Svensk politik nr 3

Just Winnerbäck hade ju en bra replik på det där. När Sofia Jarl (tror jag hon heter) i Norrköping kommenterade nerdragningarna på kultur i kommunen, så pekade hon på Winnerbäck som exempel på kultur som klar sig utan stöd, och hans svar var att utan stöd från det offentliga, som musikskola, replokaler och annat, hade han ju aldrig kommit dit han är idag.
Jag var tvungen att leta reda på det han skrev för det var så bra
https://corren.se/debatt/artikel/wi...rit-har-utan-musikskolan-och-skylten/lzy02dgr

Det är väl inte "behov", det är sjukvård? Eller? Jag tror att rätt många skulle kunna betala en undersökning vartannat år, vilket många tandläkare regelbundet kallar till, men inte kan betala vården efter. Man får som vuxen 300 kr per år i tandvårdsbidrag, alltså 600 kr avdrag från den faktiska kostnaden, en undersökning kan landa på ca 800 kr.

Kan du betala alla dina läkarbesök och dina mediciner själv när du behöver? Alltså utan högkostnadsskydden går in, utan samhällets insatser, vården som den på riktigt kostar, medicinerna som de på riktigt kostar? Eftersom du också använder samhället när det kommer till sjukvård, saknar du också förmåga att ta hand om dig själv, eller handlar det bara om just tandvård, vilket ju är vård det också?

Att gå till tandläkare och göra tänderna vitare är ett behov. Att göra tandreglering för att tänderna är lite sneda utan att påverka förmågan att äta eller så, är ett behov. Att laga hål osv är vård.
Var hos tandläkaren idag. Undersökning +4 plåtar, 675kr. Tack staten för den subventionen :up:. Inga hål och inga åtgärder. Nästa år blir det väl ännu billigare :D

Lite förvånad över att det varit så tyst i den här tråden om Jimmie Åkessons bröllopsgäst och hans koppling till gängkriminella. Att han själv påstår att han inte kände till mannens gängkoppling medan både Jomshof och Karlsson uppger att de kände till kopplingen innan bröllopet. Dessutom ska SDs presstjänst redan i somras ha informerats om mannens kopplingar.

Vet inte om alla kan se länken, jag är själv prenumerant https://www.dn.se/sverige/tomas-ramberg-akessons-pudel-avslojar-allvaret/

Lite förvånad över att det varit så tyst i den här tråden om Jimmie Åkessons bröllopsgäst och hans koppling till gängkriminella. Att han själv påstår att han inte kände till mannens gängkoppling medan både Jomshof och Karlsson uppger att de kände till kopplingen innan bröllopet. Dessutom ska SDs presstjänst redan i somras ha informerats om mannens kopplingar.

Vet inte om alla kan se länken, jag är själv prenumerant https://www.dn.se/sverige/tomas-ramberg-akessons-pudel-avslojar-allvaret/

Skrev i fel tråd

De som brukar trumpeta högt om hur fruktansvärt det är vad politiker gör privat är ju den ena sidan. Den andra brukar försöka hålla sig till sakpolitik. Så egentligen inte så underligt.

Det har ju stått en del om att SD är det partiet med flest kopplingar till MC-gäng sedan tidigare, och jag läste om den här specifika individen i somras när Expo uppmärksammande att han är gift med Karlssons exfru - vilket ju för honom specifikt är en mer prekär situation eftersom att de har barn tillsammans. Men det kan ju inte direkt Åkesson skylla på...

Blir så tydligt att deras taktik är att skydda Åkesson och hävda att ingen informerat honom, och han själv hävdar ju att han inte visste något men att det var dumt. Tycker mest att han låter som en dum bimbo, utöver att han såklart visste, de har liksom känt varandra länge och han har fler MC-gäng polare. Som Ultima Thules trummis... (själv tycker jag att kopplingar till bandet är ännu värre) https://www.expressen.se/nyheter/sverige/mc-gangknutna-ar-aterkommande--gaster-hos-jimmie-akesson/

Ett jävla skämt att de låtas bry sig om gängkriminalitet, när det bara är invandrare de har något emot (kanske kommer lite som en chock för dem att även MC-gäng har medlemmar som just invandrare...) 🤷‍♀️

Cantwell skriver om att det faktiskt är en reell säkerhetsrisk när en partiledare umgås med personer från organiserad brottlighet: "Ledaren för ett stort riksdagsparti ska i sitt privatliv inte ens vara i närheten av människor som figurerar i brottsliga sammanhang av den här digniteten. Det går inte att utesluta att han utsätts för otillbörliga påtryckningar eller utpressning." https://www.aftonbladet.se/nyheter/...-akessons-gaster-har-belonats-av-hells-angels

Hade det varit en partiledare för något annat parti hade han fått gå. Sedan är det ju problematiskt för KD att de också har en partiledare, som dessutom är vice statsminister, också glatt festade med gänget.

Jag lovar att det är en mindre säkerhetsrisk än att en partiledare bjuder in en ledare för den svenska falangen av ett MC-gäng till de närmsta kretsarna.
Nej nej. Att anlita gängkriminella är berydligt värre då dom innehar ett stort våldskapital som dom utnyttjar genom att pressa på ordentligt för att sälja till svaga och utsatta människor. Det är en stor säkerhetsrisk att låta gängkriminella komma så inpå S och SSU där dom kan nässla sig in. Dessutom är det väl olagligt att ha gängkriminella som säljer lotter. Men MA vill ju inte betala tillbaka utan dom svaga och utsatta människorna måste själva göra det jobb som S borde göra. Det är så himla ruttet. Men dom är nu iaf under lupp.

Nej nej. Att anlita gängkriminella är berydligt värre då dom innehar ett stort våldskapital som dom utnyttjar genom att pressa på ordentligt för att sälja till svaga och utsatta människor. Det är en stor säkerhetsrisk att låta gängkriminella komma så inpå S och SSU där dom kan nässla sig in. Dessutom är det väl olagligt att ha gängkriminella som säljer lotter. Men MA vill ju inte betala tillbaka utan dom svaga och utsatta människorna måste själva göra det jobb som S borde göra. Det är så himla ruttet. Men dom är nu iaf under lupp.
Kan inte du med egna ord återberätta hur många personer med gängkriminella kopplingar som uppmärksammats gällande företaget S-anlitade? Och gärna när de arbetade där, respektive när S började anlita företaget. Bonus om du kan lista andra som använt sig av telemarketing företaget.

Sedan tycker jag som vänsterpartiet - förbjud all telefonförsäljning.

SD väljare är som MAGA som skiter fullständigt i att Trump har kontakter med nazister och människor som vill avskaffa kvinnors rättigheter till sin egen kropp. Att Åkesson umgås med gängkriminella spelar ingen roll eftersom de inte heter Ali eller Mohammed.

SD väljare är som MAGA som skiter fullständigt i att Trump har kontakter med nazister och människor som vill avskaffa kvinnors rättigheter till sin egen kropp. Att Åkesson umgås med gängkriminella spelar ingen roll eftersom de inte heter Ali eller Mohammed.
Då är det förstas extra segt att Comanches MC är känt från "Den svarta svanen" och särskilt förknippas med Fasar Abrar Raja :(

Då är det förstas extra segt att Comanches MC är känt från "Den svarta svanen" och särskilt förknippas med Fasar Abrar Raja :(

Spelar ingen roll. SD väljare är som MAGA, allt är en konspiration från oppositionen och andra medlemmar av Tidö. Att Johan Pehrsson kritiserar Åkesson spelar ingen roll. Särskilt som de går i lydigt ledband med SD.

https://omni.se/pehrson-misslyckande-ett-understatement/a/xmeRw8

KD tycker ju att det är helt ok.

https://omni.se/busch-koper-akessons-forklaring-rimlig-hallning/a/rPmpqa

Johan Pehrsson har också tidigare kommit med lam kritik som inte betyder ett dugg. Likt som när EU kritiserade Rysslands annektering av Krim 2014.

Spelar ingen roll. SD väljare är som MAGA, allt är en konspiration från oppositionen och andra medlemmar av Tidö. Att Johan Pehrsson kritiserar Åkesson spelar ingen roll. Särskilt som de går i lydigt ledband med SD.

https://omni.se/pehrson-misslyckande-ett-understatement/a/xmeRw8

Johan Pehrsson har också tidigare kommit med lam kritik som inte betyder ett dugg. Likt som när EU kritiserade Rysslands annektering av Krim 2014.
Försökte mest skämta lite ;) jag tror inte heller att särskilt många av SD:s väljare bryr sig.

Tycker det var ännu värre mer Kristersson som väl mest tyckte att alla partier ska vara noga med vilka de umgås med...

Kan inte du med egna ord återberätta hur många personer med gängkriminella kopplingar som uppmärksammats gällande företaget S-anlitade? Och gärna när de arbetade där, respektive när S började anlita företaget. Bonus om du kan lista andra som använt sig av telemarketing företaget.

Sedan tycker jag som vänsterpartiet - förbjud all telefonförsäljning.
Det är väl minst 4 iaf. Men hur ska jag veta när dom gängkriminella började jobba där? Det var ju Telia, Tele2 och nån mer kommet inte ihåg. Nä jag googlar inte som du brukar göra. Men Telia har sagt upp sitt avtal. Dessutom har det bara framkommit hittils att det är S som har haft gängkriminella som sålt deras lotter genom ohedeliga säljmetoder inte för dom andra bolagen. Fö så pågår ju en eller flera utredningar om S skandallotteri så det kommer säker fler avslöjanden.

Det är väl minst 4 iaf. Men hur ska jag veta när dom gängkriminella började jobba där? Det var ju Telia, Tele2 och nån mer kommet inte ihåg. Nä jag googlar inte som du brukar göra. Men Telia har sagt upp sitt avtal. Dessutom har det bara framkommit hittils att det är S som har haft gängkriminella som sålt deras lotter genom ohedeliga säljmetoder inte för dom andra bolagen. Fö så pågår ju en eller flera utredningar om S skandallotteri så det kommer säker fler avslöjanden.
Haha, är det något fel på att googla och därmed söka upp korrekt information? Och jag vet att det är fyra, men en av de uppmärksammade jobbade där 2016 - S började använda företaget 2022. En annan jobbade förvisso där 2023 men bara i tre månader tex...

Jo, det är för jäkla illa att ha gängkriminella så nära sig som JÅ har. Speciellt med partiets brösttoner om "bristande vandel", förbjuda umgänge med gängkriminella/utvisa deras familjer etc. Men hans väljare bryr sig väl inte om vilken säkerhetsrisk det är 🤷‍♀️

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Oups, här kommer visst en spyboll... :o Sorry! Min mobiltelefon börjar fucka upp. Den är bara runt ett år gammal. Appar hänger sig och...
Svar
0
· Visningar
1 372
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Eftersom jag vet att det finns mycket erfarenhet av katter här på forumet gör jag ett försök med en tråd för att försöka förstå vad som...
Svar
8
· Visningar
2 086
Senast: alice
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben
  • Uppdateringstråd #2