har vi ulvarna då?
Det borde väl iaf vara minst 2 kvar
Efter att hundarna blivit hämtade av sin ägare så ska jag ägna mig åt lite mer tänkande ( det blir i em det ) och det blir intressant att se vad som skrivs idag
Spioninfon har skickats vidare till någon, lösmynte spionen har fått en rad själv och så har även lyan
BW bör ha frågat om någon igen, kanske har den fått korn på en ond och det borde kunna märkas- och om inte så bör den som får spioninfon kunna sluta sig till att den omfrågade bör vara god, och BW kan hitta en god till. Jag tror att BW hittade en god första natten iom hur röstningen såg ut.
Brevis har skickat ett paket till någon och beroende på viket paket denna skickat så kanske den får med sig en pusselbit av det som skrivs
Lösmynte Spionen och dennes ombud bör kunna lägga pusslet lite mer nu, förhoppningsvis så har vi nu två goda som vet om vem som är ängel ( förutsatt att den skyddat sig själv i 2 nätter ) , och ännu mer förhoppningsvis så har inte just den raden nått lyan
vi är 8 kvar och det känns som att goda borde kunna börja hitta varandra nu, så borde inte vara omöjligt att få korn på en ond idag tycker jag ?
Jag håller med dig om @Gunilla_Persson - jag tror inte en ond hade avvikit från trenden igår när hon inte var tvungen. Jag tror däremot efter att AnnaAnka dog att GP var på fel spår och det säger hon ju själv också.

Däremot tror jag inte att spionslampan skickat spioninfo någon annanstans än till just ängeln för det är ju rimligtvis den enda slampan kan vara säker på (förutsatt att ängeln skyddade sig själv natt 1) än så länge.
Möjligtvis om det är som du tror att BW siat någon god natt 1 för då borde slampan anat att den var god när ingen drev emot den igår.
Troligast dock att ängeln fick infon.

Min lista från igår över vilka jag håller åt det godare hållet står kvar, dvs de som röstade på hemlig och efter gårdagens lynch så tyckte jag nog att GP stärkte sina aktier. Övriga har jag faktiskt inga reella misstankar mot för det finns för lite att ta på vad gäller @Mirtai och @IsabelAdrian och @Cruella_DeVil tycker jag inte stuckit ut på ett negativt sätt.

Dock bör det enligt min PAs logik dölja sig två (?) ulvar bland de tre.

Dag 2 med migrän... :yuck:

Jag vill tro att Q är god baserat på hennes röst på hemlig och Hemligs röst på henne. Visst att det kan vara så att det var ett spel men jag orkar inte vara paranoid idag så jag hoppas hon är god.

Väldigt lite skrivet idag på gott och ont... ;) Men jag har inte så mycket mer att bena i sen igår, att ulvarna röstade på Maria igår ser jag som självklart med tanke på hur det utvecklades. Jag har lite dåligt samvete att jag inte reagerade på strömröstningen som blev, det borde ha fått mig att inse att jag var på fel spår. Jag tror precis som @agnesnicolewinter att ängeln var den som fick slampinfo natt, frågan är om den innehåller så mycket matnyttigt den här gången.
I övrigt så känner jag att jag har tappat tråden lite just nu, jag hoppas att det kommer lite mer input som kan få mig att hitta tråden och förhoppningsvis några onda.

Däremot tror jag inte att spionslampan skickat spioninfo någon annanstans än till just ängeln för det är ju rimligtvis den enda slampan kan vara säker på (förutsatt att ängeln skyddade sig själv natt 1) än så länge.
Möjligtvis om det är som du tror att BW siat någon god natt 1 för då borde slampan anat att den var god när ingen drev emot den igår.
Troligast dock att ängeln fick infon.
Jag håller helt med om det du skriver, att spionen torde bara vara helt säker på just ängeln, för jag tror nog att den skyddade sig själv första natten.
Däremot tror jag att spionen kan ha fått det lite lättare att hitta andra goda att skicka till efter senaste natten, ffa om den rad spionen själv fått kan hjälpa till där. ( för den fick ju inte skicka vidare infon till samma två dagar på raken, utan var tvungen att vänta minst en dag emellan)
Jag grunnar faktiskt lite på bumpo trots dennas tredje röst på hemlig, jag hittar liksom ingen god roll att få in henne på, helt enkelt? Eller läser jag som en kratta?
i övrigt har jag börjat få struktur över en trolig karta vad det gäller roller och om jag fått rätt på den så är det dessutom inte mer än troligen 2 ulvar kvar, för mer än en bybo till i leken tror jag inte att det är.

Jag håller helt med om det du skriver, att spionen torde bara vara helt säker på just ängeln, för jag tror nog att den skyddade sig själv första natten.
Däremot tror jag att spionen kan ha fått det lite lättare att hitta andra goda att skicka till efter senaste natten, ffa om den rad spionen själv fått kan hjälpa till där. ( för den fick ju inte skicka vidare infon till samma två dagar på raken, utan var tvungen att vänta minst en dag emellan)
Jag grunnar faktiskt lite på bumpo trots dennas tredje röst på hemlig, jag hittar liksom ingen god roll att få in henne på, helt enkelt? Eller läser jag som en kratta?
i övrigt har jag börjat få struktur över en trolig karta vad det gäller roller och om jag fått rätt på den så är det dessutom inte mer än troligen 2 ulvar kvar, för mer än en bybo till i leken tror jag inte att det är.
Ja alltså, @bumpo är svår att få grepp om men @IsabelAdrian och @Cruella_DeVil då? Jag måste läsa om leken igen nu när jag pusslat de flesta specialroller men det får bli senare ikväll för nu ska jag iväg ett tag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Eftersom Robinson the Love Edition lades ner efter förra säsongen och de Svenska Hollywoodfruarna slåss mot vikande tittarsiffror så har...
75 76 77
Svar
1 531
· Visningar
44 316

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka