svenska brukshundsklubben, kan vi vara med?

Z

Zaxxa

jag är medlem i sv brukshundsklubben bl a på grund av att man måste vara medlem för att deltaga i kurser.
nu har jag tänk gå med i en av sv brukshundsklubbens rasklubbar, men måste hunden ha stamtavla för det?

Sv: svenska brukshundsklubben, kan vi vara med?

Det är inte hunden du ansluter till rasklubben, det är dig själv. Så du kan gå med i vilken rasklubb du vill. Däremot kan du kanske inte deltaga i klubbens aktiviteter om det kräver att hunden är av denna specifika ras.

Det är inte hunden du ansluter till rasklubben, det är dig själv. Så du kan gå med i vilken rasklubb du vill. Däremot kan du kanske inte deltaga i klubbens aktiviteter om det kräver att hunden är av denna specifika ras.

hunden har rasen, men ingen stamtavla

Då är det en blandras i brukshundklubben och svenska kennelklubbens ögon!

Självklart kan du vara medlem i rasklubben!
Det är du, inte hunden som blir medlem.
De flesta har en trevlig tidning, som alltid är kul att få.
Ofta har de inf. träffar eller andra aktivitet som inte kräver att hunden ska vara med och då kan du självklart deltaga.
Vissa rasklubbar anordnar även sådana aktiviteter där du kan deltaga med oreg hund, som till exempel tips promenad, korv grillning, träning i bruks/lydnad/agility med mera.

Tyvärr kan du inte ställa ut en oregad hund, men du kan åka och titta själv, ras utställningar brukar vara spännande och intressanta!

Liknande trådar

Hundträning Hej, Jag undrar vart man ska vara för att hitta andra hundnördar som en själv. Jag har lärt känna mkt folk via hundarna, det är ju...
Svar
11
· Visningar
516
Senast: Acto
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 930
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 804
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka